Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programja (DETEP) JG 370 000 620

GlobalID:
JG 370 000 620
Rövid név:
Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programja (DETEP)
Kidolgozó:
Debreceni Egyetem Tehetségtanács
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2001
Kapcsolattartó:
Olyan pályamodellt és lehetőségeket nyújt a hallgatók számára, amelyek segítenek a pályafutás megtervezésében és megvalósításában, s a szellemi erőforrások maximális kiaknázásában.

A Debreceni Egyetem Tehetséggondozó programja 2001-ben kezdte meg működését. A program célcsoportja a kimagasló eredményeket elért egyetemi hallgatók, valamint a szakkollégiumok tagjai.
A program célja a biztonságos környezet biztosítása a maximális szellemi kibontakozáshoz, az Msc és PhD fokozatok megszerzésének ösztönzése, a legtehetségesebb hallgatók egyetemi oktatókká és kutatókká válásának támogatása, valamint minél több kiemelkedő tudású, tehetséges szakember biztosítása az egyetemen kívüli szféra számára.
A tehetséggondozó programba kerülés egyik módja a beválogatás, amelyre minden karon egységesen a 3. félévben kerül sor. A hivatalos egyetemi hallgatói rangsorok felső 15%-ába tartozó hallgatók teszt formájú pszichológiai szűrővizsgálaton (intelligencia, pályaérdeklődés, motiváció, karriercélok) való részvételre kapnak lehetőséget. A részvétel feltétele, hogy egy oktató témavezetőként vállalja a felelősséget a hallgató speciális képzéséért, ezt nyilatkozatával ismerje el a hallgatóval közösen kidolgozott munkaterv jóváhagyásaként.
A programban részt vevő minden hallgató egy tutor irányításával végzi kutatómunkáját, aki segíti a hallgatót szakmai kapcsolatok kialakításában, a publikálásban, a pályázatok megírásában. A hallgatók részt vesznek szakfordítói programokban, karrier-tanácsadásban, tudományos diákköri tevékenységekben, hazai és külföldi konferenciákon, támogatott tanulmányutakon, valamint szakkollégiumi tevékenységben.
Az eredményességet a hallgatók által nyújtott (ún. teljesítménykreditekben is kifejezhető) teljesítmények mennyiségi és minőségi elemzése, a hallgatói visszajelzések, a hallgatók pályafutásának nyomon követése, valamint az oktatóktól származó reflexiók alapján állapítják meg. A program megvalósítása során intelligencia, motiváció, pályaérték vizsgálatára, valamint teljesítményértékelésre is sor kerül.