Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Ösztöndíj-támogatás tehetségfejlesztés JG 300 000 696

GlobalID:
JG 300 000 696
Rövid név:
Ösztöndíj-támogatás tehetségfejlesztés
Kidolgozó:
Baptista Szeretetszolgálat és Nyilas Misi Alapítvány Tehetségtámogató Egyesület
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2003
Kapcsolattartó:
Havi ösztöndíj kiegészítése hosszútávú, nyomonkövetéses tehetségsegítő programmal hátrányos helyzetű erdélyi magyar diákok számára.

A program célcsoportját a magyar anyanyelvű középiskolában és felsőoktatásban tanulók alkotják. A program célja az, hogy a kilátástalan helyzetben élő, tehetséges, erdélyi, magyarul tanuló gyermekek esélyt és biztatást kapjanak a tanulásra, a magyarságtudat megőrzésére és erősítésére, az anyanyelv megtartására.
A tehetséggondozó programba az ösztöndíj-programba való beválogatás során választják ki a diákokat, három fő szempont figyelembevételével. Ezek: a jó iskolai és iskolán kívüli teljesítmény, a család rászorultsága, valamint, hogy a tanuló anyanyelvén, magyarul tanuljon.
A 2007-től bővölő tutori program keretében a tanulóval közvetlen kapcsolatban lévő tanárokat, lelkészeket kérik fel családlátogatásra. A Tehetségpontok hálózatába való belépéssel párhuzamosan, a legkiválóbb diákokkal konkrét tehetségfejlesztés kezdődik, egyénre szabott foglalkozások tervezésével, amelyeket a tanuló lakhelyéhez vagy iskolájához közel élő tanár felügyel. A tehetségfejlesztés irányának meghatározása szakemberek bevoásával történik a tanulók korábbi eredményei alapján.
A diákok hátrányos szociális köülményei miatt kiemelt fontosságot tulajdonítanak az érzelmi és pszicho-szociális támogatásnak is: a fejlesztés időtartamának legalább egynegyedében, minden fiatal számára lehetséges a pszichológusi konzultáció, ennek időtartama szükség szerint növelhető. Az ösztöndíjasok akár 7-8 évig is a program támogatottjai lehetnek, ez idő alatt folyamatosan tájékoztatniuk kell az Egyesületet elért eredményeikről.
A tanuló kiválasztását követően, egy pszicho-pedagógiai jellemzés készül, majd bizonyos időközönként újabb jelentések dokumentálják a fejlesztő munkát és a (rész)eredményeket, valamint, a tanuló programból való kilépésekor, egy zárójelentés is készül az elért eredmények összefoglalására.