Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Édes élet - gazdasági projekt JG 360 000 019

GlobalID:
JG 360 000 019
Kidolgozó:
Lendvai Györgyi
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2014
Kapcsolattartó:
Általános és középiskolások ismerkednek a vállalkozások működésével cukrászdanyitás példáján keresztül.

A projekt célcsoportja 7-8. évfolyamos diákok, akik iskolai keretekben még nem találkozhattak olyan programmal, ami direkt módon a gazdasági gondolkodás megismertetését, a pénzügyi döntéshozásban való részvétel élményét célozza meg.

A szakkör a diákokat a vállalkozások világába vezeti be a vállalkozási ötlet megszületésétől, generálásától a vállalkozás marketingjének kialakításán át egészen a pénzügyi kalkulációk elkészítéséig, ami az alapvető gazdasági számításokat állítja középpontba. A résztvevők egyrészt megfigyeléseket végeznek, kutatásokat készítenek az adott terület gazdasági kérdéseinek vonatkozásában, a tapasztalatszerzést pedig külső helyszíneken szervezett programok (gyárlátogatás, cukrászdalátogatás) színesítik, és gyakorló szakemberek tevékenysége támogatja a közös munkát. Másrészt a gazdasági társasjáték segítségével egy szimulált környezetben ők maguk termelnek, hoznak pénzügyi döntéseket. A társasjáték keretében háromféle édesség forgalmazásával foglalkoznak. Nap mint nap rendelik a süteményeket és értékesítik a vevőknek.  A csapatok, vagyis a cukrászdák konkurensei egymásnak, tehát versenyezniük kell a vevők kegyeiért, miközben céljuk a lehető legtöbb nyereség elérése.

A játék egy hét eseményeit öleli fel és miközben ádáz harc dúl a piaci versenyben, a diákok megismerkednek a vállalkozások működésével kapcsolatos alapvető fogalmakkal, és összefüggésekkel. Folyamatosan gazdasági döntéseket kell hozniuk, amelyeket gazdasági kalkulációval kell megalapozniuk.
A projekt szakmai munkájába mentorkén bevontunk felsőbb éves diákokat.