Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Logika észkerék foglalkozások JG 350 000 036

GlobalID:
JG 350 000 036
Kidolgozó:
Anderkó Péter
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2014
Kapcsolattartó:
A logikus gondolkodás fejlesztése az általános iskolában.

A foglalkozáson logikai tesztek, matematikai logikai és játékos logikai feladványok, bűvészet és egyéb csalafintaságok, valamint „logi-sztorik” szerepeltek. Használtunk

  • kreativitást fejlesztő eszközöket
  • nyelvi logikai feladatokat
  • stratégiai játékokat
  • a vizuális logika eszköztárát.


A foglalkozásokon a diákok megismerkedhettek a sudokuval, megtanultak egyszerre több szempontra figyelni. A tangrammal változatos síkbeli formák kirakásával fejlesztettük vizuális logikájukat, képalkotásukat. Találkoztak többféle „ördöglakattal”, ez a kitartásukon kívül térlátásukat, problémamegoldó képességüket is próbára tette.
Megismerkedtek a versenydominó szabályaival, és számos, a mai gyerekek által kevésbé ismert táblajátékkal, pl. malom, sakk.

A tábor első napján a résztvevők ráhangolása relaxációs gyakorlattal történt, majd játékos feladatokat kaptak a matematikai logika területéről, klasszikus feladványokon keresztül tettük próbára problémamegoldó, kombináló képességüket (pl. hűtlen asszonyok, hazudós-igazmondó feladványok, öntögető feladat stb.). A versenydominó szabályaival megismerkedve nagy csatákat vívtak, majd a TANGRAM játékkal érdekes alakzatokat raktunk ki.

A második napon a Rizikó nevű stratégiai játék állította kihívás elé a gyerekeket, ez nagy sikert aratott főleg a fiúk körében, a lányoknak jobban tetszett a zsonglőrlabda készítése rizsből és lufiból, amivel aztán különféle zsonglőrmutatványokat próbáltunk elsajátítani. Ezen a napon néztük meg a Da Vinci kód című filmet, melynek szálai szövevényesen bontják ki a történetet, különböző logikai rejtvények megfejtésén át.

A harmadik napon kézügyességünket fejlesztettük: rajzban elkészült a MATEHETSZ plakát, bűvös kocka versenyt rendeztünk, lufiból különféle állatfigurákat hajtogattunk. Előkerültek érdekes játékok, pl. sakk, malom, torpedó. A gyerekek a szabadban tollaslabdával lazítottak.

A negyedik nap számítógépes programok, játékok segítségével, szórakoztató matematika feladványokkal, gondolatolvasóval, vizuális logikai feladatokkal foglalkoztunk: tetrisz, sudoku, bolond droid. A nyelvi logikai készségek fejlesztésére a Scrabble-lal ismerkedtünk.

Az ötödik nap a közelben lévő SZUSZ parkba látogattunk, ahol felhőtlen szórakozással, strandolással pihenhette ki mindenki a hét fáradalmait.