Menü megnyitása

Képzési programok

Ugrás
1-15 | 47 találat
Kódszám Képzés neve Programírók Oktatók Hatósági szám
H528 6-10. évfolyamon tanulók tehetségfejlesztése a matematika területén 107/1/2016

A tanfolyam célja, hogy résztvevőket megismertesse a 6-10. évfolyamon a matematika tehetségfejlesztésben használható szakmai anyagokkal és a tehetségfejlesztés módszereivel. A tanfolyam ehhez kapcsolódó célja, hogy valamennyi feladattípushoz kapcsolódóan több feladatból álló feladatanyagot nyújtson, megismertetessen olyan forrásokat, ahol a résztvevők további olyan anyagokat találhatnak, amelyek felhasználhatók a matematika terén tehetséges tanulók fejlesztésében. Az átadott tananyaghoz kapcsolódóan a továbbképzés számos pedagógiai és módszertani javaslatot ad a szakmai anyagok feldolgozásához, ill, a tanulók motivációjának, kreativitásának fejlesztéséhez. Mindemellett cél a matematika területén hatékonyan működő tehetségfejlesztési műhelyek sok éves tapasztatainak bemutatása az elkötelezett tehetségfejlesztő munka érdekében.

H507 A biológia tudomány területén tehetséges diákok gondozása 107/10/2016

A biológia oktatás különböző szintjein tevékenykedő pedagógusok ismerjék meg: - a tehetség korai azonosítására és fejlesztésére vonatkozó módszereket, - a hagyományos és konstruktivista pedagógiai közötti lényeges különbségeket, - a pedagógus értékelő magatartásának kritériumait, - a versenyek, pályázatok adta lehetőségeket a biológia tudományban, - a tehetség gondozó tanárok együttműködésének lehetőségeit, - a projektek szerepét a biológia oktatásban.

H552 A drámapedagógia szerepe és alkalmazási lehetőségei a tehetséggondozásban és a köznevelésben 27282-69/2016

A képzés sikeres elvégézével a résztvevő ismerje meg a drámapedagógiai módszereket és eszközöket, annak szerepét a tehetségfejlesztés segítésében. A képzés által bővüljön a résztvevő módszertani ötlettára, váljon képessé a szociális kompetenciafejlesztésre a dráma eszközeivel. Értse meg, és ismerje fel a drámapedagógia jelentőségét. Váljon képessé felelősséggel alkalmazni a drámapedagógia módszereit a nevelő oktató munkában a köznevelés és a tehetségfejlesztés területén egyaránt. Ismerje meg a drámaóra tervezet elkészítésének módját és tudatosan alkalmazza a bemutatott drámakonvenciókat. Ismerje fel a drámapedagógia alkalmazási lehetőségét a tehetségfejlesztés folyamatában.

    R647 Egyéni fejlesztő programok a tehetséggondozásban E-000211/2014/D012

    A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismeri a komplex tehetséggondozás fogalmát, és képes olyan programok összeállítására, amelyek különös tekintettel a tehetséges gyerek erős oldalának, gyenge oldalának fejlesztésére, a légkörjavításra és a feltöltődésre vonatkoznak.

    H545 Egyéni tehetségfejlesztő programok kidolgozásának és megvalósításának alapjai 23/351/2015

    A résztvevők megismerjék:

    az egyéni tehetségfejlesztő program szerepét a tehetségígéretek kibontakoztatásának  eszközrendszerében, az egyéni tehetségfejlesztő program kiindulási alapjaként szolgáló tehetség-kereső, tehetség-azonosító módszereket , ezek felhasználási szabályait, az egyéni tehetséggondozó programok kidolgozásának tartalmi szempontjait, az egyéni fejlesztő program készítésének lépéseit, az egyéni tehetségfejlesztő programok megvalósításához a felhasználható módszereket, szervezési munkaformákat, az egyéni tehetségfejlesztő programok folyamatos nyomon-követésének, korrekciójának eszközrendszerét.

     

    A továbbképzés résztvevői képessé váljanak: az egyéni tehetségfejlesztő program alapjául szolgáló tehetség-kereső, - azonosító módszerek használatára, egyéni tehetségfejlesztő program kidolgozására, az egyéni tehetségfejlesztő program megvalósításához szükséges módszerek, munkaformák gyakorlati   alkalmazására, az egyéni tehetségfejlesztő program folyamatos felülvizsgálatára, korrekciójára.

    R590 Az eltérő fejlődésű gyermekek, tanulók, egyének tehetségének felismerése és fejlesztési lehetőségei közösségi és pedagógiai színtereken E-000211/2014/D007

    A résztvevővel megismertetni az eltérő fejlődésű gyermek és személyek sajátos állapotbeli jellemzőit, elérni, hogy felismerje a fogyatékossági típusokon belül az egyedi  tehetség különböző megnyilvánulásait, azok kibontatkoztatásának módszereit. Képes legyen a képzésen megismert módszereket alkalmazni saját környezetében élő eltérő fejlúődésű gyermek esetében.

    H540 Felkészítés 11-12. évfolyamok iskolai (helyi) matematikai tehetséggondozásra 957/119/2013

    A képzésben részt vevő ismerje meg a 11-12. évfolyamokon tanulók tehetségfejlesztéséhez legalkalmasabb – az egyes iskolatípusok matematika tananyagában esetleg nem is szereplő, de az emelt szintű érettségin előkerülő - témaköröket. Sajátítsa el az egyes témakörökhöz kapcsolódó pedagógiai és szakmódszertani eljárásokat. A tanár legyen képes a tanulók rövidebb és hosszabb távú célkitűzéseit figyelembe vevő szakszerű matematikai tehetséggondozó foglalkozások tananyagának összeállí¬tására, a foglalkozások szakszerű megtartására. A résztvevő kapjon betekintést konkrét feladatsorok készítésének és használatának elvi és gyakorlati hátterébe. A képzésen résztvevő a képzés után legyen képes tudatosabban ellátni a tehetségnevelés feladatait, és alkalmazni saját iskolájában a megismert speciális tehetségfejlesztő módszereket a matematika oktatásának keretében Legyen képes a matematikai tehetséggondozásban alkalmazható szakirodalmak, segédanyagok felkutatására és alkalmazására.

    H535 Felkészítés tehetségkoordinátori feladatokra 82/35/2012

    Pedagógusok, pszichológusok felkészítése a tehetségkoordinátori feladatok ellátására.

    A résztvevők ismerjék meg:

    - a tehetséggondozás alapfogalmait, formáit;

    - a hatékony tehetséggondozó szervezet felépítését és funkcióit;

    - a Nemzeti Tehetség Programot és a hozzá kapcsolódó hazai kezdeményezéseket.

    Képesek legyenek tehetségazonosítás, -fejlesztés és tanácsadás koordinálására, helyi tehetséggondozó programok készítésére, erőforrások feltérképezésére, valamint a tehetséggondozással összefüggő rendezvények megszervezésére, marketing és PR-jellegű tevékenységek koordinálására.

    H554 Felkészítés tehetségsegítő tutori feladatok végzésére 27282-152/2016

    A résztvevők megismerjék:

    –      a tehetség korszerű értelmezését, a tehetség fajtáit, a speciális tehetségeket;

    –      a tehetséggondozás helyét és szerepét az oktatási rendszerben (köz- és felsőoktatás);

    –      a Nemzeti Tehetség Program elemeit, a támogatási rendszer struktúráját, szempontjait;

    –      a tutorhálózat szerepét a tehetséggondozó rendszerben;

    –      a tutor feladatait;

    –      a tutorrendszerben segített tanulók/fiatalok személyiségtulajdonságait, érdeklődési területeit;

    –      a csoportfoglalkozások tervezését, lebonyolítását;

    –      kommunikációs, konfliktuskezelési képességeik fejlesztésének lehetőségeit, gyakorlatban történő alkalmazását;

    –      a kapcsolatfelvétel lehetőségeit a tutoráltak tanáraival, mentoraival, szüleivel;

    –      a tutoráltak egyéni fejlesztési programjai készítésének lépéseit;

    –      az egyéni fejlesztési programok megvalósításához használható szervezeti formákat, módszereket;

    –      az egyéni fejlesztési programok nyomon-követésének eszközrendszerét.

    A résztvevők képessé váljanak:

    –      arra, hogy eligazodjanak a hazai tehetséggondozó hálózatban;

    –      a tanulók az egyéni fejlesztési terveinek összeállításában való részvételre, valamint segítőivé váljanak az egyéni fejlesztési tervek megvalósításának;

    –      az egyén és csoport kapcsolatának kialakítására, az egyén fejlődése érdekében;

    a tutorált, a tutor, mentor, tanár, szülő közötti - a fejlődést segítő – kapcsolat, kommunikáció kialakítására, esetlegesen a konfliktus kezelésére.

    R536 Gazdagítás, gyorsítás, differenciálás a tehetséggondozásban E-000211/2014/D013

    A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismeri a gazdagítás eszközrendszerét a tehetséggondozásban, s képes azt alkalmazni a gyakorlatban. A képzés során megismeri a gazdagítás fogalmát, megismer gazdagítási modelleket, főbb stratégiákat, a gazdagítás gyakorlati fogásait, eszközrendszerét, a gazdagítás összefüggéseit a gyorsítással és differenciálással, valamint ez utóbbiak eszközrendszerét. A képzés távlati célja, hogy a résztvevők képesek legyenek ezen komplex eszközrendszerek alkalmazására.

    R609 Gondolkodás és intelligencia fejlesztése E-000211/2014/D015

    A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megtanulja a problémák rugalmas megközelítését és a divergens gondolkozást, problémamegoldó képessége fejlődik, a versenyhelyzet megfelelő kezelésével. Interdiszciplináris feladatokon keresztül globális szemléletet sajátít el, térlátása, vizuális képalkotás fejlődik.

    R569 Gondolkodásfejlesztés táblajátékkal E-000211/2014/D011

    A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismeri a logikai- és táblajátékok sokszínűségét, a különböző táblás játékok fajtait, szabályait, illetve alkalmazásának lehetőségét az értelmi képességek fejlesztésében, a szabadidő igényes, tartalmas eltöltésében, a társas élet erősítésében, a rendszeres megmérettetésre és a versenyzésre való kondicionálásában. A teljesített gyakorlatok által képessé válik különböző táblajátékok játszására és alkalmazására a gondolkodásfejlesztésben.

    H548 Az informatika segítségével támogatott projektoktatás a tehetséggondozásban 107/3/2016

    A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő ismerje meg a projekt- és a projektorientált oktatás kialakulását, sajátosságait; a projektek kidolgozása során lezajló folyamat lehetséges jellemzőit, különös tekintettel a sikeres és az alulteljesítő tehetségesek tehetségfejlesztésére, a pedagógus szerep sajátosságainak azonosítására a projektoktatás tehetségfejlesztésre való felhasználásának folyamatában. Ismerje meg továbbá a különleges tehetségek köréből az alulteljesítő tehetségek, kettős címkéjű tehetségek, az integráltan oktatott sajátos nevelési igényű tehetségesek azonosításának és gondozásának hatékony módszereit. A képzés során a résztvevő ismerjen meg olyan, alulteljesítő tehetségeseknek készített informatikai produktumokat létrehozó, komplex tehetséggondozó projektet, amely a tanórán kívüli tehetséggondozás része, továbbá tanulmányozza az alkalmazói informatikának, a tanulást segítő szoftvereknek, az IKT eszközöknek a különleges tehetségek hatékony tanulásában és a tehetséggondozásban betöltött szerepét.

    H512 Az informatika területén tehetséges tanulók gondozása 107/4/2016

    A résztvevők ismerjék meg az informatika területén tehetséges tanulók gondolkodásmódját, képesek legyenek a tanulók egyes részterületeken szerzett ismereteinek bővítésére, a részterületek közötti összefüggések felismerésére, a speciális ember–gép kommunikáció sajátosságainak felismertetésére, az ebben rejlő lehetőségek kihasználására. Képesek legyenek felkészíteni a tehetséges tanulókat az informatikában kevésbé jártas tanulókkal, felnőttekkel folytatott informatív kommunikációra, valamint olyan megmérettetéseken való sikeres szereplésre, amelyeken bizonyítani tudják képességeiket, az ember–gép kommunikációban elengedhetetlen kommunikációs stílus elsajátítását. Képesek legyenek továbbá olyan problémák megfogalmazására és feldolgozására, melyek segítik a tanulók számítógépes gondolkodásának fejlesztését tradicionális és nem-tradicionális programozói környezetekben egyaránt.

    H503 Innovatív szemléletek és módszerek a sporttehetség-gondozásban 107/17/2016

    A résztvevők ismerjenek meg a sporttehetség gondozásban alkalmazható új, innovatív szemléleteket és módszereket. Sportpedagógiai munkájukban váljanak képessé alkalmazni a jelen generáció pszichés adottságaihoz illeszkedő pedagógiai-pszichológiai módszereket. Az elsajátított ismeretek által maguk is képesek legyenek módszereik továbbfejlesztésére.

    Ugrás
    1-15 | 47 találat