Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Tehetséggondozás az érettségi utáni rendészeti képzésben JG 330 000 684

GlobalID:
JG 330 000 684
Rövid név:
Tehetséggondozás az érettségi utáni rendészeti képzésben
Kidolgozó:
Sarka Ferenc
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2008
Kapcsolattartó:
A program célja az általános intellektuális képességek és a rendőri munkához szükséges speciális képességek párhuzamos fejlesztése.

mottó:
"fejlett személyiség nélkül nehezen képzelhető el a tehetség kibontakoztatása" (Geffert 1989)

A 2008-ban elkészült tehetséggondozó program célja a Miskolci Rendészeti Szakközépiskola tehetséges tanulóinak támogatása és az iskolában eddig működő tehetséggondozó körök munkájának összehangolása.
Ebben a programban a rendészeti terület tehetséggondozása kap kiemelt szerepet a tanulók intellektuális képességeinek, tanulási motívumainak fejlesztése, hivatáshoz szükséges viselkedéskultúra formálása mellett.
Az évi 60 órás programok három fő területe az angol szakmai nyelv, a kriminalisztika és az önvédelem. Speciális felkészítést kapnak az érdeklődés középpontjában álló szakmai és kiegészítő területeken, mint például az idegen nyelvi speciális képzés, magyar nyelvi szakmai beszédgyakorlatok, számítógépes ismeretek, intézkedéslélektan, kriminálpszichológia, bűnügyi ismeretek, rendészeti igazgatási ismeretek.
A programban részt vevők kiválasztása középiskolai tanulmányi, érettségi- és versenyeredmények, a bemeneti kompetencia mérés eredményei, a felvételi eredményei (általános intellektuális képességek, műveltségi teszt és fizikális felmérés), és egyéni elbeszélgetés útján történik.
A kérdőíves ki- és bemeneti mérések a tanulási stílust, a tanulási készségeket, a tanulási orientációt, az olvasási készséget, az intellektuális képességeket, a kreativitást, a tanuláshoz való viszonyt, az önismeretet, a kompetenciát, a kommunikációs stílust, a konfliktuskezelést és a sikerorientáltságot vizsgálják.
Az eredményességet a kompetencia szint, a tanulási stratégiák alkalmazása, a tanulmányi teljesítménymutatók javulása, a belső összefüggések felismerése, a kritikai gondolkodás, és a problémamegoldás fejlődése mutatja, a tanulók fejlődéséről írásos jelentés készül félévenként és a program lezárását követően.
Egyéb alkalmazási terület: érettségi után, fiatal felnőttek