Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Matehetsz Szakmai Nap

2024. július 12.

Idén 150 tehetségpontot akkreditált két részletben a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége. A téli időszakban 93 intézmény, tavasszal pedig újabb 57 tehetségpont minősítési folyamata zárult le. A tehetséggondozás terén kiváló munkát végző intézmények 2024. június 28-án ünnepélyes keretek között vehették át az akkreditáció eredményét tartalmazó oklevelüket.

A köznevelési és felsőoktatási intézményekből, civil szervezetekből álló tehetséghálózat fenntartása a Matehetsz folyamatos, és egyik legfontosabb feladata. A pandémia időszaka és annak utóhatásai miatt átmenetileg szünetelt a tehetségpontok évenkénti minősítése, de 2023 őszén végre újraindulhatott a folyamat. Az igények a vártnál lényegesen nagyobbak voltak, ezért két ütemben, 150 akkreditációs eljárás lehetőségét nyitotta meg a Matehetsz a tehetségpontok számára.

Dr. Polonkai Mária a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács (NTT) elnöke, a Matehetsz alelnöke Új szempontok az NTP pályázatok kidolgozásához című előadásában kiemelte az új pályázati rendszer főbb változásait, segítve ezzel a tehetségpontok megjelent képviselőinek a sikeres pályázatok benyújtására való felkészülését.

Bajor Péter, a Matehetsz ügyvezető elnöke köszöntőjében kiemelte: a tehetséggondozás az óvodai és az iskolai munkának természetes része, amely azonban korszerű pedagógiai tudást és módszereket igényel. Ezen a téren az idei tanévben 150 intézmény igazolta kiváló minőségű munkáját, ezek jogosultak az „akkreditált kiváló tehetségpont”, „akkreditált tehetségpont” és „regisztrált tehetségpont” címre. A Matehetsz új szakmai tervei között elmondta: jelenleg nincs nagy volumenben, ingyenesen elérhető pedagógus továbbképzési kínálat a hazai pedagógusok számára, ezért a nevelőtestületeket 10 órás, kreditpontot érő, izgalmas témaköröket feldolgozó képzésekre hívják. Különleges újdonság, hogy az óvodák és az iskolák számára fejlesztett szakmai kártyacsomagokat jelentetnek meg, amelyek képzésekkel is összeköthetők. A kártyák használata az egyéni szakmai célok mellett jótékony hatással lehet a nevelőtestületek együttműködésére is. Kifejezte reményét, hogy a Matehetsz saját fejlesztésű szakmai önreflexiós kártyajátékai a tehetségpontok és köznevelési intézmények munkatársai számára alapeszközökké válnak.