Azért jó a pedagóguskártya, mert:
• elgondolkodtató volt. Nagyon jó volt a tapasztalatcsere. Érdekes volt, hogy mások, hogy látják ugyanazt a dolgot. Jó volt, hogy figyeltek rám és kaptam visszajelzést is.
• felfrissíti a tudást, ami sok év alatt feledésbe merült. Tudatossá teszi a sokszor egyértelmű dolgokat.
• elgondolkodtat olyan témákról, amik nagyon fontosak, ám a hátköznapokban nem jut elég idő rá. Azért is jó, mert több ember meghallgathatom egy kérdéssel kapcsolatban.
• fejleszti az önismeretet és a társas kapcsolatokra jó hatással van. Közösségformáló ereje van, valamint segít egymás megismerésében. Mindenkinek ajánlani fogom!
• hasznos, tanulságos szakmai beszélgetéseket indíthat. Segíthet a pedagógusokat érő stressz levezetésében. Konfliktus oldásként is alkalmazható a kollégáknál.
• az egyik nagyon hasznos dolog a beszélgetések alatt, hogy oldottabb, vidámabb légkört biztosít, ahol könnyebben beszélünk nehezebb témákról. Nagyon hasznos az is, hogy izgalmas, fontos kérdések kerülnek elő.
• elgondolkodtat; megfogalmazásra késztet; állásfoglalásra serkent.
• olyan témákat érint, amik nem feltétlenül jelennek meg a rohanó hétköznapokon, de fontosak. Lehetőséget nyújt szakmai beszélgetésre a kollégákkal.
• segít mások gondolatainak megismerésében, saját magam megismerésében. Egy egyszerű kérdés, mondat el tud indítani egy beszélgetést és úgy közelebb kerülhetnek a kollégák egymáshoz.
• széleskörben dolgoz fel témákat, különböző aspektusból; önreflexióra késztet; gondolatindító.
• őszintén el merjük mondani a gondolatainkat. Jó, hogy megismerjük azoknak a munkáját, véleményét, gondolatát, akikkel ritkán kommunikálunk. Jó tapasztalatszerzés, kellemes együttlét, jólét!
• önreflexióra sarkall; Segíti a tudatosítást, tervezét; Hozzájárul a kollégák véleményeinek, tapasztalatainak megismeréséhez.
• fontos, hogy tanuljunk egymástól. Fontos, hogy a beszélgetés ne partalan, hanem egy adott témához kapcsolódó legyen. Több generáció játszhat együtt, ezáltal tanulhat egymástól.
• tudatosít, elgondolkodtat, megerősítést ad.
• segíti az dafigyelést, lehetőséget ad a humorra, oldott hangulatot eredményez.
• gondolatébresztő, kapcsolatteremtő, jó hangulatkeltő.
• meghallgathatjuk egymás tapasztalatait. Ötletek gyűjthetünk a kollégáktól, segíti a konfliktuskezelést. Hozzájárul egymás személyiségének megismeréséhez.
• elindítja a kártya a beszélgetést, és mindenki reagálhat az adott kérdésre. Rávilágít erősségekre, problémákra, rejtett személyes értékekre.
• összehozza a kollégákat. Saját magunkra is odafigyelünk. Kiemel a nehezebb helyzetekből, jobban rálátunk a megtörténtekre.
• új ismeretek szereztem, az érzelmek mögött más érzelmek is vannak.
• szórakoztató, mégis elgondolkodtató. Felszínre tud hozni valós témákat, amelyek eddig a felszín alatt voltak. Stresszoldó hatása van, stresszkezelő hatása van.
• a kérdések lényegre törőek, pontosan fogalmazottak. Sok témakört ölelnek át. Mindig felhasználhatók, nem ismétli önmagát.
• hasznos, tanulságos szakmai beszélgetéseket indíthat. Segíthet a pedagógusokat érő stressz levezetésében. Konfliktus oldásként is alkalmazható a kollégáknál.