Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Jelentkezési lap a 2025. március 29-i Kárpát-medencei Tehetségnapra


Szeretettel és örömmel hívjuk az idén tizenhatodik alkalommal megrendezésre kerülő Kárpát-medencei Tehetségnapra, amely idén rendhagyó módon kiegészül a Duna Régió Program által támogatott DRP0401527 – TESLA projekt I. workshop programsorozatával.

A Kárpát-medencei Tehetségnapon a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
FIGYELEM! A regisztráció személyre szól. Kérjük, hogy minden résztvevő számára töltsön ki egy jelentkezési lapot!

MEGHÍVÓ

Tehetségnap időpont: 2025. március 29. (szombat)

Regisztráció: 9:00-tól

Program 10:00-15:30

Kérjük, hogy a jelentkezés során jelölje, amennyiben a Tesla workshopok valamelyikére is jelentkezik!
Helyszín:
Szent Margit Gimnázium, 1114 Budapest, Villányi út 5-7.

Jelentkezési határidő: 2025. március 16., 24:00

Kérjük, hogy a rendezvényen vegye figyelembe ültetési rendünket!

Köszönjük megértésüket, együttműködésüket!

Tesla workshopok
A 13 órakor kezdődő közös nyitó előadást követően az alábbi workshopok egyidőben zajlanak, közülük egynek a kiválasztására van lehetőség a regisztrációs űrlapon.

Hátrányos helyzetű cigány/roma diákok tehetséggondozásának eszközei - Székely-Trendl Fanni A tehetséggondozás témakörének szakirodalma széleskörű Magyarországon. Azonban a hátrányos helyzet és a tehetség szavak kis százalékban kerülnek elő egyidőben a szakirodalmi forrásokban. Ennek oka lehet a tehetséggondozás gyakran elitizmussal vádolt szemlélete (Gyarmathy 2013), vagy a magyarországi iskolarendszert átható látens szelekciós mechanizmusok működése (Lannert 2003), melynek tipikus példája a társadalmi egyenlőtlenségek képességbeli különbségekként való értelmezése. Jelen előadás és workshop szándéka, hogy egy, a felsőoktatásban működő roma szakkollégiumot, mint a tehetséggondozás egyik hatékony terepét mutassa be. Továbbá azt a megközelítést igyekszik erősíteni, mely szerint a tehetség felismerésében és annak alkotóvá válásában a környezet döntő szerepet játszik a belső tulajdonságok mellett. (Gagné 2008 id. Péter-Szarka 2011) Az előadás arra is rá kíván mutatni, hogy a társadalmi hátránnyal küzdők esetén milyen további előnyökkel jár a tehetség felismerése, gondozása, és mindez miféle pszichológiai, szociálpszichológiai mechanizmusok mentén jut érvényre. Megközelítéseink alátámasztására a pécsi Wlislocki Henrik Roma Szakkollégiumban működő másfél évtizedes felsőoktatási gyakorlatot mutatjuk be szakmai-pedagógiai dokumentumok elemzésére és megelőző kutatási eredményekre támaszkodva.
Bármi lehet belőled?! Pályaorientáció a lemorzsolódással veszélyeztetett célcsoport számára - dr. Suhajda Csilla Életpályánk megalapozásához ma már nélkülözhetetlenek azok a munkaerőpiaci felkészülést és társadalmi integrációt támogató foglalkozások, programok és szolgáltatások, amiket összegezve pályaorientációnak nevezünk. Ez a leginkább önismereten és a munka világáról szóló információszerzésen és -feldolgozáson alapuló komplex folyamat még lényegesebb azon fiatalok körében, akik hátrányos helyzetű családokból származnak, vagy lemorzsolódással veszélyeztetettek. Hogyan tudjuk őket ezen az úton támogatni? Milyen eszközök, módszerek állnak rendelkezésre? A lehetőségek mindenki számára adottak vagy vannak korlátozó tényezők? Kihez tudunk fordulni és kinek a felelőssége az, hogy mindenki a társadalom hasznos tagjává váljon? A workshopon ezen kérdések mentén igyekszünk jó gyakorlatokat és megoldásokat találni a fiatalok támogatására.
Karolina Sávolt The impact of peer influence on talent development, highlighting the significance of role models, social dynamics, and self-realization. What is needed, and why is it essential to recognize talent? Through real-life examples and different approaches, Karolina demonstrates how positive role models can strengthen peer connections, foster excellence, and shape future leaders. She also highlights how mentorship and support contribute to building a thriving talent community – all through the lens of art.