Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Aranysakál természetismereti tehetségfejlesztő műhely JG 350 003 858

GlobalID:
JG 350 003 858
Rövid név:
Aranysakál
Kidolgozó:
Kalocsa és Környéke Társult Óvodája, Bölcsődéje - Ágoston Valéria, Benke Mónika
Alkalmazók:
Kapcsolattartó:
Tehetségsegítő műhelyünk programja az Erdei Óvodában szerzett élményekre, tapasztalatokra és ismeretekre épült.

Kihasználva, városunk környékének természet adta lehetőségeit és személyi kapcsolatainkat Erdei Óvodánk helyszínéül Homokmégy község Dózsa Vadászházát választottuk. Az ÖKO Óvodánk 5-6-7 éves gyermekei közül válogattuk ki azt a 14 fő tehetségígéretes „aranysakált”, aki leginkább illeszthető programunkhoz. A beválogatás szempontjait és a programot a sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező nevelőtestületünk dolgozta ki. A tehetségsegítő műhelyünk bevezetéseként a szülők és a gyerekek megnyerésén túl fontosnak tartottuk, hogy a gyermekek kellő információt és tapasztalatot szerezzenek az új „szerepvállalásukhoz” A gyermekek életkori sajátosságaihoz igazodva játékos tanuláson keresztül jutottunk el oda, hogy „Kik azok az Aranysakálok, vagy toportyánok?”, „Miért éppen Homokmégy?” , „Mi legyen a hátizsákba?”, „Csillagtúrára megyünk.”. Fontosnak tartottuk a különféle szimbolikák megértetését, melyek erőteljesen segítették a csapatszellem alakulását, mint például a Kunszt utcai toportyános zászlót, csatakiáltást, közös indulót és köszöntést. A táboroztatás során a közösségi élmények a közös utazás, étkezések, rendrakás, mosogatás, természeti és okoska játékok, gyalogtúra, tábortűznél szalonnasütés, csillagtúra, együtt alvás, falu bejárás, szüreti felvonulásba való bekapcsolódás komplex fejlesztő hatásúak voltak az aranysakálosokra. A későbbiekben néhány gyermeknél érezhetővé vált a szociális képességek fejlődése. A vadászház környékének felfedezése, a község határában tett gyalogtúra és csillag les a Homokmégyi paskomon olyan érzelmi és intellektuális szükségleteket elégített ki melyek nagyfokú érdeklődést, spontán tanulást, játékos ismeretszerzést váltott ki a gyermekekből, melyeket a későbbiekben a gyermeki tevékenységeken keresztül hasznosítani tudtunk. Az Erdei Óvodában szerzett élmények, tapasztalatok és ismeretek kerültek feldolgozásra a különféle műveltségtartalmakba. Játszva foglalkoztunk csillagászattal, Homokmégy növény- és állatvilágával, térképészettel, kézművességgel: rovarok –hüllők –madarak- emlősök (papírból, agyagból, textilből-készítettük el Homokmégy makettjét)). Miután programunkban többféle módon szereztek tapasztalatokat környezetünk élőhelyeiről, természeti jelenségeiről, a Föld helyéről és helyzetéről az univerzumban, arra a következtetésre jutottunk, hogy gyermekeink nemcsak szemlélői, hanem már alakítói is lehetnek világunknak. Így jött létre a „Zöld futár Szolgálat”, amely során , a gyermekek által megfogalmazott zöld üzenetekkel hívták fel az utca emberének figyelmét a környezeti problémákra. Üzeneteikre több esetben választ is kaptak. Tehetségműhelyünk sikeres működését (különösen költséghatékonyságát) az biztosította, hogy felkutattuk a helyi lehetőségeket, társadalmi és természeti értékeket, együttműködésre kész partnereket, civil szervezeteket.