GlobalID: | JG 390 000 010 |
Kidolgozó: | Pusztai Ferencné |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2014 |
Kapcsolattartó: |
A fizika és a kémia nézőpontjából közelítettünk fő témánkhoz, az energiához, lazításként pedig a zene, irodalom, képzőművészet voltak segítségünkre. A tanórán kívüli és intenzív tevékenységek összhangjával a gyermekek energiatudatosságának erősítését, tudásuk és kompetenciáik hatékony fejlesztését szerettük volna elérni azáltal, hogy személyes tapasztalataikra építve szerteágazó környezeti-természettudományi és gazdasági ismereteket és fejlesztő feladatokat adtunk az energiafajták, a megújuló és a fosszilis energiaforrások felhasználásának környezetre gyakorolt hatása, az energiatakarékosság jelentősége és a biztonságos energiafogyasztás terén.
A tanórán kívüli foglalkozásokon pedagógiai módszerek sokszínűségével kívántuk átadni tanulóinknak a szükséges ismereteket, a tanulási helyzetek pedig a tapasztalás és kombináció, a következtetés és problémamegoldás fejlesztésére, főképp az analízis, szintézis, összehasonlítás, általánosítás és konkretizálás erősítésére és a mindennapokban történő felhasználására voltak alkalmasak. Az intenzív tanulói tevékenységek a tanórán kívüli foglalkozások tananyagára épültek.
A mérésekkel, számításos feladatokkal, kísérletekkel, tervek és modellek készítésével, az energiafajták közötti választásról, energiatermelésről és fogyasztásról szóló társadalmi-gazdasági-technikai-ökológiai összefüggéseket bemutató döntési helyzeteket tartalmazó szerepjátékokkal, riportokkal, zene/mozi/színház, kézműves foglalkozásokkal pedig nem csak a természettudományos, hanem a tanulási, szociális és állampolgári kompetenciáik fejlődéséhez is hozzájárultunk, elősegítve az aktív állampolgárságra és a demokráciára, a gazdasági és a környezettudatosságra irányuló és a testi-lelki egészséget szolgáló nevelési célok megvalósulását.
A program összetettsége révén formálta a diákok énképét, önismeretét, tanulási motivációit is.
Megvalósítása során hatékony tanulásszervezési módszereket (kooperatív-, csoport-, projektmódszer, kísérlet, drámapedagógia) alkalmaztunk, ezáltal a tanulók egyéni tanulási szokásainak erősödéséhez, a differenciált képességfejlesztéshez és egyben a tanulási esélyegyenlőség biztosításához is hozzájárultunk.