Csodabogár tehetségcsírák gazdagító programja JG 320 000 040
A felhasználó, aki a „Jó gyakorlatot” adaptálja, tapasztalhatja, hogy az óvodájában:
- a pedagógusok szemléletmódja pozitívan változik, jó kedvvel, jó érzéssel vesznek részt a programban,
- a gyermek speciális megfigyelése által a fejlesztésük célirányosan, differenciáltan valósulhat meg, melynek során az új pedagógiai módszerek jól alkalmazhatóak,
- a szülők gyerekekkel szemben támasztott elvárásaik, értékeléseik reálisak, önértékelésüket elősegítők lesznek,
- több éves tapasztalatunk alapján elmondhatjuk, hogy a tehetséggondozó programokban részt vevő, tehetségműhelyekben tevékenykedő gyerekek hét kritikus alapkészségének fejlődési mértéke magasabb lesz. A műhelyben folyó tehetséggondozó, fejlesztő munka, tevékenységek, játékok, beszélgetések, interakciók valószínűleg hozzájárulnak az értékek kialakulásához,
- a képességfejlesztés kiscsoportos, egyéni, páros formában valósul meg, játékos, mesei, zenés hangulatba ágyazva történik, figyelembe véve az életkori sajátosságokat, egyéni szükségleteket,
- a program során nagymértékben fejlődnek emocionális, szociális, és erkölcsi, valamint a kommunikációs kompetenciáik,
- a program során jól alkalmazható a gazdagításban a gyermeki kíváncsiság, speciális tevékenységre irányuló érdeklődés, az önálló tapasztalatszerzés,
- a program jó lehetőségeket kínál az átlagtól eltérő, sajátos nevelést igénylő, kétszeresen kivételes gyerekek fejlesztésére is, a differenciálás miatt.