GlobalID: | JG 370 000 034 |
Kidolgozó: | Barta Péterné, Molnár Mariann |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2014 |
Kapcsolattartó: |
A pályázatot 9. évfolyamos francia nyelvi előkészítős osztály számára írtuk. A tervezett program számos szállal kapcsolódik az iskola eddigi tehetséggondozó munkájához. Az évközi órák – mivel heti 8 nyelvi órájuk már volt a diákoknak – a civilizációs és kulturális ismeretek elmélyítésére szolgáltak. Fontos szerepük volt a tanulók tehetséggel összefüggő gyenge oldalának a fejlesztésében és a közösség építésében. Itt aktív szerepet kaptak a diákmentorok is. Csoportokban projekteket dolgoztak ki a diákok, és utána ezeket más, pl. második nyelvet tanuló csoportok óráin előadták. Így ezek a kiegészítő órák a kooperatív technikákon alapulva fejlesztették a gyenge oldalukat is, azaz a kommunikációs-, előadói- és együttműködési készségeiket.
A személyiség- és a közösségfejlesztésnek is megfelelő színtereivé váltak ezek a havi rendszerességgel megtartott műhelyek. Eddig is aktív szerepet vállaltak diákjaink az iskola és a megye „frankofón életében” és továbbra is bevontuk őket franciás kulturális programok és versenyek szervezésébe. Ez növelte magabiztosságukat és felelősségérzéküket.
A gazdagító program részeként – a nyári intenzív tábor során – lehetőség nyílt az eddig tanultak összefoglalására, elmélyítésére, kiegészítésére. A nyelvtanulás során jelentkező nehézségek tisztázására is sor került. A tanítási órákon a szaktanárok felmérték, hogy milyen kompetencia-területeken vannak nehézségei a diákoknak. Így kis csoportokban diákmentorok segítségével lehetőség nyílt ennek a területnek a fejlesztésére, a hiányok pótlására. Erre már két éve lehetőséget biztosítunk az intézményben, a programba bevont diákmentorok már régóta végeznek ilyen munkát. Segítenek azoknak a tanulóknak, akik valamilyen okból lemaradtak, nem értik az adott anyagot.