GlobalID: | JG 330 000 021 |
Kidolgozó: | Hitérné Erdős Róza |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2014 |
Kapcsolattartó: |
A matematikai tehetségműhely megvalósításának középpontjában a felfedeztető, tevékenykedtető, játékos problémamegoldás áll, amelyben az elmélet és a gyakorlat épül egymásra.
A program első – intenzív – napja csapatépítő, ráhangolódást segítő stratégiai játéksorozat, amely a diákok összedolgozási, együttműködési képességét segíti és erősíti.
Ezt összesen 6 – elsősorban elméleti alapokra épülő – műhelyfoglalkozás követi. Minden alkalommal motiváció-erősítő játékkal indítunk, melyet egy érdekes, izgalmas matematikai probléma megismerése, megfejtése követ.
Az intenzív szakasz 2. és 3. napján egy-egy téma (kocka, kör, gömb) komplex feldolgozása történik a projektmódszerre alapozva. Ebben a szakaszban „megkínáljuk” a diákokat sokféle tevékenységgel, de a produktum elkészítése már a gyerekek valódi önállóságán alapul. Itt „gyártunk”, szabunk, vágunk, tépünk, hajtogatunk, szörfölünk az interneten matematikatörténeti érdekességek után, sík- és térgeometriai problémákat oldunk meg. A korábban megszerzett ismeretek, tapasztalatok alkalmazásával és segítségével válik teljessé a projekt témájául választott geometriai alakzat sokoldalú megismerése. A megvalósítás során kiemelt szempont, hogy a tanulók ne készen kapják az ismereteket, ne passzív befogadók legyenek, hanem aktív felfedezőmunkával vegyenek részt az ismeretszerzésben.
A projekt szerves részét képezik a többcélú lazító programok – színház-, múzeum- és egyetemlátogatás –, amelyek a kikapcsolódás, regenerálódás mellett a szabadidő hasznos eltöltését, a pályaorientációt szolgálják.