GlobalID: | JG 310 000 041 |
Kidolgozó: | Dakhlaouiné Nagy Judit |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2025 |
Kapcsolattartó: |
A diákok egy előre megadott vitatéma kapcsán fejtenek ki álláspontokat és reagálnak partnereik érveire, valamint próbálnak meggyőző módon érvelni saját nézőpontjuk mellett. A program alapvető céljai az értékteremtés, iránymutatás, önismeret, pályaorientáció és a példamutatás. A vita számos készséget fejleszt mint például a kritikai gondolkodást, a nyelvi kifejezőkészséget és az érveléstechnikai eszközök alkalmazását angol nyelven.
Továbbá, a tehetségprogram hozzásegíti a tanulókat a gimnáziumi nyelvoktatás követelményrendszere által előírt és elsajátítható magas idegen nyelvi kommunikáció elmélyítéséhez a tudásmegosztás jegyében. Az idegen nyelven folytatott viták bemutató felvételei egyben segítségül szolgálnak a sikeres B2-es és C1-es nyelvvizsgákhoz.
A tehetségprogram tartalma: A Soproni Széchenyi István Gimnázium 2021-ben indított angol nyelvi tehetséggondozó programjának, Angol emelt színtű érettségi tudásbanknak egy újabb kezdeményezése a How to argue? avagy ,,Hogyan vitázzunk okosan? " elnevezésű újabb angol nyelvi tehetségprogram. A programban résztvevő diákok egy vitát prezentálnak a csoportmunka eredményeképpen. Kamerák előtt mutatják be az emelt színtű szóbeli vizsga vita részét egy képzeletbeli társalgást imitálva vizsgáztató(k) és vizsgázók között.
A tehetségsegítő program résztvevőinek kiválogatása
A projekt intézményi kereteken belül valósul meg, amelyben a tanár mint projektvezető vesz részt.
A tehetségprogram eredményeképpen létrejött projekt elsősorban az iskola diákjai számára nyújt segítséget az angol emelt színtű érettségi szóbeli vizsga vita részének a felkészülésében, és miután a felvételek az intézmény Facebook-ján valamint a YouTube csatornán is megtekinthetők, ezért minden az érettségi előtt álló diáknak bizton nyújt tudásforrást a gazdagítás jegyében.
Továbbá, a program ösztönzőleg hathat a tantestület összes pedagógusára, illetve munkaközösségeire nézve, egy hasonló gazdagító program létrehozatalában minden munkaközösség számára a maga tudományterületén.
Az angol témabank motiválja, ösztönözi az idegen nyelvtanulóknak az idegen nyelvek iránti szeretetét. Nagymértékben segíti a tanulók kreativitását egy téma több irányból fakadó megközelítésében. Bővül az ismeretszerzésük, fejlődik a szociális viselkedésük.
A tehetségprogram a fent említett pozitív eredményeken kívül egyfajta tájékoztató jelleggel bír minden az intézmény iránt érdeklődő, külső vendég számára abban a tekintetben, hogy milyen magas színtű oktató-nevelői munka folyik az intézményben az idegen nyelvtanítás területén.
A How to argue? avagy ,,Hogyan vitázzunk okosan?" elnevezésű angol tehetségprogram középpontjában a vitakultúra fejlesztése áll. A projektben résztvevő középiskolai diákok csapatmunkában dolgoznak hónapokon át és készülnek az angol emelt színtű érettségi vizsga szóbeli részének vita feladattípusára. A diákok egy előre megadott vitatéma kapcsán fejtenek ki álláspontokat és reagálnak partnereik érveire, valamint próbálnak meggyőző módon érvelni saját nézőpontjuk mellett. A program alapvető céljai az értékteremtés, iránymutatás, önismeret, pályaorientáció és a példamutatás. A vita számos készséget fejleszt mint például a kritikai gondolkodást, a nyelvi kifejezőkészséget és az érveléstechnikai eszközök alkalmazását angol nyelven.
A vitázás fejleszti a kritikus gondolkodást, az érveléstechnikát és az együttműködést, miközben segít abban, hogy a gyerekekből magabiztos, önállóan gondolkodó felnőttek váljanak.