Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Közös alkotással a szociális kompetenciák fejlesztéséért JG 340 000 028

GlobalID:
JG 340 000 028
Kidolgozó:
L. Ritók Nóra
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2014
Kapcsolattartó:
Akrilkép közös elkészítése mesék, versek, dalok alapján, autentikus díszítőelemekkel.

A gyerekek kiválasztása volt az első lépés. Azok közül a tanodás gyerekek közül válogattunk, akik a vizuális alkotótevékenységben tehetséget mutatnak, és az általános iskolával egyeztetve meg tudtuk oldani, hogy a projekt dátumaira az egész napos iskolából Toldra mehessenek. A pedagógiai tervezésnél fontos elem volt azoknak a meséknek, verseknek, daloknak az összegyűjtése, melyekből a gyerekek választottak, és melyekről tudtuk, hogy témájukban megérinti majd őket. Ezt az egyéni alkotó foglalkozások követték, melyeken a mesék megismerése után a pedagógussal közösen online információgyűjtés folyt a dekoratív elemekhez (pl. autentikus roma népviselet motívumai, színvilág, ékszerek, roma festők megközelítéseinek megfigyelései).

Az információk és a mesék egyéni kiválasztása után a tervezés-kivitelezés szakasza következett, melyben különféle grafikai és festészeti nyomhagyó eszközökkel a gyerekek saját viszonyulásaikat ábrázolták. Az elkészített alkotásokat közösen megnézték, majd ezek alapján csoportokba rendeződtek egy-egy nagyméretű akrilkép elkészítésére.

A csoportos munka közös tervezést és kivitelezést jelentett. Ennek technikai lépéseit az adott munka határozta meg. A pedagógiai cél az első elemben a vizuális tehetséggondozáson kívül a személyes fejlesztés, a második elemben a társas kapcsolatok, az együttműködésekre építésen volt a hangsúly. Az intenzív alkalmakhoz kapcsolódó fejlesztésekhez kötődött a három fő diákmentor bevonása, akik jelenleg felsőoktatásban tanulnak.