Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Perdülj-Fordulj JG 310 000 001

GlobalID:
JG 310 000 001
Kidolgozó:
Gere Lajosné, Bártfai Istvánné
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2014
Kapcsolattartó:
Táncos mozgásos komplex személyiségfejlesztés óvodásoknak

A "Perdülj-Fordulj" bővített programpár a "Daloló fecskék" tehetségműhelyünk programjához kapcsolódik és a komplex személyiségfejlesztést támogatja a tehetséggondozásban. A részt vevő gyermekek tehetségterületük iránti aktivitása, érdeklődése fokozódik. Erősödik énképük, önbizalmuk, önértékelésük, az egymással való kapcsolatuk. Feltöltődést, kikapcsolódást, élményt adó együttléteket élnek meg a gyermekek, szülők, óvodapedagógusok és a meghívott vendégek.

Alapeszközként alkalmazzuk a népi játékokat, a mozgásos, mondókás és énekes játékokat. A ráhangolódást léggömbjáték, szalagjáték, kendő- és bot-gyakorlatok, gimnasztikai nagylabdás játékok segítik. Az énekes játékok például: körmozgások, névhez, illetve szerephez kötődő és szerepcserés játékok, továbbá kontaktusteremtő játékok. A gyermekek játékos keretben ismerkednek meg a tánclépésekkel, a társas együttmozgás elemeivel: lépőkövek, járás, bokázó, lábujjkoppantó, lengető, keresztlépés-páros forgás.

A foglalkozások hangulati lezárását, a feltöltődést többek között az óvodapedagógusok éneke, hangszerjátéka, zenehallgatás, filmnézés, a helyi népdalkör meghívott vendégének éneke, élő citerajáték biztosítja.

A programban részt vevő gyermekek számára a megélt élmények által biztosított a felszabadult, vidám játék, mozgás, tánc. A társaikkal, szüleikkel, óvodapedagógusokkal, a népi kultúrát képviselő vendégekkel együtt töltött alkalmak feltöltődést, kikapcsolódást biztosítanak. A gyermekek megélik a zene, mozgás, tánc komplex örömét, az élő zene varázsát. A programpár tevékenységei hozzájárulnak népi kultúránk átörökítéséhez. Új elemmel gazdagodik általa az intézményi tehetségfejlesztéssel kapcsolatos módszertani kultúra.

A gazdagító programpár keretében a fejlesztés a tehetségműhelyben kialakított kompetenciákra épített. Fontos elemei: a megváltozott helyzetekben való működtetés, transzferhatás előhívása, a tapasztalatuk, tudásuk alkotó módon való alkalmazása, a kreatív önmegvalósítás.