Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Stratégiai táblajátékok és sakk (logikai tehetségfejlesztés) JG 360 002 092

GlobalID:
JG 360 002 092
Rövid név:
Stratégiai táblajátékok és sakk
Kidolgozó:
Vass Gál Rozália
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2008
Kapcsolattartó:
A program célja Sajátos Nevelési Igényű gyermek képességeinek felismerése, a logikai képességek, a stratégiai gondolkodás, a memória, a síkban, térben és időben való tájékozódás fejlesztése, a gyermekek versenyekre juttatása, a kiemelkedő tehetségek továbbjuttatása magasabb szintű képzőkhöz.

A mintegy 20 éve megkezdett, jelenlegi formában 2008-tól működő programban, amelyet az Alapítványnál közreműködő egyik pedagógus dolgozott ki, 7-15 éves tanulók járnak, évente körülbelül 20 fő, 80%-ban budapestiek. A program célja Sajátos Nevelési Igényű gyermek képességeinek felismerése, a logikai képességek, a stratégiai gondolkodás, a memória, a síkban, térben és időben való tájékozódás fejlesztése, a gyermekek versenyekre juttatása, a kiemelkedő tehetségek továbbjuttatása magasabb szintű képzőkhöz. A programban a sakk és táblajátékok segítségével történik a gondolkodás, a koncentráció megszerettetése, a szabálytudat erősítése, az önálló tanulásra nevelés. A foglalkozássorozat segíti a játékkedv megőrzését, családba vitelét, a szülők és gyerekek közti kapcsolat és a szociális kompetenciák erősítését. Fontos cél a gyermekek sikerélményekhez juttatása és a kudarckezelési képességük fejlesztése. A logikai képességek fejlesztése heti egy stratégia táblajátékok, valamint heti egy sakk foglalkozáson történik, 60 perces időtartammal. Évente egy 5 napos táborban és félévente versenyeken is alkalmuk van a gyerekeknek részt venni. A programban hangsúlyos szerepe van a szülőknek nyújtott tanácsadásnak, konzultációknak a játékokkal, a szakirodalommal vagy akár a viselkedési problémák kezelésével kapcsolatos kérdésekben. A program keretében az Alapítvány szakmai kapcsolatot ápol általános iskolákkal, egy pedagógiai központtal, és az egyik sakk klub mesterével. A programot vezető Komplex Instrukciós Program tanfolyímát is végzett tanító elhivatottan, lelkesen végzi a fejlesztő munkát, rendszeresen konzultál az Alapítvány többi szakemberével, és nyitott a további képzési lehetőségekre.