Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Tehetségkibontakoztatás személyiségfejlesztéssel (alulteljesítő, viselkedészavaros, hiperaktív gyermekek számára) JG 330 002 082

GlobalID:
JG 330 002 082
Rövid név:
Tehetségkibontakoztatás személyiségfejlesztéssel
Kidolgozó:
Napkör Mentálhigiénés Alapítvány
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2008
Kapcsolattartó:
Az alapítvány saját fejlesztésű programjában, amely 2008-ban indult, 5-12 éves, Sajátos Nevelési Igényű gyermekek vesznek részt. A program célja a tehetség felismerése, azonosítása, kibontakoztatása alulteljesítő gyermekeknél. A programba szülői kérésre, pszichológiai és gyógypedagógiai vizsgálatok után kerülnek a résztvevők.

Fő feladat a problémás és tehetséges területek azonosítása, a gyenge és erős oldalak komplex, személyre szabott fejlesztése. Önismeretük és önbizalmuk támogatásával a szakemberek segítik a gyermekeket abban, hogy érdeklődésüknek, felismert és tudatosított erős oldalaiknak megfelelő további speciális programokhoz csatlakozhassanak, versenyekre eljussanak. A tehetségsegítést heti két alkalmas egyéni foglalkozásokra alapozzák. A komplex, személyre szabott, gyermekközpontú fejlesztés auditív, vizuális, kognitív, motorikus területeket érint; önállóságra, rendszer kialakításának képességére neveli a gyermekeket játékos, motiváló módszerekkel. Az alapítvány pedagógusainak szemléletében a gyermek a család, mint rendszer része. Éppen ezét kiemelt szerepe van a szülők bevonásának. Számukra segítséget nyújtanak gyermekük elfogadásában, a problémák okainak megértésében, esetleges szégyenérzetük csökkentésében. Igyekeznek figyelmüket a gyermek kiválóságaira is ráirányítani, az otthoni tanuláshoz, fejlesztéshez módszertani segítséget nyújtani. Tervezik egy szülői elégedettségi kérdőív kidolgozását. Az alapítvány munkatársai szívesen adnak tanácsot fejlesztő-, óvodapedagógusoknak, tanítóknak, tanároknak is tehetségazonosítás, viselkedési zavar kezelése és alternatív tanítási módszertanok témakörében. A fejlesztő munka eredményeképp javul a gyermekek iskolai teljesítménye, különböző képességeket vizsgáló teszteken elért eredménye. A sikerélményeknek köszönhetően nő az önértékelésük, változik az önmagukról kialakított képük. A pozitív változást kognitív pszichológiai tesztek is igazolják. A programban pedagógus, gyógypedagógus, tehetségfejlesztő szakember, pszichológus, mentálhigiénés szakember alkotja az együttműködő, több szempontú szakmai teamet. Mindannyian lelkesek, jól felkészültek, biztosítják a gyermekek számára az elfogadó, támogató légkört. A program kapcsán hasonló területen működő civil szervezetek szakembereivel és az egyik nevelési központ tehetségműhelyével ápolnak szorosabb szakmai kapcsolatot.