Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

TÉT - Tehetség-Érték-Tánc (Roma Tehetséggondozó Program) JG 310 002 646

GlobalID:
JG 310 002 646
Rövid név:
TÉT - Tehetség-Érték-Tánc
Kidolgozó:
Vásárhelyi Tehetségpont - Régiós Tehetségdiagnosztikai Központ
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2010
Kapcsolattartó:
A program elsődleges célja a szocializáció elősegítése gazdagító jellegű közösségi tevékenységek által. Cél továbbá az örömforrások biztosítása, a cigány kultúra élményszintű oktatása, a személyiség fejlesztése, tanulási készségek, énkép és önértékelés fejlesztése, a testkontroll fejlesztése, szabály-tudat kialakítása.

A tehetséggondozó munka az erős készségek kibontakoztatása mellett a gyengébb képességek fejlesztésére is fókuszál. Mindez színpadi produkció létrehozása, közösségi élmények, és a hagyományok megismerése, elsajátítása által történik.
A programon belül kiemelt szerepe van a tanácsadásnak. A gyerekek mindennapi oktatásával foglalkozó pedagógusok is be vannak vonva a fejlesztő munkába. Megtanítják velük a programban alkalmazott módszereket annak érdekében, hogy aztán a tantárgyi fejlesztésben is alkalmazni tudják ezeket. A szülőkkel való kapcsolattartás is nagyon intenzív.
A programban 8-11 éves hátrányos helyzetű tehetséges roma gyerek vesznek részt (összesen 26 fő). A megyei szintű program 2010. szeptemberében indult és keretei között tehetségazonosítás, tehetséggondozás, tehetség-tanácsadás egyaránt zajlik.
A beválogatás a Mönks-Renzulli modell alapján történik, azonban ha a képesség, a motiváció és a kreativitás egyaránt alacsony volt, a pedagógus egyéni javaslata alapján akkor is bekerülhet a programba a gyerek. Kiemelt szempont, hogy inkább kerüljön be olyan, aki nem annyira tehetséges, minthogy egy tehetség is kimaradjon.
A válogatást egy klinikai szakpszichológus végzi, valamint olyan néptánc-pedagógusok, akik 4 éve foglalkoznak roma gyerekkel.
Az utánkövetéses hatásvizsgálat során az alábbi készségeket vizsgálják: zenei illeszkedés, improvizáció, térszerkezet-észlelés, ének, testtudat, testalkat, ritmuskészség, mozgáskövetés, mozgásemlékezet, előadói készségek, kommunikációs készség.