Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Varázsláda JG 390 000 023

GlobalID:
JG 390 000 023
Kidolgozó:
Hujber Julianna
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2014
Kapcsolattartó:
Ismerkedés az ökológiával és az újrahasznosítással az általános iskolában.

Célunk a környezetvédelem, az anyagok történetének és újrahasznosítási módjainak megismertetése, az újrahasznosított anyagokból játékok és kézműves tárgyak elkészítése, az önálló tárgyalkotó gondolkodás igényének kialakítása.

A program összeállításának egyik fő szempontja a különböző technológiák, ipari alapanyagok, a gyártási és az újrahasznosító módszerek megismertetése. A foglalkozásokon kiemelten foglalkoztunk környezetvédelemmel, a fenntartható fejlődéssel, az elhasználódott tárgyak újrahasznosításával, a szelektív hulladékgyűjtés fontosságával. A foglalkozások legfontosabb követelménye a figyelem felkeltése, a környezetünk megszerettetése, a folyamatos motiváció, egy újszerű tudás biztosítása, az életkornak megfelelő, szórakoztató és játékos formában.

A környezettudatos szemlélet, az újrahasznosítás, a szelektív hulladékgyűjtés, a környezeti értékek megismerése nagyon fontos része életünknek. A foglalkozások elősegítették a tanulók környezettudatos magatartásának, életvitelének kialakulását annak érdekében, hogy a felnövekvő nemzedék képes legyen a környezeti válság elmélyülésének megakadályozására, elősegítse az élő természet fennmaradását és a társadalmak fenntarthatóságát. A tanulók felismerték, hogy nem minden hulladék, ami annak látszik. Például a haszontalannak vélt anyagokból jópofa ajándékokat, dísztárgyat készíthetünk.

A következő anyagok történetével és (újra)felhasználásával ismerkedtünk meg:

  • Papír: játékszereket, dekorációs kellékeket, használati- és ajándéktárgyakat készítettünk.
  • Üveg: Üvegcső hajlítási, húzási kísérletet végeztünk.
  • Fa: csipeszfigurákat készítettünk.
  • Műanyag: palackokból virágfigurákat készítettünk.
  • Textil: Vendégváró ajtódísz készítése, pamutból készült színezhető textiltáskák készítése.
  • Fém: Kulcstartó és dísz készítése.

A foglalkozások célja a tanulók megismertetése különféle technikákkal, hagyományokkal és anyagokkal, amik körülveszik őket a világban. A finommotorika fejlesztése mellett fontos a folyamatos figyelem kialakítása és az esztétika fejlesztése. Vizuális fejlesztés, kognitív fejlesztés - a taktilis úton szerzett információ az anyagféleségről és megmunkálhatóságáról, valamint az alkalmazott technikák lehetőségéről. Az intenzív három napon színházi foglalkozást szerveztünk a tanulóknak, ennek az újszerűsége biztosította a folyamatos motivációt és az érdeklődés fenntartását.

Intenzív napjaink:
1. Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum komplex foglalkozás és művészeti óra, Borsos Miklós Állandó Kiállítás és Archívum - Püspöki udvarbíróház, Kovács Margit Állandó Kiállítás - Kreszta - ház
2. Színházlátogatás: a Sakk című musicalt néztük meg.
3. ÖKO-nap: A tanulók a mentorok segítségével kiállítást szerveztek az újrahasznosított tárgyakból. Öko-füzetet és feladatlapot állítottak össze a KOMPLEX ÖKO-versenyre.