Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Varázslósuli JG 360 000 035

GlobalID:
JG 360 000 035
Kidolgozó:
Ruzicska Judit
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2014
Kapcsolattartó:
A mikroszkóp használata, természettudományos kísérletek az általános iskolában.

A gyerekek megtanulták a mikroszkóp használatát. Tudnak egyszerű metszetet, nyúzatot készíteni. Megismerkedtek néhány mikroszkopikus élőlénnyel. Káposztalé-indikátorral megvizsgálták a háztartásban előforduló vegyszerek kémhatását. Tudják a savas eső káros hatásait, keletkezését. Megismerkedtek az ozmózis fogalmával, szerepével. Kristályosítottak szép kristályokat.  A hatodikosok megtanulták a tömény, híg oldat fogalmát, a hetedikesek elmélyítették ebben a témában tudásukat.
A lazító programokon az Állatkertben "biológus szemmel" néztek körül egy feladatlap segítségével. A füvészkertben növényrendszertani alapokat tanultak, miközben gyönyörködtek a szebbnél szebb növényekben. Az ásványok rejtelmeit szakértő vezetéssel ismerték meg, kívül, belül.
A BME Automatizálási tanszékén magától közlekedő kisautót, robotokat láttak, irányíthattak.

Megtanulták, hogyan kell átadni szerzett tudásukat szóban, kísérletezés közben és tablókészítés során. Fejlődött kommunikációs képességük a csoportmunkák során. A mentorok megtanulták, hogyan irányítsák, segítsék társaikat.
A foglalkozások tematikája:
1. Csodálatos növény és gombavilág
2. Állati egysejtűek
3. Vizsgálatok káposztalé-indikátorral, savak, lúgok hatása a növényekre
4. Kristályosítás, ozmózis

Az intenzív szünidei program helyszínei: Budapesti Állat- és Növénykert, Füvészkert és Grund játszótér, ELTE Természetrajzi Múzeum és BME Q épület.

A program elemei: az állatkerti élményekről bemutató és tabló készítése a készített anyagokból, fényképekből csoportmunkában. Az első négy foglalkozás képeinek, rajzainak előadássá rendezése.

A nyári élmények feldolgozása: a Füvészkertben készített munkák bemutatása, bemutató és tabló készítése, az előadáson bemutatandó kémiai és biológiai kísérletek gyakorlása. Ezen belül:
• Ásványtári foglalkozás, természetrajzi múzeum bemutatójának, tablójának elkészítése
• Érdekességek a BME Q épületében (bemutató készítése)
• Bemutató kísérletek, kiselőadások gyakorlása
A készült bemutatók megismertetése az iskola tanulóival előadások formájában, és a tablók kiállítása az iskolában.