Szerző: | |
Kiadás éve: | 2014 |
Terjedelem: | 24 oldal |
ISSN: | 2064-5449 |
Fedél típusa: | Puha |
Kiadó: | Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége |
Kiadvány: |
A kreativitással kapcsolatban az elmúlt évtizedekben sok elmélet született, melyek többsége a személyes, egyénen belüli tényezőket, a kreatív folyamatot,
a gondolkodást, a képességeket vagy a személyiséget helyezte a középpontba. Az utóbbi időben azonban egyre nagyobb hangsúllyal jelennek meg a környezeti tényezőket is magukban foglaló, komplex megközelítésű elméletek, melyek hangsúlyozzák, hogy az egyéni tulajdonságok, képességek csak támogató környezetben
tudnak kibontakozni. Jelen tanulmány szakirodalmi áttekintést nyújt a környezeti megközelítésű kreativitáselméletekről, különös hangsúlyt fektetve a szervezeti
pszichológia kutatási eredményeire, valamint ezek iskolai kontextusban történő alkalmazási lehetőségeire. Részletes bemutatásra kerül a „kreatív klíma” fogalma, annak elméleti háttere, mérési lehetőségei, a motivációval való kapcsolata, valamint a témával kapcsolatos további kutatási lehetőségek megfogalmazása.