GlobalID: | JG 300 000 026 |
Kidolgozó: | György Veronika |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2014 |
Kapcsolattartó: |
„A leghatékonyabb tehetségazonosítás a tehetségek fejlesztése.” (Gyarmathy Éva)
Az előző gondolat szellemében a „Táguló világunk” programsorozattal az a célunk, hogy a tehetségígéreteink saját tapasztalatszerzés, megfigyelés, felfedeztetés által nyerjenek bepillantást a természettudományok csodálatos birodalmába.
A program résztvevői 4. 5. és 6. osztályos tanulók, akik kiváló matematikai, logikai képességekkel rendelkeznek és érdeklődést mutatnak a természettudományok iránt.
Lehetőséget biztosítunk arra, hogy mihamarabb megtalálják azt a területet, amelyre szívesen áldozzák idejüket, illetve amely tevékenységben örömüket lelik. Kiemelt figyelmet fordítunk a tanulók esélyteremtésére, a szociokulturális háttér különbözőségeiből adódó eltérések csökkentésére.
A „Táguló világunk” cím arra utal, hogy a tanulókkal felfedeztessük a közvetlen környezetükben lévő anyagok tulajdonságait, viselkedését, érdekességeit, gyakorlati szerepét.
A foglalkozássorozat témája jelenleg a levegő, mely később folytatható a víz témával.
A tanulók eszközöket és modelleket állítanak össze és működtetnek, társasjátékokat alkotnak. Átélhetik a levegő tulajdonságainak sokoldalú szerepét.
Foglalkozásaink:
Intenzív alkalmak:
A csoport közösen ellátogat a Csodák Palotájába, ahol fizikai jelenségek játékos modelljeit próbálhatják ki, közösen értelmezzük a magyarázatokat, kiemelve a gyakorlati szerepet. Az Öveges-teremben Fizika Show-t nézünk meg.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a légiközlekedés fejlődéséről, érdekességekről, látványosságokról szerzünk ismereteket.
A Fővárosi Állat- és Növénykertben ismerkedünk a levegő szerepével az állatok életében, a fotoszintézissel és a szárazföldi és vízi állatok légzésével. Megismerkedünk a környezettudatos magatartás fontosságával.