Alapítványunk 15 éve foglalkozik tehetséggondozással. Eddig összesen közel 1500 középiskolás diák vett részt tehetséggondozó programunkban, félévente 110 - 150 új diák jelentkezik és ez a létszám évről évre nő. Szakértelmünk garanciája tanári gárdánk kimagasló szakértelme és elhivatottsága, programunk folyamatos megújulása, bővülése, valamint a minőségbiztosítás, melyben részben kollégáink szakértelmére támaszkodunk, részben a továbbképzési programokra.
Elhivatottá tesz minket a tudat, hogy hiánypótlóak vagyunk a tekintetben, hogy olyan ismereteket adunk át, melyek egyedi módon egészítik ki a középiskolás tudásanyagot, hisz kevés (ha egyáltalán van ilyen) program kínál a középiskolás korosztály számára ismereteket pl. nemzetközi kapcsolatok vagy közgazdaságtan terén, nem beszélve a rendszeres érveléstechnikai kurzusunkról. A diákok olyan együttműködési, tanulási munkamódszerekkel ismerkednek meg az egyetemi szintű tanulmányokon túl, amelyek felkészítik őket a felsőoktatásban várható követelményekre.
Középiskolás Programunk országos jellege miatt célunk évről évre minél több hazai és határon túli iskolából diákokat toborozni. Épp ezért egyik legfontosabb feladatunknak tartjuk a rendszeres kapcsolatápolást középiskolákban dolgozó kollégáinkkal, szakmai szervezetekkel. Szintén célunk ennek a hálónak a folyamatos bővítése.
Iskolalátogatási kampányunk és minden lehetséges szakmai fórumon, konferencián való részvételünk a garancia arra, hogy ez megvalósul.
Jelenleg több mint 100 középiskolával állunk kapcsolatban, valamint diák és civil szerveződésekkel.
Programunk társadalomtudományok iránt az átlagnál érdeklődőbb, motiváltabb diákoknak szól, akik az alábbi területek valamelyikén szeretnék képezni magukat:
közgazdaságtan, társadalmi tanulmányok, modern kori történelem, nemzetközi kapcsolatok.
Programunk a blended learning tanulási módszernek megfelelően ötvözi a hagyományos és a computer based teaching gyakorlatát. Modern webes felületünkről diákjaink heti rendszerességgel tölthetnek le tanulmányokat, illetve egy-egy blokk után tölthetnek ki teszteket.
Ezt szervesen kiegészíti a szombati előadás sorozat, melyre mindig valamilyen (a kurzusokhoz szorosan kapcsolódó) témában hívunk meg előadót. A kurzus lebonyolításában egyetemi hallgatóink is részt vesznek.
Nyári időszakban és télen is szervezünk egy 3 napos tábort középiskolásainknak. A tábor második napjának nagy részét szakmai program teszi ki, szintén egy adott témára épülő előadás, amelyet délutáni kiscsoportos témafeldolgozás követ, rendszerint disputa formájában.
Az elmúlt tanévben egy új kollégával bővült a csapat, akit elsősorban pályázatok figyelésével, koordinálásával, valamint általában forrásszerzéssel bíztunk meg.
Alapítványunknak évről évre megbízható forrást jelentenek minket immár 8 éve rendszeresen segítő szponzoraink. Összességében folyamatosan törekszünk az önfenntartásra, és az eddigi tapasztalatok alapján ezt sikerrel tesszük.
A 4 kurzus tematikájának és kötelező olvasmánylistájának összeállításához az alábbi szakembereket kértük fel:
1. Nemzetközi kapcsolatok: Romsics Gergely (Külügyi Intézet)
2. Modern kori történelem és közgazdaságtan: Tar Imre (Eötvös József Gimnázium, Budapest, történelem munkaközösség-vezető és közgazdász)
3. Társadalmi tanulmányok: Kovács Zsolt (Budapesti Piarista Gimnázium, történelem tanár)
4. Érveléstechnikai kurzus kidolgozása: Dr. Tanács János (egyetemi adjunktus, BME ? érveléstechnika, logika és tárgyalástechnikai kurzusok az egyetem graduális, posztgraduális, képzésében részt vevő hallgatói számára, valamint doktoranduszainak, szintén a Bolyai Alapítványban résztvevő hallgatóknak, valamint a Mathias Corvinus Collegium egyetemistáinak)
5. Informatikus, rendszergazda: Orbán Attila (informatikus mérnök)
A Collegiumnak 124 fős alumni hálózata van. Az alumni közösség rendszeresen segíti szakmai munkánkat.
Munkánk hatékonyságának érdekében diákjainkkal csoportos tréningjeinket, programjainkat követően kitöltetünk egy kérdőívet, amely részletekig kéri visszajelzésüket a szakmai programokról, valamint elektronikus környezetünkről.
Tesztjeik eredményéről félévente statisztikákat készítünk, melyeken jól kimutatható a fejlődés, ahogy hónapról hónapra egyre nagyobb gyakorlatra tesznek szert az egyetemi szintű tanulmányok feldolgozásában, illetve a tesztfeladatok begyakorlásában.
Rendszeres érveléstechnikai kurzusainktól is azt várjuk, hogy az előadás és a gyakorlatok elvégzése után jelentősen fejlődni fog diákjaink érvelési készsége, ennek megmutatására számos lehetőséget kínál tavaszi programunk.
Munkánk eredményességét mutatja az is, hogy a diáklétszám félévről félévre nő, illetve az érettségi eredmények, középiskolában oktató kollégáink visszajelzései alapján az MCC-s diákok teljesítménye az emeltszintű érettségi vizsgákon átlagon felüli, az esetek többségében jeles eredményű.
A bürokratikus működés elkerülésére legfőbb garancia, hogy állami szervezetektől, intézményektől függetlenek vagyunk, vagyis minden munkavégzésre vonatkozó szabályt magunk határozhatunk meg. Ennek köszönhetően nincs agyonszabályozva a működés, sem olyan szigorú hierarchia köré építve, ami jelentősen lelassítaná vagy ellehetetlenítené a feladatok gyors elvégzését.
Nagyon jól összehangolt csapatmunka zajlik rugalmas munkaidővel és "nyitva tartással", ami sok esetben jelent hétvégi vagy késő esti elfoglaltságot (főleg a programvezetőt és a rendszergazdát érintő kérdésekben).