• Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Eddigi oktató-nevelő munkám során azt tapasztaltam, hogy sokféle, tehetséges tanuló van a környezetemben. Nagyon gyakran alulteljesítő, sokszor nehéz személyiségű kamaszok, akik maguk sem tudják, mit kezdjenek a megváltozott élethelyzetükkel, kilakulóban lévő személyiségükkel. Könnyen teremtek kapcsolatot nehéznek mondott fiatalokkal, akik gyakran csupán néhány jó szóra vágynak. Bízom abban, hogy beleérző képességemmel, odafordulásommal vagy csupán a figyelmemmel tudok segíteni a pályaválasztásban vagy a tehetségek kibontakozásában.
• Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Az iskolában, a hétköznapokban gyakran nincsen lehetőség az odafigyelésre, az együtt gondolkozásra, vagy csak az apróbb simításokra. Ezekre viszont nagy szükség volna ahhoz, hogy kiegyensúlyozott, magabiztos felnőttek legyenek a tehetségígéretekből. Szülőként és pedagógusként is nagyon hasznosnak tartom az egyéni foglalkozást, a személyes odafigyelést és az iskolán kívüli kortárs vagy éppen pályaorientációs kapcsolatokat, ezek együttes hálózatát. Éppen ezért az egyéni fejlesztési terv és a tutorált-portfólió segítségével képesek lehetünk minden szálat összefogva segíteni a tehetséges fiatalokat.
• További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
Elkötelezett tehetségsegítőként hiszem, hogy a csoportos és egyéni konzultációk alkalmával, személyiségfejlesztő beszélgetések segítségével, példaértékű életúttal rendelkező személyek megismerésével, egyéni vagy pályaorientációs tanácsadás kérésével segíthetem a rám bízott fiatalok lehetőségeinek megtalálását.