Iskolánkban adottak a tehetséggondozás személyi és szakmai feltételei. A tehetséggondozó munkaközösség elkötelezett a meglévő értékek fenntartásában, valamint a disszeminációban. A fiatalok kibontakozásának segítése pedagógiai tehetséggondozó módszerekkel, (mint differenciálás, gazdagítás és egyéni fejlesztési terv készítése) és pszichológiai tanácsadással történik.
Több neves tanulmányi és tehetséggondozó versenyekre készítjük fel tehetséges diákjainkat. A legfontosabb versenyek, melyeken rendszeresen részt veszünk: az Arany Dániel Országos Matematika Verseny, Varga Tamás Matematikaverseny, Mikola Sándor Országos Középiskolai Tehetségkutató Fizikaverseny, Nemes Tihamér Országos Informatikai Tanulmányi Verseny, Kitaibel Pál Országos Környezetvédelmi és Biológiai tanulmányi verseny, OKTV Történelem, Kazinczy "Szép magyar beszéd" verseny, Implom József Középiskolai Helyesírás Verseny, irodalom, angol, német, olasz, francia, matematika, kémia, informatika, földrajz, fizika, biológia tantárgyakból.
Saját szervezésű eseményünk a Móricz Akadémia az egyéni tehetségek kibontakoztatására alkalmas, illetőleg bizonyos évfolyamokon komplex természettudományi és nyelvi projekt hetet szervezünk.
Intézményi hatókörben kívánunk tevékenykedni. Szeretnénk a kerületi és városi tehetségpontokkal együttműködni tapasztalatcsere és a tehetséges diákok gondozása, színesebb, szakszerűbb segítése érdekében. Irányadó számunkra a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat II. Kerületi Tagintézményével való együttműködés és folyamatos kommunikáció is.
A korábbi partnereink mellé szeretnénk új partnereket szerezni és beépülni a tehetséggondozást segítő intézmények hálózatába, aktív kapcsolatokkal. A jó gyakorlatok megismerése és saját tapasztalataink megosztása disszeminációs tevékenységünkben is megvalósul majd.
Igényeltünk tehetséggondozás témakörben intézményi továbbképzést, ami segít a kollégáinknak tudatosabbá válni a tehetségek azonosításában és támogatásában. Pedagógusaink nyitottak egyéni kurzusok látogatására a MATEHETSZ és más képzőintézmény szervezésében szervezésében is. ERASMUS tanári mobilitásaink is segítik intézményünket a külföldi jó gyakorlatok megfigyelésében, adaptálásában.
Belső továbbképzést és tapasztalatcserét is tervezünk annak érdekében, hogy a tehetséggondozás gyakorlata az intézményi startégiánk alapvető elemévé és elsajátítandó szemléletmóddá váljon.
Iskolánkban van tehetséggondozó munkaközösség, ami az iskolapszichológus segítségével összefogja és koordinálja az intézményben folyó tehetséggondozó munkát. Tanáraink és a munkaközösségek folyamatosan keresik a lehetőséget arra, hogy a tehetséges diákok kibonthassák tehetségüket és fejlődhessenek. A versenyeredményeket intézményi szinten nyomon követjük és az eredményeket nyilvántartjuk.
Tantárgyi szinten és azon túl is igyekszünk tehetséges diákjainkat azonosítani és a számukra legmegfelelőbb irányba terelni őket. Kollégáink tapasztalt pedagógusok, akik közül a legtöbben tanórákon kívül is igyekeznek segíteni a tanulók kibontakozását, egyéni fejlődését. A különböző szakkörök, versenyfelkészítő foglalkozások lehetőséget biztosítanak a tehetséggondozásban a motiváció emelésére és a kreativitás környezet megteremtésére.
Hagyományos tehetséggondozó programunkat, a Móricz Akadémiát minden évben megrendezzük magyar és idegen nyelvi előadásokkal, valamint iskolai, kerületi, városi versenyeken és programokon is megmérettethetik magukat tanulóink: nyelvi vetélkedők, plakátkészítő, videókészítő verseny, MTT Teleki földrajz-földtan verseny, OKTV-k, Kazinczy szép beszéd verseny, Móricz Antológia, tematikus rendhagyó irodalomórák, Arany Dániel, Bólyai Matematika verseny.
A tehetségtámogató programok kiegészítése iskolapszichológusi eszköztárral, és közvetlen támogatással a tehetséges diákok kiegyensúlyozott fejlődésének biztosítása érdekében. Egyéni fejlesztőprogramok készítése. Tehetségtérkép/érdeklődéstérkép készítése a bejövő évfolyamon.
Erasmus programokon veszünk részt pályázati forrásokból.
A tehetséges tanulók felkészítésében és támogatásában érintett szaktanárok személyes lelkesedése és elköteleződése nyújt alapvető forrást.
Figyelemmel kísérjük a térítésmentesen elérhető képzési lehetőségeket, amelyeken a megismert módszertant alkalmazzuk és megosztjuk a kollégáinkkal.
A tehetséges diákok családjaival kapcsolatot tartunk. Ők, mint a tehetséget támogató környezet részt vesznek a folyamatban.
Az iskola, mint intézmény biztosítja a helyet és a tárgyi feltételeket a felkészüléshez, iskolai alapítványunk pedig szükség esetén anyagi támogatást nyújt a tehetséggondozás előre mozdítása érdekében.