Intézményünk a gyermekek képességeinek kibontakoztatását tehetséggondozó programok széles körével támogatja.
Kiemelt figyelmet fordítunk az angol nyelv tanulására. Évfolyamonként egy osztályban (Playschool) tanítványaink már elsős koruktól kezdve magas óraszámban külön akkreditált program keretében sajátítják el az angol nyelvet. A képzés játékokra, a gyerekek kreativitásának bevonására épül. Szép eredménnyel vesznek részt diákjaink a városi angol nyelvi versenyeken. A 8. év végére többen középfokú nyelvvizsgát is tesznek.
Fontos feladatunknak tekintjük a logikus gondolkodásra nevelést, illetve a matematikában tehetséges tanulók azonosítását és fejlesztését. Vármegyei és országos versenyekre készítjük fel tanítványainkat, ahol szép eredményeket elérve bizonyítják tehetségüket.
A kompetenciamérések és felvételik országos átlag feletti eredményei a hatékony pedagógiai munkának és a 8. osztályosok számára biztosított felvételi előkészítőknek is köszönhető.
Teret adunk a művészetekben tehetséges diákoknak tehetségük bemutatására. Az egész vármegyéből várjuk a balladamondó diákokat iskolánkba megmérettetésre. Városi szinten a tehetséges író-, költőpalántákat keressük. Éves városi rajzversenyünk témáját az adott tanév projektjéhez igazítjuk. Az aulánkat színesítő több száz pályamű inspiráció lehet diákjainknak további alkotásra. A művészeti nevelés színtereit kiterjesztjük iskolánk falain kívülre is. Az olvasóvá nevelés egyik legfőbb színtere az iskolai könyvtár és annak rendkívül színes programkínálata.
A gyerekek digitális eszközhasználatának fejlesztését a digitális kultúra órák mellett Informatika tehetséggondozás keretében valósítjuk meg. Jelenleg ICDL vizsgát tesznek tanulóink a 7. és a 8. évfolyamon.
Természettudományos nevelésünkben központi helyen áll a kísérletezés, fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek a fizikai és kémiai folyamatokat a gyakorlatban is megismerjék. Tehetségesebb diákjaink mindezeket megmutathatják a város más intézményeibe járó társaiknak Kutatók éjszakája rendezvénysorozaton. De azt is lényegesnek tartjuk, hogy a kicsik is betekintést kapjanak ebbe a világba, ezért hoztuk létre iskolánkban a testvérosztályos kísérletező programot.
Az intézmény fenntarthatósági törekvéseit, természettudományos és környezettudatos nevelését, valamint a diákok környezeti érzékenyítését foglalják magukba a környezeti munkacsoport tevékenységei.
Az iskolai versenysportot a labdarúgás, a röplabda és a szertorna képviseli, ahol a tehetségek továbbfejlesztése a cél. A focisták az iskolai sportkörön a Diákolimpia versenysorozatára készülnek és az intézményi Bozsik programban is részt vesznek. A röplabdások a Diákolimpia versenyrendszerében és a MRSZ U11-es versenyein sikeresen szerepelnek évek óta. A tornászok a Diákolimpián elért eredményeik alapján 2012 óta Sport XXI. programban vesznek részt. Versenyeznek a Diákolimpián A és B kategóriában, és a MATSZ versenyrendszerében is. A Torna Diákolimpia Megyei Döntőjét iskolánkban szervezzük.
A Tehetségpontot elsősorban helyi, intézményi szinten kívánjuk működtetni, azonban a programjaink egyes elemei (pl. versenyek) vagy a sport területén városi hatókörrel működünk. A tehetségpont működtetésével kapcsolatos feladatokat az intézmény szakmai munkaközösségeinek tevékenységére építenénk, felhasználva a már kialakult külső kapcsolódási pontokat.
A tehetséges tanulók azonosítására felhasználjuk az Digitális Országos Kompetenciamérések eredményeit, az ötödik évfolyamon lebonyolítjuk a MaTalent mérést, a SZTE Neveléstudományi Intézetével együttműködve online képességméréseket végzünk (pl. iskolakészültségi méréssorozat, gondolkodási-képesség mérések). A tanulók fejlesztésére felhasználjuk az MTA-SZTE TTKCS által kifejlesztett online fejlesztő programokat.
Tehetséggondozó munkánkat számos külső partner támogatásával végezzük. A Kutatók éjszkája programban való aktív részvétel szintén a SZTE Neveléstudományi Tanszékével való együttműködésünkből fakad.
A hetedik-nyolcadikos angol nyelvet emelt szinten tanuló diákjainkkal ellátogatunk a szegedi American Corner-be.
A Szegedi Nemzeti Színházzal együttműködve színházlátogatást szervezünk előadásokra és a kulisszák mögé, ellátogatunk tanítványainkkal hangversenyekre, és a Médiakalandor program keretében a Városi Tévébe.
Az ICDL vizsgák kapcsán a vizsgaközponttal és a Neumann János Számítógéptudományi Társasággal állunk kapcsolatban.
A tornászok az Arany Torna Diáksport Egyesület színeiben vesznek részt a Magyar Torna Szövetség versenyrendszerében. A Sport XXI. programban való részvétel a tehetségek fejlesztését szolgálja (felméréseken, edzőtáborokban való részvétel). Az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Testnevelési és Sporttudományi Intézetével kialakított kapcsolatunk a testnevelés szakos hallgatók torna gyakorlati képzését segíti. A Szegedi Röplabda Sportegyesület bázisaként a röplabdás tehetségek kiválasztását segítjük. A kiválasztott sportolók az egyesület színeiben komoly versenyzési lehetőségekhez jutnak. Más intézmények tanulóival szervezett keretek közötti rendszeres labdarúgó bajnokságra nevezzük be diákjainkat (Bozsik-program). A kiemelkedő tehetségek lehetőséget kapnak egyesületi keretek közötti sportolásra.
Az első évfolyamon ősszel lezajló iskolakészültségi méréssel kezdve folyamatosan, saját mérési rendszert működtetve követjük tanítványaink fejlődését, ezzel elősegítve a tehetségek és felzárkóztatásra szorulók azonosítását.
A matematikában tehetséges tanulóinkat vármegyei és országos versenyekre készítjük fel, pl. Megyei Matematikaverseny, Bolyai Matematika Csapatverseny, Zrínyi Ilona Matematikaverseny, Bonifert Domonkos Nemzetközi Matematikaverseny, Nemzetközi Kenguru Matematikaverseny, Kalmár László Matematikaverseny, Medve Matek.
Rendszeresen kívánjuk biztosítani érdeklődő tanítványaink számára a hangversenyeken, színházi előadásokon, múzeumpedagógiai foglalkozásokon való részvételt Szegeden, de más városokban is. Az előadóművészet hétköznapjaival is ismerkedhetnek diákjaink a Kulisszák mögött és a Médiakalandor elnevezésű programjainkon.
Megszervezzük a Városi Szavalóversenyt 1-2. évfolyamon, a Megyei Balladamondó Versenyt, Városi Rajzversenyt hirdetünk. Iskolánkban már több évtizedes az Irodalmi Kávéház, ahol a város legjobb ifjú alkotói megismerhetik egymás műveit.
Bővítjük tanítványaink helyismereti tudását a Belvárosi kalandor, az Alsóvárosi kalandor elnevezésű városismereti kalandozással.
Könyvtárunk egész tanévet átfogó programkínálatának kiemelt eseménye a könyvtári éjszaka tematikus programja, melyet minden évben a tanulók körében népszerű regények köré építünk.
A demokrácia gyakorlását kívánjuk támogatni az intézményben minden évben az Arany-héten lebonyolított diákigazgató-választással.
Környezeti munkacsoportunk célja, hogy a diákok tudatos, felelős gondolkodású fiatalokká váljanak, akik aktívan részt vesznek a fenntartható jövő kialakításában. A tanulók aktív részvételével programokat kívánunk továbbra is szervezni a fenntarthatósági témahétre, energiatakarékossági programot hirdetünk és tematikus napokat szervezünk (pl. Föld Napja, Víz Világnapja, Állatok Világnapja). Célunk, hogy iskolánk eddigi gyakorlatának megfelelően minden évben a teljes hatodik évfolyam Erdei Iskolában vegyen részt. Ökoiskola vagyunk, fejlesztjük és ápoljuk a Madárbarát kertet, saját komposztálónk van, melyet tanári irányítással a tanulók gondoznak.
A Cood Week és a digitális témahét keretében programokat szervezünk a gyerekeknek és az online hirdetett versenyeken részt veszünk. Az informatika tehetséggondozásban részt vevő tanulók számára megszervezzük az ICDL vizsga lehetőségét, a vizsgára való eljutásukhoz tanári kíséretet biztosítunk.
A sportok terén tehetséges diákok kiválasztását a délutáni programok során kívánjuk megvalósítani. Az alsó tagozatosoknak évfolyamonként minden hónapban sportdélutánt szervezünk. Rendszeresen megrendezzük az osztályok közötti labdarúgó kupát, a röplabda és a floorball kupát is. Részt veszünk iskolán kívüli sportrendezvényeken.
A tornászoknak szervezünk háziversenyt és rendszeresen megrendezzük az Arany Kupa Országos Tornaversenyt. Erzsébet-tábor keretében adunk lehetőséget a legtehetségesebbeknek a nyári edzésekre.
A tantárgyakhoz kötött tehetséggondozást, az informatika tehetséggondozó órákat az intézményi órakeretből, az iskolában és egyéb helyen szervezett programokat önként vállaljuk.
A szülők és a támogató partnerek segítségével juthatnak el tanítványaink a művészeti nevelést támogató programok egy részére (színházlátogatás, könyvtárlátogatás stb.).
A testnevelők az órakeretükbe beépített sportköri órákon készítik fel a diákokat a versenyekre. Atlétika sportágban a Diákolimpia versenyeire való felkészítés a testnevelés órai differenciálás keretében valósítható meg.
Sportversenyeink lebonyolítását közösségi szolgálat keretében középiskolás tanulók segítik.
Nyári edzőtáborok szervezését Erzsébet-tábor keretében valósítjuk meg.
Pályázatok útján is próbálunk pénzforráshoz jutni, sikeres pályázatokkal már eddig is segítettük a programok hatékony megvalósulását.
Számíthatunk a szülők támogatására is, a szülői szervezet felajánlásai több sikeres projektünket segítette.