A Szeged Városi Kollégium az összevont önkormányzati fenntartású középiskolai kollégiumokból létesült 2007. július 1-vel. Tagintézményei összesen 1290 diák befogadásra alkalmasak. A Szeged Városi Kollégium Ortutay Gyula Tagintézményében 2000 óta működik az Arany János Tehetséggondozó Program a Radnóti Miklós Kísérleti Gimnáziummal közösen. Évek tapasztalatait felhasználva szeretnénk a kollégium többi tehetséges tanulói számára is lehetőséget biztosítani képességeik kibontakoztatására.
Elsősorban a tagintézményekben szeretnénk gazdagító foglalkozásokat tartani, távlati célunk pedig a város nem kollégista középiskolásait bevonni délutáni szakköreinkbe. Az SZTE, a Somogyi Könyvtár, a Móra Múzeum, a Vadaspark lenne elsődleges partnerünk kihelyezett műhelyfoglalkozásaink alkalmával.
Intellektuális - nyelvi és természettudományi tehetség; valamint művészeti - néptánc, kézművesség, festészet, grafika, média tehetségterületeket jelöltük meg proiritásnak. A tagintézményekben program/szakmai hetek keretében előadásokat, műhelyfoglalkozásokat, szakmai hétvégéket tervezünk egyetemi előadók, szakemberek bevonásával.
Egyrészt saját költségvetésünkből erre a célra elkülönített alap jelenti a műhelyek működéséhez szüksége forrásokat, ezen kívül pályázatok útján szeretnénk javítani a tárgyi és személyi (pszichológus) feltételeket, illetve az előadók díjait és a programban résztvevő kollégáink szakmai munkáját megfizetni.
Kollégiumunk tanárai közül ketten rendelkeznek tehetségfejlesztő- pedagógus szakvizsgával. Ezen kívül mentálhigiénés munkacsoportunk segítségére számíthatunk. Pszichológust a rendszeren kívülről tudunk megbízással alkalmazni. Tehetségpontként elsőként a Szegedi Tudományegyetemmel, mint tehetségponttal kívánunk együttműködési megállapodást kötni.
- Varró Adrienn - nevelőtanár végzettsége: angol-pedagógia főiskolai diploma; DE Tehetségfejlesztő pedagógus szakvizsga
- Csicsely Ildikó - általános-üzemeltetési igh. végzettsége: középiskolai történelem tanár egyetemi diploma; DE Tehetségfejlesztő pedagógus szakvizsga, illetve tehetségfejlesztési szakértő diploma
Folyamatos önvizsgálattal igyekszünk figyelni a minőségi munkára. Minőségirányítási programunk segítségével lehetőségünk van a pedagógusok szakmai munkájának értékelésére. A diákok esetében az egyéni fejlesztési terv elkészítése után, a fejlesztés során hatás-, majd nyomonkövetéses vizsgálattal mérjük munkánk eredményességét.
Szándékaink szerint az egy-egy tagintézményekben kialakított Tehetségkuckóban a szakkör vezetője válik a kulcsemberré. A Tehetségkuckót három tagintézményben áll szándékunkban kialakítani a jövőben a fokozatosság elvét követve, melyek vezetői a helybeli kollégákkal heti egyszer, a rendszerben levő két másik Tehetségkuckó vezetőivel havonta szakmai megbeszélést tartanak.