- Emelt szintű ének-zenei oktatás 1962., az iskola alakulása óta (az országban ötödikként kapott engedélyt az iskola, hogy Kodály módszerével ének ? zene tagozatot indítson).
- Néptánc oktatása, mely alapja lett a Szabó László Alapfokú Művészetoktatási Intézmény alakulásának. Ezt az intézményt a Bárdos Lajos Általános Iskola alapítványa hívta életre, mind a mai napig egy épületben működünk. A művészeti iskola városi beiskolázású, de tanítványainak döntő többségét a Bárdos Iskola tanítványai alkotják. Tehetségüket kibontakoztathatják néptánc, festészet, grafika, modern tánc, balett tanszakokon. Számos országos, nemzetközi pályázaton érnek el rangos eredményeket.
- Nívócsoportos oktatás: magyar nyelv és irodalom 5-8. évfolyamon, angol nyelv 5-7. évfolyamon, matematika 5-6. évfolyamon.
- Lépésről lépésre képesség- és személyiségfejlesztő programmal való haladás 1-2. évfolyamokon az iskolaotthonos osztályokban.
- Tanulás ? tanítása tantárgy oktatás - különböző tanítási technikák elsajátítása.
- Belső Gondozói Rendszer működése ? tanítványaink képességeinek mérése éves ütemterv szerint; a gondozás kiemelt figyelmet fordít a fejlesztésre, felzárkóztatásra szoruló, illetve a tehetséget mutató gyermekekre.
- Kompetencia alapú oktatás a 2005/06. tanév óta. A HEFOP 3.1.2. pályázaton résztvevő iskolaként kollegáink az elsők között próbálhatták ki a kompetencia alapú oktatás taneszközeit, módszereit. Véleményükkel, jelentéseikkel hozzájárultak ahhoz, hogy jelenleg is ezekkel az eszközökkel, módszerekkel dolgozhassanak az érdeklődő pedagógusok.
- 2008/09. tanév IQ ? Club indítása szakköri formában 1-4. évfolyamos, tehetséges tanítványaink számára.
- 2009/10. tanév színjátszó, drámaszakkör indítása. Elsődlegesen a jó hanggal, jó előadói képességgel rendelkező tanulók számára.
- Sportkör magas színvonalú működtetése (országos döntőbe jutás diákolimpiákon, egyéni számokban és csapatban)
A Tehetségpont hatókörét Hajdúszoboszló városra szeretnénk kiterjeszteni.
Megvalósult és tervezett együttműködések:
- Célunk, hogy intézményünkben, valamint városunkban a jövőben minél több gyermek kerüljön be a komplex tehetségfejlesztő programba (művészeti, sport, illetve tanulmányi területen). Szeretnénk, ha a tehetség felderítése és fejlesztése sokirányú, magas színvonalú lenne.
- Koordinálni, tájékoztatni szeretnénk a tehetséggondozás iránt érdeklődő pedagógusokat, szakembereket, intézményeket.
- Részt kívánunk venni a tehetséggondozással kapcsolatos eseményeken, tanácskozásokon, előadásokon.
- Folyamatosan keressük az együttműködést a tehetséges gyermekek gondozásában érintett intézményekkel, szakemberekkel, magánszemélyekkel. Volt középiskolás tanítványainkkal ápolt kapcsolatunk különösen fontos, igyekszünk őket programjainkba bevonni. Így teremtünk lehetőséget az iskolánkban lerakott alapok hasznosulására.
- Minősítő hangversenyeken való részvétel,
- Tehetséggondozó szakkörök indítása,
- Diákolimpiákon való részvétel,
- Városi, megyei, regionális, illetve országos versenyeken való részvétel,
- Zenei Világnapi hangverseny, évzáró hangverseny, karácsonyi hangverseny hagyományának ápolása,
- Színjátszó kör előadásai,
- Bárdos Iskolák Találkozóján részvétel,
- Városi versenyek szervezése,
- Bemutató órák, foglalkozások, szakmai tanácskozások szervezése,
- Intézményi jó gyakorlat ajánlása, tapasztalataink átadása.
- A Bárdos Lajos Általános Iskola fenntartója Hajdúszoboszló Város Önkormányzatának Képviselőtestülete mind a mai napig támogatja a több évtizedes hagyományra visszatekintő ének-zenei oktatásunkat, valamint az Önkormányzat által kiírt pályázatokon sikeresen jutunk anyagi erőforrásokhoz az énekkar fellépéseihez, utazásaihoz, valamint a színjátszó szakkör előadásainak színpadra állításához.
- Kompetencia alapú oktatás fenntartása immár 5. éve. Várakozással tekintünk a referencia iskoláknak kiírt pályázat elé.
- Pályázatok további figyelemmel kísérése.
Az intézményen belül dolgozó saját kollegáinkon kívül sikerült megnyerni, rendszeres munkakapcsolatba kerülni Németné Dávid Irénnel (Magyar Tehetséggondozó Társaság tagja, a Tanító Szekció vezetője, országos tehetséggondozó szakértő), akivel rendszeresek találkozóink, szakvéleményével segíti munkánkat, ezen kívül az iskolai IQ ? Clubot vezeti.
- A Belső Gondozói Rendszer folyamatos mérései.
- Az országos kompetenciamérés eredményei
- Minősítő hangversenyek minősítései
- Tanulóink művészeti, sport, illetve tanulmányi versenyeken való részvétele és ezeken a versenyeken való helyezései.