Eddigi tevékenység:
(1) - 3 kollégánk részvétele a 2004. februárjában megrendezett az Egyházi iskolák tehetséggondozó konferenciáján Bonyhádon.
(2) - 2004.07.30. a Padányi Katolikus Gyakorlóiskola Talentum Alapítványának létrehozása, A felmérés, az értékelés, a kiválasztás megtörtént, a tehetséggondozó program elindult, anyagi okok miatt azonban a következő évben már az eredeti program alapján nem tudott működni.
Az alapítvány azóta él, kapja és felhasználja tehetséggondozásra az 1%-ból származó adományokat. Alapítványi céljaink:
Az Alapítvány a tehetségkutatással és tehetségfejlesztéssel kapcsolatban a következő tevékenységeket támogatja: tehetséggondozó műhelyek szakmai tevékenysége; tehetséges tanulók személyiségfejlesztését szolgáló projektek; tehetséggondozó táborok; szakmai kirándulások; önálló kutatómunka; tanulmányutakon, konferenciákon, pályázatokon való aktív részvétel; kiemelkedő eredmények jutalmazása; a tehetséggondozásban tevékenykedő tanárok továbbképzése;együttműködés más tehetséggondozó műhelyekkel;szociálisan hátrányos helyzetű tanulók egyetemi, vagy főiskolai továbbtanulása; adatbázis kiépítése és teljesítményvizsgálatra alkalmas mérőeszközök készítése, gyűjtése;a tehetségek nyomon követése; kiadványkészítés a kiemelkedő eredményeket elért tanulók munkáiból; a szakmai és társadalmi közvélemény tájékoztatása a tehetséggondozó munkáról, az eredményekről és problémákról.
(3) - Nyolc évfolyamos gimnáziumi képzés: 1996 óta folyik iskolánkban. Célja a tehetséggondozás. Képzésünk angol ill. német nyelvi orientációjú. Diákjaink az első idegen nyelvet csoportbontásban, emelt óraszámban tanulják (az 5-6. évfolyamon heti 5 óra, 7-8-9-10. évfolyamon heti 4 óra, 11-12. évfolyamon heti 5 óra ). A 9. évfolyamba lépve diákjaink az angol, német, latin, olasz, francia nyelv közül választhatják a második idegen nyelvet. Az informatikát 6. évfolyamtól, csoportbontásban tanulják. A 7-8. évfolyamokon a kerettantervi előírásokhoz képest emelt óraszámban tanítjuk a matematikát és a természettudományos tárgyakat. A tanórán kívüli foglalkozások kínálatával - az elméleti ismeretek alkalmazását, képességek és készségek fejlesztését, az egészséges szellemi - kulturális igények kialakítását valósítjuk meg. A 6. évfolyamtól kezdődően a tanulók a tanév második felében írásbeli vagy szóbeli vizsgát tesznek, tanévenként két-három tantárgyból.
(4) - Iskolánk a Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola gyakorlóiskolája. A hittan szakos tanárjelölt-, szociális munkás - hallgatók és kispap-növendékek végzik itt tanítási gyakorlatukat. Emellett gyakorlóiskolai szerződés keretében a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Pannon Egyetem hallgatóit is fogadja.
(5) - 1991-től, illetve 1994-től fokozatosan került át az itt működő két oktatási intézmény a Veszprémi Püspökség fenntartásába. Intézményünk nevét a XVIII. századi veszprémi püspökről, Padányi Biró Mártonról (1696-1762) ekkor kapta.
Az iskola 1995-2006 között piarista vezetés alatt működött.
Iskolánkban a keresztény életre nevelést nyitottan, más vallású gyermekeket is befogadva igyekszünk megvalósítani. Diákjaink - felekezeti hovatartozástól függetlenül - nyitottak a keresztény, vallásos életre és az egyetemes szeretetet elfogadják életük legfőbb irányadójának.
(6) - Az egészségügyi szakközépiskolai, szakiskolai és a felnőttképzésnél a keresztény szellemiségű korszerű oktató - nevelő munkával szeretnénk tanulóinkat felkészíteni a továbbtanulásra ill. a szakképzés révén az egészségügyi hivatás gyakorlására.
(7) - Szakértelem: A tehetséggondozásban irányító szerepet kaptak/kapnak kiemelkedő pedagógusaink:
- természeti tehetségterület:
Balla Imréné (Ranolder-díjas), dr Molnár Klára (Szent Gellért-díj arany fokozat), Bischofné Szabó Klára ( bioindikációs mérés versenygyőztes), Dombiné Ujhidy Klára
- nyelvészeti, interperszonális:
Árpásy Csaba, Borián Tibor, Sebő József, Zeitler Gusztáv - Brusznyai-díjas kollégák, Benbrika Erzsébet angol nyelvi mentor, Győri-Varga László (Salvatore Qvasimodo-díjas költő -matemetika-fizika szakos tanár)
- testi-kinesztetikus:
Strommer László(hegymászó triatlon bajnok), Benke Péter (kézilabda edző), Kis Katalin ( többszörös magyar bajnok-akrobatikus rock and roll)
- zenei:
Zsilinszky Cecília -orgonaművész, kántor, Hutvágner Erika( többszörös arany minősítésű gregorián kórusi) karnagy
Elsősorban intézményen belül szeretnénk kialakítani és működtetni a tehetséggondozási rendszert, de Veszprém megyében és a Veszprémi Érsekség egyházmegyei területén belül törekszünk más iskolákkal való szakmai kapcsolatok kiépítésére is. Erre azért is törekszünk, mert iskolánknak nincs kötelező beiskolázási körzete. A tehetségponttá válással az iskola elismertsége reményeink szerint nőni fog és több szülő választja majd bizalommal gyermeke számára.
Iskolánknak gazdag a külső kapcsolatrendszere a sokszínű képzési kínálat miatt. Több intézménnyel és civil szervezettel kötöttünk együttműködési megállapodást is.
Jól működő kapcsolatunk van a Nevelési Tanácsadóval diákjaink képességvizsgálatában, a Barabás SC-vel a kézilabda sport utánpótlás-nevelésében, a Csalán Környezet- és Természetvédő Egyesülettel és a Pannon Egyetemmel a környezettudatos nevelés területén, a Vöröskereszttel és a Cholnoky Ferenc Megyei Kórházzal az egészségügyi szakképzésben, a Baltazár Színházzal, a Nagycsaládosok Egyesületével, a Máltai Szeretetszolgálattal és az Egyházmegyei Karitasszal a karitatív tevékenységekben. Ezek a kapcsolatok a tehetséggondozásban is hasznosak lesznek. A Keresztény Értelmiségiek Szövetsége rendszeres előadás-sorozatának iskolánk a helyszíne, diákjaink és a szülők is résztvevői a neves előadókat felvonultató rendezvényeknek ( pl. Jelenits István, Dr. Andrásfalvy Bertalan, Dr. Kopp Mária). A diákok számára szervezett lelki gyakorlatok alkalmával iskolánk jeles vendégei voltak: Nemeshegyi Péter, Oloffson Placid OSB, Böjte Csaba OFM, Varga László, Dr. Freund Tamás. Együttműködési megállapodás alapján az Eötvös Károly Megyei Könyvtárral közösen valósítjuk meg a 2010. tavaszán beadott TÁMOP-3.2.11/10/1 számú pályázatot, amely a "Rendhagyó egészségügyi szakkör a könyvtárban" címet viseli.
A Laczkó Dezső Múzeummal együttműködési megállapodás keretében több sikeres pályázaton indultunk.
Tanító múzeum pályázat, melynek részei:
(1) - Veszprém megye irodalmi hagyományai előadássorozat, helyszín az iskola, előadó Sebő József az iskola tanára
(2) - Kinizsi Pál olvasótábor
(3) - Kortárs irodalmi műhely -tehetséggondozás
(4) - Nemzetiségek a Közép-Dunántúlon
A Veszprém Megyei Levéltárban, az Érseki Palota könyvtárában és a Gizella Egyházi Múzeumban diákjaink rendszeresen részt vehetnek rendhagyó tanórákon.
A veszprémi Petőfi Színházzal hosszú évek óta jó az együttműködésünk. Diákjainkat bérletes előadásokra visszük, a színművészek rendhagyó irodalom órákat tartanak iskolánkban, ünnepi és kulturális rendezvényeinken előadóként fellépnek. A színház tavasszal középiskolás diákok részvételével vitte színre Madách Imre Az ember tragédiája című darabját. Színjátszó diákjaink közül különdíjat kapott Lucifer-alakítására Kalauz Bence 11.A osztályos tanuló.
A Pannon Egyetem Tanul-Ó Galériáján rendszeresen megjelenünk diákalkotásokkal.
A 2011/2012. tanévben programjainkat aktuális jubileumaink megünneplése köré szeretnénk csoportosítani: a Padányi Katolikus Általános Iskola megalapításának 20., a középiskolával való összevonás 15., a veszprémi piarista oktatás 300. évfordulójáról emlékezünk meg. Az egyes tehetségterületekhez kapcsolódva szeretnénk pályázatokat, vetélkedőket, versenyeket, kiscsoportos foglalkozásokat (szakköri formában) szervezni diákjaink számára az alábbiak szerint:
(1) - Interperszonális:
Hagyományos hittan tábor szervezése a nyári szünidőben. lelki gyakorlatok szervezése adventben és a böjti időszakban. Karitatív szolgálat: adventi műsorok, fellépések szervezése öregek és betegek számára. Kortárs segítő ifjúsági tevékenység: adventi gyűjtés és műsor a nagycsaládosoknak, drogprevenciós tevékenység a Lélektér Alapítvánnyal együttműködve.
(2) - Természeti:
Folytatjuk az ökoiskolai tevékenységet, külön programterv készül a következő tanévre.
Versenyfelkészítés: Felsőtagozatban az előző évek sikerei alapján folytatjuk a versenyzést és a diákok felkészítését a Teleki Pál Országos Földrajz Versenyre és Sajó Károly Kárpát-medencei Környezetvédelmi Csapatversenyre. Utóbbi versenynek iskolánk Veszprém megyében szeretne bázisiskolája lenni. Középiskolás diákjainkkal készülünk a Környezetvédelem-fenntartható fejlődés versenyen, melyet a Pannon Egyetem hirdetett meg, valamint a Nemzeti Tankönyvkiadó Integrált Természettudományos Versenyére.
(3) - Testi-kinetikus:
Alsótagozatban néptánc szakkör működtetése.
Szivacskézi szakosztály működtetése és Zelkup kupa megrendezése.
Falmászás: sportkör működtetése, országos verseny helyszíne-szervezése.
(4) - Nyelvészeti:
A következő tanévben a veszprémi Petőfi Színház Bibliai történetek a színpadon címmel újabb lehetőséget kínál a tehetséges középiskolásoknak a szereplésre.
Hagyományosan helyszíne és szervezője iskolánk a Főegyházmegyei Szavalóversenynek, melyet a következő tanévben főegyházmegyék között hirdetünk meg a jubileumokhoz kapcsolva. Német nemzetiségi hagyományőrzés alsó tagozatban.
Testvériskolákkal - Bamberg, Szatmárnémeti - való kulturális és diákcsere, együttműködés bővítése. A középiskolás diákok számára továbbra is biztosítunk ÖSD német nyelvvizsgafelkészítőt.
(5) - Zenei:
Énekkarok működtetése korcsoportonként. Alsótagozatban folytatni kívánjuk a furulyaszakkört. Tavasszal a középiskolás diákok számára megrendezzük az Almamáter napot- a hagyományos kulturális bemutatót, melyen főként zenei produkciókkal lépnek fel.
(6) - Térbeli-vizuális:
Az általános iskolások körében kézműves és rajz szakköröket működtetünk, amely természetes anyagok felhasználásával és különböző technikák elsajátításával fejleszti a gyermekek képességeit, építve a népi hagyományokra. A jubileumhoz kapcsolódna a Padányi Rajzverseny meghirdetése és rajz- illetve kézműves pályázat kiírása.
(7) - Logikai-matematikai:
Hagyományosan jó eredménnyel szerepeltek diákjaink matematika versenyeken. A versenyzési kedv fenntartása és további szép eredmények érdekében az általános iskolás korú diákjaink körében matematika háziversenyt és versenyfelkészítő szakkört szervezünk.
Önerőből, az intézményi költségvetésben tervezetten a szakköröket, sportköröket, a versenyfelkészítést és a versenyeken való részvételt finanszírozzuk.
Létrehoztuk a tehetséggondozást támogató Talentum Alapítványt és a Padányi Schola Alapítványt.
Külső alapítványok támogatását is igénybe vesszük: Veszprém Megye Közoktatásáért Alapítvány, Veszprémi Ifjúsági Közalapítvány.
A szülői közösség anyagi támogatást nyújt a tanórán kívüli programok szervezéséhez.
A pályázati lehetőségeket folyamatosan figyelemmel kísérjük és az aktuális feladatoknak megfelelően pályázatokat készítünk.
A pedagógusok bevonása a tehetségek felismerésébe, kiválasztásába tájékoztatással, továbbképzésekkel. A tehetséggondozásban jártas, tapasztalt pedagógusok kiválasztása és megbízása konkrét feladatokkal. A szülők és külső partnerek megnyerése a tehetséggondozó programok támogatására a Szülői Közösség segítségével. Külső támogatóink, intézményi kapcsolataink felhasználása a felismerés során (Nevelési Tanácsadó, regionális pedagógiai intézet-KÖRPI, katolikus pedagógiai intézet-KPSZTI, iskolapszichológusunk).
Segítő szakemberek:
Az előző tanévekben végzett szaktanári munkája alapján , a versenyfelkészítésben, tehetséggondozásban gazdag tapasztalatokat szerzett pedagógusaink:
logikai-matematikai:
- Dr. Molnár Klára
- Bischofné Szabó Klára
- Buzás Csabáné
természeti terület:
- Fábián Norbert
- Roznerné Nándorfy Nóra
- Szalai Lászlóné
nyelvészeti - magyar nyelv:
- Baradits-Stummer Márta -
- Sebő József - irodalmi előadások és saját művek
- Krámli Zsuzsanna - felsőtagozatos anyanyelvi versenyekre felkészítés
nyelvészeti - idegen nyelvek:
- Pintér Viktória - német hagyományőrzés alsótagozatban
- Hillier Réka - angol nyelvi pályázatok és versenyek - emelt szintű érettségi felkészítés
- Benbrika Erzsébet - angol nyelvi pályázatok és versenyek - emelt szintű érettségi felkészítés
- Magyarné Sipos Mária - német nyelv és a bambergi testvérkapcsolat ápolása
- Nemesné Varga Zsófia - Szatmárnémeti testvériskolai kapcsolat ápolása
- Zeitler Gusztáv - Szatmárnémeti testvériskolai kapcsolat ápolása
térbeli-vizuális:
- Gaál Richárd - Padányi rajzverseny szervezése, rajzpályázatokon való részvétel koordinálása
- Papp Erzsébet - rajzszakkör vezetése és pályázati munkák készítésének koordinálása
- Szabó László - rajzszakkör vezetése
- Zeitler Gusztáv - népi kismesterségek és hagyományőrzés
- Vajda Karola - népi kismesterségek és hagyományőrzés
- Osváth Zsuzsanna - kézműves foglalkozások szervezése
zenei:
- Zsilinszky Cecília - karvezetők
- Hutvágner Erika - karvezetők
- Szijártóné Englert Ildikó - karvezetők
(énekkar vezetése, kórustalálkozókra és egyéni énekversenyekre való felkészítés, Helikon Ünnepségen való szereplések, gregorián kórusversenyre felkészítés)
testi-kinetikus:
- Kincsesné Tiszinger Rita - alsós néptánc szakkör vezetése
- Strommer László - országos versenyek szervezése, falmászás, bajnoki cím, sportkör vezetése
- Benke Péter - szivacskézi edző, sportkör vezetése, versenyfelkészítés
- Szabó András - testnevelés érettségi felkészítés
- Vallainé Klespitz Erika - testnevelés érettségi felkészítés
interperszonális:
- Hordós Csaba - drámapedagógia, színjátszó szakkör, médiaismeretek
- Károlyi Erzsébet - önismeret és kommunikáció tantárgy, versenyfelkészítés
- Krániczné Poór Mária - önismeret és kommunikáció tantárgy, versenyfelkészítés
Pedagógiai munkánkat segítő belső munkatársak:
- Győriné Egresi Adrienn - szociálpedagógus, karitatív tevékenységek koordinálása, szervezése
- Horváth Lívia iskolapszichológus - segítő beszélgetések, vizsgálatok, tanácsadás
- Borbélyné Horváth Anikó - védőnő , egyéni pszichés problémák felismerése, kezelése, tanácsadás
Támogatóink még:
- Dr. Hegedüs Tamás - szülői közösség elnöke, a Padányi Schola Alapítvány kuratóriumának elnöke
- Dr. Udvarhelyi Olivér - a Talentum Alapítvány kuratóriumának elnöke
A hatékonyság felméréséhez felhasználjuk az eredmények nyilvántartását és az előző évekkel való összevetését, a diákok és a szülők elégedettségének mérését, a segítő szakemberek véleményének kikérését és tantárgyi vizsgákat szervezünk.
A hatékonyság növeléséhez tapasztalatcserét, előadásokat, továbbképzéseket szervezünk pedagógusainknak. Vetélkedőkön, versenyeken pályázatokon veszünk részt diákjainkkal, figyelemmel kísérjük és bekapcsolódunk a városi, megyei tehetséggondozó programokba. A tanórákon a differenciált foglalkoztatást, a projektmunkák készítését támogatjuk.
A középiskolai Diákönkormányzattal együttműködve önképzőkört szervezünk.
A tanórákon és a tanórán kívüli foglalkozásokon, programokon a személyre szabott, differenciált feladatvégzésre és teljesítményértékelésre helyezzük a hangsúlyt. A diákokat saját képességeik felismerésére és kibontakoztatására ösztönözzük. Olyan munkaformákat alkalmazunk, melyek önálló ötleteik megalkotását igénylik és azok egyéni vagy csoportos megvalósítására adnak lehetőséget.
A diákok előzetes ismereteiket kiegészíthetik a személyes tapasztalatokkal egyéni érdeklődésük szerint. A tehetségterületekhez kapcsolódó tevékenységek, programok választhatóságát biztosítjuk.
Civil szervezetekkel együttműködünk a programok, pályázatok megvalósításában. Felvállaljuk a közvetítő-kapcsolattartó szerepet a tehetséges diákok és a fejlődésüket támogató, elősegítő intézmények között.
A szülőkkel folyamatosan együttműködve végezzük a tehetséggondozást, hogy az igényeknek és elvárásoknak megfelelően dolgozzunk és a diákot érő pozitív iskolai és otthoni hatások erősítsék egymást.