Évek óta kialakult mentori rendszerben dolgoznak tanáraink. A kiemelkedő képességű tanulók számára külön versenyfelkészítő foglalkozásokat tartunk és egyéni fejlesztési projektekkel segítjük kibontakozásukat, munkájukat. Elsősorban matematika, fizika, idegen nyelvi, zenei, humán és rajz-vizuális nevelés, művészettörténet területein látható iskolánk tehetséggondozó munkája. Ének-zenei tehetségfejlesztő munkánk eredménye a 9 alkalommal elnyert nemzetközi és hazai elsődíjas versenyeredmény, köztük a 2004. évi Athéni kórusolimpia Nagydíja, a filozófia OKTV évek óta megjelenő 1-3 helyezettjei és a nemzetközi diákolimpia díjazottjai között minden évben előkelő helyen szereplő tanulóin, a művészettörténet OKTV évek óta döntős, és több évben 1-3 helyezett díjazottjai tanulóink körében. Matematikából szintén minden évben számos egyéni és csapatversenyben dobogós tanulónk, és osztályaink vannak. Fizikából minden évben a nagy és rangos fizika versenyek Öveges, Jedlik Ányos stb. díjazottjai között a városmajori fizikusok előkelő helyen jelen vannak.
Természetesen a tehetséggondozás a többi tantárgyban is jellemzi pedagógiai tevékenységünket, a nyelvileg tehetséges tanulóink versenyeken kívül nemzetközi projektekben is részt vesznek, nyelvvizsga átlagunk országos a kiemelten sikeres. Angol, német, francia és olasz és japán nyelvből OKTV és egyéb versenyeredményeink állandóak. német nyelvből egyedül lettünk nem két tanítási nyelvű iskolaként DSD felsőfokú nyelvvizsgát adó középiskola és vizsgaközpont, egyben számos tárgyból emeltszintű képzésünk mellett emeltszintű érettségi vizsgaközpontként is működünk. Részt veszünk a nyelvi tehetséggondozásban is érdekelt németországi DSD Partnerschule programban.
Évek óta működő fejlesztő programjaink keretében egyéni fejlesztési terveket, a szülők és a tehetséges ígéretnek számító tanulók számára tanácsadást is tartunk. Az ELTE pszichológiai karának végzős hallgatói való pályaorientációs foglalkozásokkal segítjük a tanulók egyéni érdeklődésének megfelelő választást, orientációt.
Elsősorban intézményi, másodsorban a budai régió tehetséges tanulóinak egyik fő központjává szeretnénk alakulni, természetesen együttműködve a fővárosi többi tehetségpont tevékenységeivel. A budai Általános iskolai képzés minden tehetséggondozó körével aktív kapcsolatot építünk ki, illetve a már meglévő kapcsolatokat erősítjük. A Kós Károly Emelt szintű Ének-zenetagozatos Általános Iskola tehetséggondozó munkája mellett a kiemelkedő tehetségek foglalkoztatását is vállaljuk. Az ARANYELME tehetségfejlesztő program budai régiójának a tevékenységébe is bekapcsolódunk. Felvesszük a kapcsolatot a Debreceni Egyetem tehetségfejlesztő elméleti programjával is. Vállalunk tapasztalatcserével egybekötött tehetségkonferencia szervezést is, budapesti vagy országos hatókörűt. A Semmelweis Orvostudományi Egyetem partneriskolájaként az egyetemmel közös tehetségkutató munkát indítottunk már el, diákjaink járnak a SOTE kutatómunkát bemutató foglalkozásaira, egyetemi tanárok tartanak ismertető és fejlesztő foglalkozásokat az iskolánkban, illetve kutatáslátogatási programokban vesznek részt a tanulók.
Elsősorban a tantárgyi keretekben folytatjuk tovább a tehetségfejlesztés, az említett matematika tehetséggondozó képzés keretein belül. Biológia tehetséggondozó programot indítunk, melynek része a SOTE partneriskola program keretén belüli foglalkozások szervezése. Művészettörténet és vizuális nevelés keretében a Képzőművészeti Egyetem tanáraival szintén együttműködést kezdünk a manuális készségek fejlesztésére. A ELTE tanárképző munkájába mint Partneriskola szintén részt veszünk a tanárok gyakorlati felkészítésében, különös tekintettel a tehetségekkel való foglalkozás elméleti és gyakorlati feladatai területén. Filozófiai OKTV előkészítőt tartunk, művészettörténet OKTV verseny előkészítőt szervezünk, Matematika országos versenyre, fizika versenyekre szintén felkészítő programotokat, a tehetséges tanulók számára egyéni és kiscsoportos foglalkozásokat szervezünk.
A tehetséggondozást iskolánk sokprofilú pedagógiai programja értelmében alapfeladatnak tekintjük. A kiemelkedő teljesítményt a tanári értékelésben különb feladatnak,és a minőségi pótlék megítélésben apavető szempontnak tarjuk. A XII. kerületi Önkormányzat, mint fenntartó folyamatos segítséget nyújt, és nagyra értékeli a gimnázium tehetséggondozó munkáját. Pályázati úton igyekszünk további forrásokkal erősíteni a tehetségekkel kapcsolatos munkát.
A 2009. év szeptemberétől átalakítjuk a diákönkormányzatot segítő, szabadidő szervező és gyermekvédelmi feladatokat, hogy pszichológus végzettségi, a tehetség felismerésben, azonosításban és a tehetség tanácsadásban is jártas szakembert alkalmazunk.
Pálfiné Kovács Erika - matematika munkaközösség vezető, tehetséggondozó tanár
Kertai Helga - fizika, filozófia és matematika tehetséggondozó tanár
Takács Ferencné - Graphiszoft díjas matematika tehetséggondozó tanár
Gráf Zsuzsanna - Liszt Ferenc-díjas és Magyar Örökség Díj nyertes zenei tehetségfejlesztő tanár, karnagy
Vértesaljai Mária - tehetségfejlesztő vizuális nevelés és művészettörténet tanár, tehetséggondozó tanár (háromszoros OKM Okleveles tehetséggondozó)
Dr. Némethné Révész Zsuzsa - német nyelvi tehetséggondozó tanár (DSD vizsgáztató tanár, nyelvi szakértő)
Hegedűs Kristóf - angol nyelvi tehetséggondozó tanár (OKTV és érettségi feladatkészítő szakértő, vizsgafeladat író)
Dr. Budai Éva - dráma és humán tehetséggondozó tanár (Tantervi és érettségi feladatkészítő szakértő, tankönyvíró)
Vizkievicz András - a Kutató Diák Program és a SOTE Partneriskola program koordinátora, tehetséggondozó
Mészárosné Romhányi Margit - történelem munkaközösség vezető, tehetséggondozó tanár
Fráter Adrienn - magyar nyelv és irodalom tehetséggondozó tanár (tankönyvíró)
A tehetséggondozó munka egyik mérője az iskola kimeneti eredményeinek, az érettségik és a nyelvvizsgák sikerességének, egyetemi továbbtanulási eredményeknek a vizsgálata. Ehhez kapcsolódik az évenkénti kompetencia mérés a munkánk eredményességéhez való állandó hozzákapcsolása, eddig ezekben a mérésekben az iskolánk teljesítménye mindig kimagasló volt. Visszajelzésnek tekintjük továbbá a versenyeredményeket szintén, mely területen szintén igen szép eredményeket tudunk elszámolni, valamint nem kisebb értékű számunkra a minőségértékelésben a tanulók és a szülők elégedettség méréseiből nyert tapasztalat, mely szintén a fejelestés alapvető útmutatójaként üzemel.