Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Társas játék - Társasjáték!

Időpont: 2016. május 12. 09:00
Jelentkezési határidő: 2016. május 6. 09:00
- Óvodás tehetségígéretek tanítanak pedagógusokat a Dráva Kincse Óvoda Tehetségpontban

Szakmai Tehetségnapunkon Társas játék - Társasjáték! komplex tehetséggondozó programunkat mutatjuk be előadások és interaktív foglalkozások során. A meghívottak megismerkedhetnek tehetségprogramunk céljaival, feladataival, elért eredményeinkkel. Szakmai előadásokat követően tehetségígéreteink játékvezetése mellett gyakorlatban is megtapasztalható a játék öröme és tehetséggondozó jellege.

Programunk fő célja, hogy a játékot,- mint a gyermek fő foglalatosságát- felhasználva teremtsünk lehetőséget a tehetségígéretes gyerekek gondozására, az ismert és felfedezésre váró társasjátékok, táblajátékok segítségével.

Legyen lehetőségükarra, hogy:

  1. együttműködjenek másokkal, érveljenek, vitatkozzanak egymással (interperszonális és nyelvi tehetségterület fejlesztése)
  2. kutakodjanak, problémákat oldjanak meg, koncepciókat, sratégiákat dolgozzanak ki (logikai-matematikai tehetségterület)
  3. legyen lehetőségük továbbgondolni, újra alkotni a megismert társas-, ill. táblajátékokat.(térbeli-vizuális tehetségterület)
  4. megszerzett ismereteiket megoszthassák társaikkal az óvodai csoportban, sikerélményt, elismerést szerezve társaiktól nevelőiktől, ezzel is megerősítve énképüket.(intraperszonális tehetségterület)
  5. módjuk legyen elkészült saját játékakikat családjukban és közönség előtt (iskola, falu közösség, on-line felület) bemutatni

 

A műhelyfoglakozások tematikája olyan játékokat tartalmaz, amelyek fejlesztik a gondolkozást, tanulási képességet, a logikát és beszédkészséget. A beszédkészség fejlesztése kiemelt célunk, hiszen a szocio-kulturálisan hátrányos helyzetű gyermekekre nagyobb arányban jellemző a kidolgozatlan nyelvi kód, Ezt gyenge pontként kezeljük a programban, mely állandó fejlesztést igényel

Változatos módszereket alkalmazunk melyek alakalmasak az érdeklődés fenntartására és segítik a légörjavítást. Minden játékhoz gondolkodtató kérdéseket teszünk fel, melyek a gyermekek gondolkodádának tágítására adnak lehetőséget. A játékokhoz tervezett kiegészítő tevékenységek(rajz, gyurmázás, vizuális alkotás, mozgásos tev., felfedező kirándulás, kiállítás látogatás-szervezés) arra szolgálnak, hogy a gyerekek tovább vihessék a játékok által serkentett gondolatkat. A játékok társaikkal való megismertetése, játszásával lehetőségük van alkalmazni tehetségígéretes készségeiket. Előkészülnek a stratégiai játékok befogadására, melyekkel a későbbiekben találkozhatnak.