Mint minden közoktatási intézménynek, így iskolánknak is a Közoktatási Törvényből adódó kötelessége, hogy a tanuló jogát a képességeinek megfelelő oktatáshoz biztosítsa. A tehetséges tanulóinknak tehát kiemelkedő képességeikhez kell mérnünk nevelési-oktatási tevékenységünket. Tehetséggondozó formáink: tanórán belüli, tanórán kívüli, iskolán kívüli szakkörök, tanulmányi versenyek, rendezvények, táborok, utazások stb.
Tehetséggondozás terén elért szakmai elismertségünket jelzi, hogy Debrecen Megyei Jogú Város Oktatási Osztálya a városi tehetséggondozó programban iskolánkat kérte fel tehetséggondozó iskolai feladatok ellátására.
Helyi/Intézményi szintű tehetségpontként kívánunk működni.
- Óvodák bevonása: Eddigi kapcsolatainkat személyes találkozók, közös szakmai rendezvények, szülői fórumok révén tudatosan tovább építjük egyrészt azokkal az óvodákkal, ahonnan első évfolyamos tanulóink érkeznek, másrészt azokkal az óvodákkal, amelyekből ritkán vagy egyáltalán nem érkeznek gyerekek, de akár érkezhetnének. A leendő elsősök és szüleik számára "nyitott napot" szervezünk.
- Általános iskolák: a debreceni általános iskolákkal igyekszünk "jó partneri viszonyt" kialakítani, közös szakmai programokat, pályázati projekteket megvalósítani. Szeretnénk szakköreinket más iskolákba járó gyerekek számára is elérhetővé tenni (mivel ez előreláthatólag más iskolát érdekeit sértheti, nagyon fontos, hogy valóban jó viszonyt alakítsunk ki az általános iskolákkal).
- Középiskolák: igyekszünk a debreceni középiskolák "bemeneti igényeit" feltárni, hogy végzős tanulóink rugalmasan illeszkedhessenek be leendő középfokú oktatási intézményükbe. Tanulóink számára "nyitott nap" szervezését kérjük a középiskoláktól.
- Felsőfokú képzőhelyek: számítunk a Debreceni Egyetem Pedagógiai - Pszichológiai Tanszékének munkatársaira, akikkel jelenleg is szakmai kapcsolatban állunk.
- Civil szervezetek: elsősorban a Kocka Kör szakmai együttműködésére építünk, de ezen kívül a tehetséggondozó tevékenységünk speciális projektjei esetében segítséget nyújtani tudó Debrecenben működő civil szervezetekkel is keressük a kapcsolatot.
- Szülők: szülői fórumok, értekezletek, fogadóórák, helyi lapok, rádiók és televízió révén tudjuk a szülőket tehetséggondozó programjainkba bevonni.
Művészeti téren a dráma, színjátszás és képzőművészettel szeretnénk kiemelten foglalkozni. Tehetségponttá válásunk utáni első évben egyrészt szakköri formában igyekszünk elérhetővé tenni e művészeti ágakat a gyerekek számára; másrészt művészeti fesztivált szeretnénk szervezni, ahol az általunk gondozott tehetségek megmutathatják "oroszlánkörmeiket".
Tudományos téren a közoktatási tantárgyak terén tehetséges gyerekekre szeretnénk koncentrálni. Tehetségponttá válásunk utáni első évben alkalmazni szeretnénk a Kocka Kör által fejlesztés alatt álló: a) tanulásfejlesztő kurzust; b) kreativitásfejlesztő kurzust; c) kutatói gondolkodásra nevelő kurzust. E kurzusok után iskolai "Tudomány Napja" jellegű rendezvényt szeretnénk szervezni, amelyen tanulóink interaktív tudományos demonstrációkat fognak készíteni a "Csodák iskolája" számára. Itt tudományos mini-konferencia megrendezésére is sor kerülhet (ezen elsősorban tudománytörténeti témákban, találmányok történetnek retrospektív feldolgozásában, tudománytörténeti jelentőségű felfedezések demonstrálásában, tanórai kísérletek bemutatásában várhatunk produkciókat a gyerekektől). Mindezek tárgyi produktumaiból utazó kiállítást is szeretnénk szervezni a partnerintézményeink bevonásával.
Idegen nyelv területén (angol, német) évek óta sikeres tehetséggondozó munka folyik. Kollegáink megyei versenyeket szerveznek. Több éve működik testvériskolai kapcsolat német iskolával. Új kapcsolat épült ki egy lengyel iskolával, az angol nyelv oktatásához. Így igyekszünk biztosítani a tehetségponttá válásunkat követően a gyermekek számára az idegen nyelvi kompetenciák mindennapokban történő használatát.
A sport tekintetében elsősorban az atlétika, a tenisz és a kosárlabda terén tehetséges gyerekekre szeretnénk kitüntetett figyelemmel lenni, valamint a Kocka Kör által a diáksport keretében végzett kaszkadőr- és küzdősportra. A Tehetségponttá válást követő első évben e képzéseket igyekszünk elérhetővé tenni a gyerekek számára, illetve versenyzési és fellépési lehetőségeket igyekszünk biztosítani számukra.
Tantestületünk számára tehetségazonosítás, - gondozás témájú nevelési értekezletet kérünk a Kocka Körtől, illetve a Debreceni Egyetem Pedagógiai - Pszichológiai Tanszékétől. Tervezzük, hogy pedagógusaink közül többen is szerezzenek tehetségfejlesztő szakértői végzettséget, illetve az Európai Tehetségtanács (ECHA) által kiadott diplomát.
Iskolánk önkormányzati fenntartású intézmény, működési költségeinket a fenntartó állja.
Speciális programjaink számára iskolánk alapítványa az "Alapítvány a tehetséges gyermekekért" adományokból, az adó 1%-ából származó bevételekből és pályázati forrásokból biztosítja az önfenntartáshoz szükséges bevételeket.
A Kocka Kör önkénteseinek bevonásával olyan programok is megvalósíthatóvá válnak számunkra, amelyek máskülönben jelentős (vagy elérhetetlen) anyagi terheket jelentenének számunkra.
- A tehetségazonosításban, - gondozásban és tanácsadásban pszichológusok és pedagógusaink segítik munkánkat.
- Iskolánknak nincs ugyan iskolapszichológusa, de a Kocka Körrel kötött (mellékelt) keretszerződés azonban biztosítja számunkra a magas szintű pszichológiai feladatellátást.
- Iskolánk pedagógusai jelenleg is (tehetségtémájú továbbképzésük után pedig várhatóan különösen) alkalmasak a tehetséggondozó feladat ellátására.
- Kollégánk, Kulcsár Gyöngyi elvégezte a Debreceni Egyetem Pedagógiai - Pszichológiai Tanszéke által vezetett tehetségszakértő szakvizsga programját.
Egyrészt iskolai és iskolák közötti megmérettetések, tanulmányi versenyek lehetnek munkánk eredményességének mutatói. Másrészt a klienseinktől (tanulók, szülők, kollegák) érkező visszajelzések gyűjtése segíti munkánk kontrollálását.
Az iskolánkra jellemző családias, közvetlen légkör; a szülőkkel, tanulókkal és kollegákkal ápolt személyes jó viszony és közvetlen kapcsolat ellensúlyozza a közoktatási intézmény révén elkerülhetetlen bürokratikus működést.