Iskolánk a Lilla Téri Általános Iskola kiemelten kezeli a differenciált képességfejlesztést, ezen belül a tehetséggondozást. Már a 2008/2009. tanévben is az iskola 363 tanulója közül szervezett keretben 138 tanuló részesült valamilyen területen tehetségfejlesztésben. Jelenleg tanulói létszámunk több mint 400 fő. Megpróbálunk minden tehetségígéretet felfedezni és fejleszteni.
Ehhez a tevékenységhez elhivatott pedagógusokkal rendelkezünk, akik a tanórán kívüli foglalkozások mellett a differenciált óraszervezéssel is segítik a tehetségek kibontakozatását, fejlesztését. Pedagógusaink a kompetencia alapú oktatás elkötelezett hívei. Szívesen szerveznek rendhagyó órákat, alkalmazzák az új ötleteket, használják a számítógépet, a digitális tálát az órák során.
Két tanítási nyelvű iskolaként az idegen nyelv oktatását kiemelten kezeljük, de minden műveltségterületen kutatjuk a tehetséges gyerekeket és velük külön is foglakozunk.
Egy pedagógusunk tehetségfejlesztő egyetemi végzettséggel rendelkezik, 25 pedagógusunk Géniusz képzések keretében vett részt tehetség-témakörben továbbképzésen.
Iskolánk Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata által végzett tehetségmérésekben is részt vesz, tehetségfejlesztő csoportot működtet. Ezen kívül 3 tehetségterületen: sport, művészet és idegen nyelv területen tehetségdiagnosztikát és tehetséggondozást végzünk szervezett keretekben is.
Évek óta rendszeresen megrendezzük megyei komplex tanulmányi versenyünket, ami jó lehetőség a tehetséges tanulók megmérettetésére. Mi is szívesen veszünk részt más iskolák versenyein, rendezvényein.
Helyi hatókörrel rendelkező tehetségpontként működünk. Együttműködünk más tehetségpontokkal, intézményekkel, civil szervezetekkel. Együttműködési megállapodásaink vannak többek között óvodával, középiskolával, könyvtárakkal, múzeummal, de a Bocskai Lövészdandárral is.
A város egyetlen két tanítási nyelvű általános iskolájaként, idegen nyelv területen szeretnénk tehetségfejlesztő tevékenységünket kiterjeszteni városi illetve megyei szinten.
Minden évben legalább egy megyei bemutató órát tartunk, - nem csak angol nyelvből-, ahol a fő hangsúlyt a differenciált óraszervezésre tesszük.
Tehetségfejlesztő csoportok működtetését ezután is folytatjuk, valamint a komplex megyei tanulmányi versenyünket is megrendezzük.
Tehetség-napot kívánunk tartani, ahol a szakmai előadások mellett tehetséges tanulóink is megmutathatják tudásukat.
Nyári táborunkat is úgy szervezzük, hogy a különleges nyelvi és kézműves programok a tehetségfejlesztést segítség.
Dráma szakkört működtetünk.
Debrecen Város Önkormányzata szakmailag támogatja a tehetségfejlesztést.
Kompetencia alapú oktatás folytatása.
Tehetségcsoport működtetése.
Pályázatok figyelemmel kísérése; részvétel minden olyan pályázaton, amely a tehetséges gyerekekkel való foglakozást segíti.
Dr. Balogh László pszichológiai tudományok kandidátusa - Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézet Vezetője.
Az ő vezetésével dolgoztuk ki az iskolában a 4. osztályban elvégzett tehetségméréseket valamint a tehetségcsoport működésének elveit, programját. Ezt Debrecen Város Önkormányzata, valamint a Hajdú-Bihar M. Közoktatási Közalapítvány is támogatja. A Városi Pedagógiai Szakszolgálat Dr. Dömösiné Rápolti Éva vezetésével szintén segíti tehetséggondozó tevékenységünket szakmai tanácsaival.
16 pedagógusunk felkészítést kapott továbbképzés keretében a kompetencia alapú oktatásra.
25 pedagógusunk rendelkezik 30 órás tehetség témakörű továbbképzéssel.
Iskolánk Ökoiskola, így ezen iskolák hálózatán keresztül is segítséget kap a tehetségfejlesztéshez.
A 4. osztályban végzett tehetség-mérést, amely Dr. Balogh László professzor úr szakmai vezetésével történik, 6. osztályban megismételjük a teljes tanulói körben és a fejlődésük így nyomon követhető.
Ezen kívül versenyeztetés, a tanulók haladásának továbbkövetése. Rendszeres időnként szintmérés történik.
Saját tehetséggondozó programjaink 56-60 órásak, a végén visszaméréssel zárulnak, amik az új fejlesztési ciklus kiindulási értékei is egyben.
Szülői tájékoztatókat tartunk, ahol az érdeklődő szülőknek adunk tanácsot a gyermekük fejlődésével, fejlesztésével kapcsolatban.
Minden gyermek személyiségét - szükség szerint pszichológus igénybevételével- kielemezzük, és a képzésüket ennek figyelembevételével tervezzük meg. A képzés önkéntes, tehát a szülő és a gyermek egyetértésével történik. Különösen nagy figyelemmel kísérjük a hátrányos helyzetű tehetséges gyermekek fejlődését az esélyegyenlőség érvényesülésének érdekében.
A tehetségfejlesztés szervezeti kereteit nem csak iskolán belül határozzuk meg, hanem erdei iskolát, kulturális intézményeket is (múzeumok, színház, mozi, stb.) is igénybe veszünk.