Intézményünk összetett iskolaként működik, melyben a nevelés - oktatás a 6-22 éves korú növendékeinkre terjed ki. Szakmai alapdokumentumunk szerint 800 fő tanuló alapfokon, míg 80 fő tanuló középfokon veheti igénybe iskolánk által nyújtott tanulmányi lehetőségeket. Mindezekből adódóan úgy gondoljuk, hogy fontossá vált számunkra, hogy a tehetségazonosítás és főként fejlesztés, gondozás területén eddig végzett tevékenységeinkkel csatlakozzunk egy jól működő szervezethez, a Tehetségpontok közé. Folyamatosan végzett tevékenységeink közé tartozik a zenei tehetségek azonosítása, fejlesztése és gondozása. Ennek érdekében gondoskodunk az utánpótlás kérdésének megoldásáról, pedagógusaink folyamatos módszertani és tantárgyi, ill. egyéb továbbképzéséről, illetve a jelenleg tanuló növendékek színvonalas neveléséről. Ez utóbbi megvalósítása érdekében a tantárgyi órákon kívül folyamatosan szervezünk intézményen belül és kívül egyaránt koncerteket, programokat. Növendékeink találkozókra, versenyekre, fesztiválokra (helyi - nemzetközi versenyig) való felkészítéséről folyamatosan gondoskodunk. A legfontosabb azonban, hogy időben azonosíthassuk a zenei irányba elkötelezett növendékeket és velük minél előbb a legmegfelelőbb szakember foglalkozhasson. A tehetséges gyermekek megkeresésére éppen ezért nagy hangsúlyt fektetünk hangszerbemutatók, zenés bábelőadások, zeneovis foglalkozások és nyílt napok keretében. A megfelelő fejlesztés és gondozás tekintetében célunk, hogy a tehetséggondozás iránt érdeklődő pedagógusaink a megfelelő továbbképzéseken vegyenek részt, amely biztosíthatja a különös bánásmódot igénylő növendékeink számára a megfelelő fejlődési lehetőséget.
Tehetségpontunk hatókörét első alkalommal helyi, azon belül is intézményi szintre kívánjuk regisztrálni, hiszen ennek alapján már lehetőség nyílik a Tehetségpontok hálózatába való bekapcsolódásba, ugyanakkor az akkreditáció által támasztott későbbi elvárások is megvalósíthatónak tűnnek. Természetesen a későbbiekben, amennyiben lehetőség mutatkozik arra, hogy a térségi hatókör vállalásával járó elvárásoknak is meg tudunk felelni, úgy be fogjuk nyújtani módosítási kérelmünket. A tehetségsegítő kezdeményezéseink és már hagyománnyal rendelkező eseményeink megvalósításába igyekszünk bevonni növendékeink szüleit, civil szervezeteket, a városban működő iskolákat és egyéb intézményeket. Az aktuális program megvalósításába történő szereplők bevonása attól is függ, hogy kezdeményezéseink melyik korosztályt szólítják meg, illetve milyen tematika kapcsolható hozzá, valamint mit szeretne az adott esemény elérni, megvalósítani. Nagy hangsúlyt fektetünk az önkéntességre, amit vállalhat az intézményben pedagógus, valamint nem pedagógus munkakörben alkalmazott, illetve megvalósulhat szülői vagy egyéb külső támogatás (humánerőforrás, anyagi erőforrás) formájában is. A felsoroltakkal (magánszemélyek, civil szféra, közintézmények, egyházi intézmények) történő együttműködés mindenképp az ő megszólításukon keresztül indítható el, valamint a folyamatos kölcsönös munkakapcsolatok garantálhatják a későbbi jól működő kapcsolatok alapját. Ahhoz, hogy ez a megszólítás működjön, nyilván egy alapvetően jól bevált, kidolgozott, minőségi, jól működő projektet kell felmutatni, ahhoz, hogy erre mások is érdeklődéssel tekintsenek, valamint együtt is akarjanak dolgozni a későbbiekben.
Iskolánk feladatorientáltságára való tekintettel a zenei tehetségekkel kívánunk foglalkozni. 2015 tavaszán a III. Szanyi Irma Zongoraversenyt (4 megyére kiterjedő), valamint a Hárommegyés Furulyaversenyt szeretnénk megvalósítani. A versenyek csúcspontja 2016 tavaszára tehető, amikor a XIII. Országos Alba Regia Kamarazenei Versenyt szervezi és rendezi intézményünk. A versenyeken túl, az első évben megszervezzük a szokásos hangszerbemutató koncerteket, valamint kitárjuk az iskola kapuit és nyílt napot tartunk a zene iránt érdeklődő növendékeknek és szüleiknek. Az iskolában működő Zenede Bábszínház munkacsoport tagjai folyamatosan készítik az újabb zenés -hangszerbemutatóval egybekötött meséket az óvodás korú gyermekek számára, akik így személyesen is meglátogatják és megismerik intézményünket. Az intézmény falain belül és kívül egyaránt, az értékes zene továbbítása, valamint a tehtségek felkarolása érdekében működő civil szervezetekkel kívánjuk megerősíteni kapcsolatainkat, így a Székesfehérvári Ifjúsági Fúvószenekari Egyesülettel, a Tálos Edit Alapítvánnyal, A Hermann László Vonószenekari Egyesülettel, Bakony Népzenei Együttes Egyesülettel, Zongorázó Gyermekekért Alapítvánnyal és Albakkord Zenei Alapítvánnyal. A későbbiekben célunk további civil szervezetek bevonása.
Folyamatosan keressük az anyagi fenntarthatóság elemeit, megoldásának lehetőségeit. Természetesen kutatjuk a támogatókat, szponzorokat. Segítséget kérünk az intézményt képviselő Intézményi Tanácstól, a Szülői Szervezettől, a fenntartótól, önkormányzattól, magánszemélyektől vállalkozóktól. Igyekszünk megragadni a pályázatírásban rejlő lehetőségeket és minél több kapcsolati tőkét kiépíteni, melyek valamilyen formában a segítségünkre lehetnek. A jelenlegi megoldás az önkéntes megoldásokban, támogatásokban merül ki, valamint a civil szervezetek által átvállalt támogatói összegekben. Sokat segítenek pedagógusaink, akik munkaidőn túl is vállalnak olyan feladatokat, melyek az iskola életének gördülékenyebb megvalósítását teszik lehetővé. A növendékeink szülei főként egyes rendezvényekre való utaztatásban segítenek rengeteget.