Intézményünk jövőképe:
Iskolánk a város és a régió közoktatási palettájának meghatározó szellemi műhelye, ezért gyorsan és rugalmasan törekszik kielégíteni a korszerű oktatásra vonatkozó társadalmi igényeket.
Intézményi feladatait szakmai igényességgel végzi, melynek zálogát a folyamatos önfejlesztésben látja.
Demokratikus légkörben - személyes példamutatással - toleranciára, az emberi értékek megbecsülésére, törvényességre nevel.
Kiemelt céljának tekinti a tehetséggondozást, a széles látókörű, ismereteit hasznosítani tudó fiatalok képzését, akik képessé válnak egyéni életük és közösségük tudatos jobbítására.
A Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola úgy óhajt kaput nyitni a jövőbeni újító kezdeményezéseknek, hogy egyúttal ragaszkodik értékes hagyományaihoz.
Intézményünk alaptevékenysége:
- általános iskolai képzés 1- 8 évfolyamon,
- gimnáziumi képzés a 7 - 12. évfolyamon (hat évfolyamos),
- emelt óraszámú angol/német nyelvi irányultságú osztály,
- emelt óraszámú matematikai irányultságú osztály,
- gimnáziumi képzés a 9 - 12. évfolyamon (négy évfolyamos),
- emelt óraszámú angol/német nyelvi irányultságú osztály,
- Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programja (öt évfolyamos),
- sajátos nevelési igényű tanulók képzése.
Nevelő-oktató tevékenységünk eredményei:
- általános iskolai tanulók eredményes továbbtanulása középiskolákban,
- gimnáziumi tanulók felsőoktatási felvételi eredményei,
- gimnáziumi tanulóink nyelvvizsga eredményei,
- tanulóink eredményes szerepése a tanulmányi versenyeken, kulturális bemutatókon, sportversenyeken,
- országos kompetencia mérés eredményei,
- eredményes egészség- és környezetnevelési program,
- színes diákélet, változatos tanórán kívüli programok.
Innovációs tevékenység:
- Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programja.
- Sziget Utcai Általános Iskola és a Teleki Blanka Gimnázium összevonása, összetett iskolává válása.
- Az összevonás után közös szakmai programfejlesztés kidolgozása, megvalósítása.
- HEFOP/2005/ 3.1.3. "Együtt Egy Egységes Emberközpontú e-világért ( 5E)" pályázat.
- HEFOP/2005/ 3.1.4. "Kulcs a holnaphoz" pályázat.
- A külső szakmai fejlesztésekhez kapcsolódó belső továbbképzések.
Tehetségpontunk:
- Területi hatókör szerint térségi, regionális szerepet vállal, tevékenységét elsősorban Fejér megye területére kívánjuk kiterjeszteni, de együttműködésünk kiterjed a Közép - dunántúli régióra, egyes programok esetében az egész országra.
- Működésük időtartama szerint: alakuló.
- A fejlesztésben megcélzott tehetségfajták száma alapján: több tehetségterületre fókuszáló (komplexen funkcionáló).
Az intézmény kapcsolatrendszerébe tartozó szervezetek, intézmények:
1. Arany János Tehetséggondozó Program Intézményeinek Egyesülete
2. Tehetséggondozó Középiskolák
3. Gimnáziumok Országos Szövetsége
4. Önfejlesztő Iskolák Egyesülete
5. Modell Európa Parlament Egyesület
6. Székesfehérvár, Fejér megye középiskolái, kollégiumai, általános iskolái
7. Pedagógiai szakmai szolgáltatók
8. Felsőoktatási intézmények
9. Szakmai szervezetek
Intézményünk kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik. Kollégáink saját szakterületükön elismert szakemberek.
Az egyéni és az intézményi kapcsolatrendszert felhasználva, partnereinkkel együttműködéssel biztosítjuk tehetséggondozó kezdeményezéseinket. Az együttműködéseket szakmai munkaközösségenként Tehetségpont kapcsolattartó felelős koordinálja.
Átfogó, rendszerszerű, komplex fejlesztő programok kidolgozása és ezek megvalósításának támogatása, a tehetséggondozás komplex erőforrásainak fejlesztése, együttműködés a térség tehetségfejlesztésben közreműködő intézményeivel, civil szervezeteivel. Tehetségpontok koordinációja, a tehetségek fejlődésének nyomon követése, tehetségfejlesztő szakértők alkalmazása, illetve felsőoktatási intézmények szakembereinek, pedagógiai és pszichológiai tanszékek oktatóinak bevonása. Aktív részvétel a Tehetségpontok hálózatának fejlesztésében, a szakemberek továbbképzésében, programtervezésekben, hatásvizsgálatokban.
Specifikusan az általános iskolai és a középiskolai korosztály számára a Nat műveltségterületeinek megfelelő területeken kínálunk programokat.
Általános feladatkör: tehetségazonosítás, tehetséggondozás, tehetség-tanácsadás, Tehetségpontok hálózatába való bekapcsolódás.
Tervezett tehetséggondozó tevékenységeink:
Az intézmény jelenlegi "szellemi" kapacitása és annak továbbfejlesztése jelent garanciát a fenntarthatóságra.
Az anyagi fenntarthatóság érdekében pályázatot nyújtunk be a TÁMOP 3.4.4. Országos tehetségsegítő hálózat kialakítása - Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Programra.
Figyelemmel kísérjük a további EU-s és hazai pályázati lehetőségeket.
A Tehetségpont az alábbi alapelvek, célok teljesülésével segíti, hogy pedagógiai és pszichológiai szempontból is megfelelő segítséget adjon az érdeklődő fiatalok tehetségének minél jobb felismerése és segítése érdekében:
A Tehetségpont:
- működjön partnerközpontúan,
- kínáljon színes, sokoldalú tevékenységeket,
- valósuljon meg a képességek, a kulcskompetenciák fejlesztése,
- segítse az élethosszig tartó tanulás megalapozását,
- alkalmazza a modern oktatástechnológiai eszközöket,
- segítse a környezethez, személyekhez, tárgyakhoz való helyes viszony kialakítását,
- fejlessze az emberek közötti érintkezés, a kommunikáció elfogadott normáit és a helyes formáit,
- az érdeklődő fiatalok kapjanak hatékony segítséget tehetségük felismeréséhez és kibontakoztatásához, minél teljesebb és minél személyesebb információhoz jussanak a különböző tehetséggondozó lehetőségekről;
- az intézményi, helyi, térségi és regionális tehetséggondozó kezdeményezések minél intenzívebb kapcsolatrendszert tudjanak kiépíteni egymással, a tehetséges fiatalokkal, a tehetséges fiatalok környezetével (szüleivel, tanáraival, stb.), a tehetséggondozásban jártas szakemberekkel, és a tehetséggondozást segítő önkormányzati, egyházi, civil szervezetekkel, vállalkozásokkal és magánszemélyekkel,
- a tehetséggondozó kezdeményezések minél több emberi és anyagi erőforrást tudjanak bevonni a tehetségsegítés folyamatába.
Tevékenységünket segítő szakemberek, szakmai szervezetek:
A Tehetségpont munkájában a Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola valamennyi munkatársa részt vesz.
Jelenleg is együttműködünk a Nevelési Tanácsadóval, ahonnét diplomás pszichológus munkatárs segíti intézményünk munkáját. Ez a kapcsolat lehetőséget ad a tehetségazonosítást, -gondozást, tanácsadást érintő pszichodiagnosztikai feladatok ellátásáról szóló, mindkét fél részéről aláírt keretszerződés megkötésére e pszichológiai szolgáltatást nyújtó szervezettel.
Az Arany János Tehetséggondozó Program megvalósítása során már jelenleg is együttműködési szerződésünk van a Debreceni Egyetem pszichológusaival.
Egyes programjainkhoz az intézmény kapcsolatrendszerét felhasználva hívunk szakembereket.
Kérjük a Magyar Tehetséggondozó Társaság, az Arany János Tehetséggondozó Program Intézményeinek Egyesületének pedagógusainak támogatását.
A régióban igényfelmérést végzünk
Olyan programok indítását tervezzük, melyekre eddigi tapasztalatunk szerint igény van a régióban, a megyében. Programjaink eredményességéről partneri visszajelzéseket kérünk, melyek eredményeit elemezve javítjuk, fejlesztjük azokat.
Programkínálatunk bővítéséhez igényfelmérést végzünk.