Az iskola profiljához hozzátartozik a sakk- logika oktatás, amely a matematikai képességek fejlesztését szolgálja. Az iskola tanulói kimagasló eredményeket értek el sakk versenyeken (országos és megyei), rendszeresen részt vesznek területi és országos matematika versenyeken és tehetségnapokon. Az ehhez szükséges felkészítést a differenciált óraszervezés biztosítja, mindemellett kollégáink tehetséggondozó szakköri anyag összeállításán dolgoznak. Az iskola korábban kiváló tehetségpont minősítéssel rendelkezett, célul tűztük ki ennek újbóli megszerzését.
Új területként jelöltük meg az interperszonális intelligenciát, mivel innovatív jelleggel egy alsó és felső tagozaton tanító kolléga vezetésével elindult egy színjátszó kör is az iskolánkban.
A téri- vizuális intelligencia fejlesztése folyamatosan beépül a rajz és technika órai tevékenységekbe, az itt készült tanulói produktumok színesítik az iskola auláját és folyosóit.
A tehetségek felismerésében nagy segítségünkre van egy iskolapszichológus, akinek szakterülete a tehetségek felismerése. Ehhez minden tanévben mérést végez az ötödik évfolyamon., s az így kiszűrt gyerekekkel való további fejlesztésre tesz javaslatot.
Intézményi hatókört kívánunk megjelölni és a későbbiekben a tapasztalataink tükrében bővítenénk ezt térségi hatókörre a Zsámbéki- medence környező iskoláira. Kezdetben belső tudásmegosztó tevékenységgel kívánjuk a közvetlen kollégákat bevonni a tehetséggondozó munkacsoport tevékenységébe, majd egy stabil, jól együttműködő közösség kialakulását követően a jó gyakorlatainkat megosztanánk térségi szinten.
Matematika tehetséggondozás területén:
Korábbi években sakk találkozóra hívtuk más intézmények pedagógusait, diákjait (többek között az V. kerületi Szent István Általános Iskola, Zsámbéki- medence környezőiskolái).
Tervezzük egy olyan matematikai-logikai program életre hívását, amely a ma népszerű szabaduló szobák felépítésére hasonlít, a játékos gondolkodtató logikai feladatok minden korosztály számára élmény alapú foglalkozást biztosítanának mindamellett, hogy a logikai gondolkodást és az együttműködést fejleszti. A matematika témakörében szervezett versenyek, programok elsősorban a 4. évfolyamtól kezdődő korosztályt szólítják meg, a kisebb gyerekek számára ezen versenyek nem elérhetők. Ezért olyan rendezvény megszervezése, lebonyolítása a célunk, amely az egészen kicsik számára is élményalapú, játékos versengést biztosít.
Téri- vizuális intelligencia területén:
Településünkön a tavalyi tanévben nyílt meg a Kodolányi János Közösségi és Művelődési Ház. A két intézmény között az együttműködés elindult. Tervezzük, hogy iskolánk tanulóinak munkáiból kiállítást szervezünk itt, hogy a falu lakói megismerhessék tehetséges tanulóink munkáit is.
Matematika területén az idei tanévben vezettük be a 7. évfolyamtól kezdődően a képesség szerinti, évfolyamon belüli csoport bontást, és további célunk a felső tagozat alsóbb évfolyamaira is ennek kiterjesztése. Első lépésben a bontások elfogadtatása, a szülői partnerség megnyerése volt a cél, azonban mostanra körvonalazódik, hogy az ily módon történő differenciálás és tehetség fejlesztés hatékonyságát a szülők is elismerik.
Részt veszünk az Eszterházy Károly Egyetem Oktatás 2030 projektjében, a digitális matematika oktató programok kipróbálásában.
Ezen kívül a pszichológusunk által mért matematikai és logikai képességek alapján tehetséggondozó szakkört szervezünk a kiemelten tehetséges és a matematika iránt erős affinitással rendelkező tanulóinknak. Fokozottan figyeljük és kihasználjuk azokat a lehetőségeket, amelyek a matematika tantárgy területtel kapcsolatos programokat kínálják az érdeklődő tanulóinknak (pl.: Kutatók éjszakája, Tankerületi szervezésű tehetséggondozó versenyek és rendezvények).
Az előző években a kiváló tehetségpont minősítést a sakk területén elért eredményeink alapján kaptuk, de időközben nyugdíjba vonult a sakk oktató kolléga. Azonban a folyamatosságot biztosítani kívánjuk, ezért alsó tagozaton matematikát tanító kollégáink elvégezték a sakk palota továbbképzést, amit beépítenek tanóráikba, ezzel is segítve a logikai gondolkodás fejlesztését.
Az idei évtől indítottuk útjára a színjátszó kört, melynek apropója a települési rendezvényeken való folyamatos részvétel és a gyerekek ezen területen való aktivitása és ennek fokozása. (Pl.: Telki fesztivál, települési nemzeti ünnepségek) A szociális érzékenység kialakításának érdekében a faluban működő Hold Otthon idős lakói számára is sokszor állítunk össze műsort. A hagyományosan megrendezésre kerülő Magyar Nyelv hete rendezvénysorozat a gyerek nyelvi és irodalmi tájékozottságának elősegítését szolgálja. A játékos, kreatív feladatokban nemcsak tehetséges gyermekeink bontakozhatnak ki.
A rajz és technika órákat egy innovatív szemléletű kolléganő tartja, akinek célja a képekben való gondolkodás fejlesztése, a gyerekek kreativitásának növelése, tanóráin folyamatosan fejleszti az érzelmi intelligenciát és önkifejezést. Az így született tanulói produktumok segítik az intézmény otthonosabbá tételét, a gyerekek személyiségének megjelenítését az iskola épületén belül.
A most már hagyományosnak mondható rendezvényeinket évről- évre megszervezzük és tapasztalatainkat beépítjük az innovatív folyamatainkba. Az iskolai programok megvalósításában nagy segítségünkre van az Óvoda- Iskola Telkiben Alapítvány, mely többek között már biztosította anyagi fedezetét iskolai informatikai eszközöknek (laptop, projektor), a kicsiknél a logikai gondolkodást fejlesztő Bee Bot megvásárlásának, és minden olyan újítást támogat,amely a gyerekek fejlődését szolgálja.
A tavalyi tanévben életre hívott Pedagógus műhely működését is támogatja.