Intézményünk két tanítási nyelvű általános iskola, ahol a gyermekek első évfolyamtól kezdve a tantárgyak egy részét angol nyelven tanulják. Ezzel nem csak a nyelvi képességeik fejlődnek, hanem megismerkednek az angolszász kultúrával is. Az ehhez kapcsolódó ünnepekről megemlékezünk hagyományos iskolai rendezvényekkel. Évek óta szervezői és résztvevői vagyunk az Országos angol nyelvű civilizáció, valamint az Országos angol nyelvű vers- és prózamondó versenynek. A felkészítő munka hozzájárul végzős tanulóink sikeres közép- vagy felsőfokú nyelvvizsgájához.
Az idegen nyelvi kompetenciák mellett nagy hangsúlyt fektetünk az anyanyelvi készségek fejlesztésére is. Diákjainkat rendszeresen felkészítjük helyesírási, szépolvasó, vers- és prózamondó, valamint a vers- és prózaíró versenyekre. Ötödik évfolyamtól személyiséget, kreativitást és önkifejezést fejlesztő tehetséggondozó foglalkozást tartunk. Lehetőség nyílik önmaguk megismerésére, a korlátok átlépésére.
A tehetség kibontakozását az idegen nyelvi és az anyanyelvi területen is segíti a matematikai-logikai képességek, készségek fejlesztése; a kreativitás, az analitikus és szintetizáló gondolkodás ösztönzése. Minden tanévben számos matematikaversenyen bizonyítják tanulóink rátermettségüket, felkészültségüket. Tehetséggondozó foglalkozásainkon a tantárgyi kompetenciákon túl interperszonális képességeket is fejlesztünk.
Végzős diákjainkat mind az írásbeli, mind a szóbeli felvételi vizsgára felkészítjük.
Iskolapszichológus segíti munkánkat a tehetségazonosításban és a szociális kompetenciák fejlesztésében.
A megjelölt tehetségterületeken a felső tagozat minden évfolyamán heti rendszerességgel biztosítjuk a tehetséggondozó foglalkozásokon való részvételt. Tanulóink évről évre kimagasló eredményeket érnek el fővárosi és országos versenyeken. Egyre több versenyt rendeznek online formában, ezért is fejlesztjük komplex módon a digitális kultúrához kapcsolódó készségeket.
A tanulási kompetenciák fejlesztésén túl a közösségi programjaink, az iskolai szereplési lehetőségek, az ökoiskolai tevékenységekben való részvétel egyaránt hozzájárulnak a harmonikus személyiség kialakulásához.
Intézményünk KapocsTalent néven Tehetségpont® tevékenységét a felső tagozatos (5-8. évfolyam) diákok hatókörére kívánja kiterjeszteni. A tehetséggondozás területén iskolánk pedagógusai eddig is aktívan, eredményesen tevékenykedtek. Ebben a tanévben munkaközösség jelleggel tehetségteamet alapítottunk magyar nyelv és irodalmat, angolt és matematikát tanító kollégák részvételével.
Szem előtt tartva hogy a különleges bánásmódot igénylő gyermekek körébe beletartoznak a kiemelt figyelmet igénylő, kiemelten tehetséges tanulók, gyermekek, a team munkájához iskolapszichológusunk is kapcsolódott. A regisztrációs folyamat során az iskolapszichológusra elsősorban a tehetségazonosításhoz szükséges módszerek, tevékenységek tekintetében számítunk. Számára is motiváló, hogy a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekkel való foglalkozás mellett lehetősége nyílik a különösen tehetséges diákokkal való kapcsolatra.
Pedagógusainkat büszkeséggel tölti el és saját sikerüknek tekintik, ha diákjaik kimagasló eredményeket érnek el. Ez inspiráló tényezőként hat a Tehetségpont® keretében végzett tevékenységek elvégzéséhez. A munkához alsós kollégák is kapcsolódnak. Már felső tagozatra lépés előtt jelzik, hogy mely területen, kikben látnak lehetőséget a tehetséggondozásba való bevonásra. Az iskolánk által szervezett évi két országos angol nyelvű verseny résztvevői két tannyelvű iskolák. A versenyek egyben szakmai találkozók is, melyek biztosítják a tapasztalatcserét, ugyanakkor az együtt gondolkodás állomásai is. A Shetland Nyelviskolával is szoros kapcsolatot ápolunk, óraadóként több tanáruk lát el pedagógusi feladatokat angol nyelv és civilizáció tantárgyak tanításával.
Két pedagógusunk fejlesztő-innovátori mesterpedagógus (matematika/matematika-logika). Programjaik alapja a tehetséggondozás. Intézményvezetőnk a magyar tantárgy szaktanácsadójaként mesterpedagógus, a felsős helyettes digitális kompetencia mesterképzése folyamatban van, szakvizsgáját fejlesztő pedagógiai területen szerezte. Két pedagógusunk végezte el a tehetséggondozással kapcsolatos 60 órás továbbképzést.
A szakmai munkaközösségek munkájában kiemelt szerepet kap a tehetséggondozás. Ez jelenleg tehetséggondozó szakkörök működtetésével, pályázatok, versenyek lebonyolításával és versenyfelkészítéssel valósul meg. A szaktanárok munkáját az osztályfőnökök figyelemfelhívással, bátorítással, ösztönzéssel segítik.
A szülői munkaközösség támogató partner az iskolai innovációkban. A tehetséggondozó tevékenységben mind SZMK szinten, mind egyénileg számíthatunk rájuk. A pályázatfigyeléstől kezdve a versenyekre való felkészítésen át egy-egy projekt megvalósításában való részvételig szerepet vállalnak benne. Az iskolai Alapítvány -elsősorban a szülők adományainak köszönhetően- anyagilag is támogatja a tehetséges tanulókat. Egyes versenyek nevezési díját átvállalja, az erőforrásokhoz mérten korszerű oktatási eszközöket vásárol és a jutalmazásban is szerepet vállal.
Az intézményen belüli és a partneri együttműködés ad lehetőséget arra, hogy az iskola tehetséggondozó munkáját magasabb színvonalon végezze.
Tehetségpontunkban a tehetségformák közül az értelmi képességek, az intellektuális teljesítmények területével valamint a kreativitás és az alkotó készség területével szeretnénk kiemelten foglalkozni.
Az intézményi tehetségteam tagjai az iskolai munkaközösségekhez hasonlóan rendszeresen tapasztalatcserén és feladattervezésen alapuló megbeszéléséket, tartanak.
A tehetségazonosítás megfelelő szakmai alapjait az iskolapszichológus közreműködése biztosítja. A későbbiekben a tehetséggondozással kapcsolatos személyiségfejlesztésben is tevékenyen részt vesz.
A tehetséggondozásban résztvevő diákok szüleivel rendszeres konzultációt tartunk, együttműködünk.
Heti gyakorisággal tervezett tehetséggondozó foglalkozásaink
• matematika tehetséggondozó foglalkozások
• személyiségfejlesztő anyanyelvi kreatív foglalkozások
• középiskolai írásbeli és szóbeli felvételire előkészítő
• angol tehetséggondozó szakkör
A foglalkozásokon tematikus felkészítés mellett kreativitásfejlesztő, önfejlesztő tevékenységeket tervezünk.
Általunk szervezendő országos versenyek és szakmai találkozók:
• Országos angol nyelvű civilizáció verseny
• Országos angol nyelvű vers- és prózamondó verseny
Országos szintű versenyek, melyekre tanulóinkat nevezzük: (az általunk szervezett versenyek mellett)
• Simonyi Zsigmond helyesírási verseny
• Kazinczyról elnevezett Szép Magyar Beszéd Verseny
• Országos vers- és prózamondó verseny
• Versíró
• Varga Tamás matematikaverseny
• Kenguru matematika verseny
• Zrínyi Ilona matematikaverseny
• Bolyai matematika csapatverseny
Fővárosi szintű verseny, melyen részt veszünk:
általános iskolai informatika alkalmazói verseny
Két tannyelvű iskola lévén a tehetséggondozás a legfontosabb céljaink között szerepel. Az idegen nyelven való kommunikáció, a rendszeres megmérettetések olyan képességeket is előhívnak a diákokból, melyek egy hagyományos tanrendű iskolában nem, vagy csak későbbi életkorban jelennek meg. Ezekre építve alakítottuk intézményünkben a tehetséggondozó foglalkozások körét. A szakmai tapasztalatainkat intézményen belül és azon túl is megosztjuk kollégáinkkal. Az eredmények publikálásának a büszkeség mellett motivációs célja is van. A szülők támogatására nem csupán szervezési, technikai feladatokban, hanem szakmai téren és emocionálisan is számíthatunk. Folyamatosan figyeljük a pályázatokat, melyeken -akár az Alapítvány segítségével- indítjuk tanítványainkat. Fenntartónkkal, a Külső-Pesti Tankerületi Központtal napi kapcsolatban állunk, úgy érezzük, támogatják a tehetséggondozás területén végzett munkánkat. Jó kapcsolatot ápolunk a 18. Önkormányzattal is, mely a kerületi diákok támogatására kiemelt figyelmet fordít.