Az iskola érettségi utáni szakképzés keretében készíti fel a fiatalokat a rendészeti pályára, akik szigorú egészségügyi pszichológiai és alkalmassági vizsgálat után kerülnek felvételre. Így a tanulók egy komplex egészségügyi és pszichológiai vizsgálati anyaggal érkeznek az iskolába.
Az intézmény a Pedagógiai/Nevelési Programjában kiemelt szerepet szán a komplex személyiség megismerésnek és fejlesztésnek. Az osztályfőnökök feladata a tanulók erős és gyenge oldalainak feltérképezése és a fejlesztés irányának meghatározása az iskola szakembereinek (pszichológus) és az osztályban tanító oktatók bevonásával.
Az iskola a Debreceni Egyetem szakembereinek - Balogh László tanszékvezető - szakmai lektorálásával dolgozta ki komplex tehetséggondozó programját, mely egyedüli országos szinten is és a rendészeti képzés terén is hazánkban. E program elemei beépültek az iskola Pedagógiai/Nevelési Programjába.
Az iskola 15 területen hirdetett meg speciális tehetséggondozó programot - speciálisan a rendészeti területhez kapcsolódóan -, amelyet szintén beépített a Pedagógiai Programjába, másrészt a helyi tantervébe.
Ezeket, a programokat megkívánja nyitni érdeklődés esetén a térség azon középfokú intézménybe járó tanulói előtt is akik a rendészeti pályát választják élethivatásuknak.
Az intézmény szakemberei komplex programot dolgoztak ki a roma -kiemelten a tehetséget mutató - fiatalok rendészeti pályára rányitása érdekében, mely program végrehajtását 2008. szeptemberében megkezdte.
Hatóköre - helyi Tehetségpont.
Tehetségpontunk tehetségfejlesztő tevékenységében - együttműködési megállapodás alapján - a Debreceni Egyetem Pedagógiai - Pszichológiai tanszékének, valamint a Miskolci Egyetem Tanárképző Intézetének oktatói segítséget nyújtanak a tehetség specifikus területein az azonosításban, speciális tehetséggondozó programok kidolgozásában, az egyéni fejlesztési tervek készítésében, a pedagógusok és hivatásos oktatók felkészítésében.
Az iskola 2007 decemberében kötött megállapodást a Magyar Tehetséggondozó Társasággal, melynek tagja is. Több dolgozója végez munkát a Társaságban.
Az együttműködés területei:
- szakmai segítség nyújtás az iskola tehetséggondozó programjának megvalósításához,
- tanácsadás oktatónak, tanulónak,
- tehetséggondozó speciális -rendészeti területre- programok közös kidolgozása,
- segítség nyújtás tehetségazonosításhoz programok továbbfejlesztéséhez.
Az iskola folyamatosan végzi az eddigi együttműködés kiszélesítését a régió azon középfokú nevelési oktatási intézményeivel, ahol rendészeti orientációs képzés folyik, valamint az országban és a határon túl működő rendészeti szakképző intézményekkel. A határon túli együttműködés kiterjed romániai, szlovák és francia rendészeti képzést folytató intézményekre.
Tehetségpontunk az országos tanulmányi és sport versenyek terén együttműködik a szakmai programok kidolgozásában és a versenyek gyakorlati megszervezésében a Belügyminisztériummal, az Országos Rendőr-főkapitánysággal.
A sport területén tehetséges tanulóinkat a szakági sport szakszövetségek és klubok a versenyekre való felkészítésekkel segítik.
Tehetségterületek, amelyek megjelennek az iskola Pedagógiai Programjában:
- önismeret, kommunikáció,
- önvédelem,
- közlekedés, közlekedés-rendészet, közlekedési intézkedések, forgalomirányítás,
- bűnmegelőzés, kriminalisztika, jogi ismeretek
- társadalom és emberismeret, intézkedés-módszertan,
- idegen nyelv,
- sport,
- lövészet,
- járőrszolgálati és határrendészeti feladatok.
Mindezek mellett az iskola oktatói kiemelt figyelmet fordítanak a tehetséges tanulók foglalkoztatására, a képességek szerinti differenciálás megvalósítására a foglalkozásokon.
Az iskola megkezdte a tanulók viselkedésének, önismeretének az alap-, a személyes-, a társas-, és a módszer kompetenciáinak a mérését és a mérés alapján a fejlesztését azoknak a területeknek, amelyek szükségesek egyrészt a rendészeti feladatok ellátásához, ugyanakkor fontosak valamennyi speciális munkaköri feladat eredményes ellátásához is.
Rendezvények:
- továbbképzés az iskola oktatóinak tehetség témában,
- tehetséggondozással foglalkozó tanácskozásokon és konferenciákon való részvétel,
Tanintézeti versenyek szervezése:
- az iskola legjobb járőrpáros versenye,
- elsősegélynyújtási verseny,
- országos tanulmányi verseny,
- országos judó bajnokság,
- Nemzetközi labdarúgó emléktorna,
- Kossuth Lajos Nemzetközi Emlékverseny.
Az iskola komplex tehetséggondozó programja beépült az iskola Pedagógiai programjába. A megszervezendő foglalkozások fakultációs tananyagelemekként bekerültek az intézmény Helyi tantervébe.
A foglalkozások a rendészeti képzéshez kapcsolódnak, ezért a működésükhöz szükséges feltételeket évente a költségvetésben tervezzük, illetve lehetőség szerint pályázati támogatások igénybe vételével biztosítjuk.
A Tehetségpont partneri körét folyamatosan bővíti, ez lehetőséget nyújt arra, hogy bevonja a hálózati katalitikus erőforrásokat.
A fenntartó felé (ORFK) tervezetet dolgoztunk ki a rendészeti tehetségsegítés országos hálózatának megszervezésére, amely megvalósulás esetén további közvetlen és közvetett erőforrások bevonására adhat lehetőséget.