Iskolánk eddig is foglalkozott tehetséggondozással, most döntött, úgy a tantestület, hogy szeretne csatlakozni a hálózathoz. Célunk, hogy az iskola fejlődjön a tehetséggondozás terén, minél magasabb színvonalon végezzük a munkánkat.
Tanulóink eddig is sok eredményt hoztak iskolánknak, elsősorban sport terén. Az iskolában működő kézilabdacsapatok megyei és országos eredményekkel is büszkélkedhetnek. Az idei évben Kinder + SPORT közép-dunántúli regionális elődöntőjén a “Csernyei Mákvirágok” nevű csapatunkkal 1. helyezést értünk el, majd az országos versenyen 3. helyezést értünk el.
Természettudományi versenyeken is egyre több eredményekkel büszkélkedhetünk (pl. Bolyai Matematika Csapatverseny megyei 2. hely). Második éve 4. évfolyamon matematikából csoportot bontunk, egy általunk kidolgozott kétfordulós mérőanyaggal. Ezzel lehetőséget adunk, a gyorsabb haladásra, olyan logikai fejlesztő órák megtartására, melyek az alap tananyagban nem kapnak helyet.
Kiemelkedő iskolánkban a nyelvoktatás. Mind angol, mind német nyelvi versenyeken diákjaink szépen szerepelnek a megyében.
Két éve elindítottuk a "kijutó szoba" szakkört, melyet kollégámmal együtt dolgoztunk ki a Móri Radnóti Miklós Általános Iskolában, így egy komplex tehetséggondozó szakkört is működtetünk.
Tanári kar tagjai számos továbbképzésen vettek részt, és vesznek a mai napig. Nyitottak az új technikák, módszerek iránt. Iskolánk igazgatója szintén elkötelezett támogatója a tehetséggondozásnak, minden támogatást megkapunk tőle a munkánkhoz, ötleteinkhez.
Mi egy falusi iskola vagyunk 183 diákkal. Tehetségpontunk tervezett hatókörét elsősorban intézményünkre szeretnénk kiterjeszteni. Iskolánknak fejlődnie kell még a tehetséggondozás terén, ezért szeretnénk tanulni, segítséget kapni, hogy minél magasabb szinten végezhessük a tehetséges diákokkal való foglalkozásainkat. Szeretnénk fejleszteni eddigi munkánk hatékonyságát, színesebbé tenni tehetséggondozásunkat más iskolákkal való együttműködés révén.
Eddig is több iskolával tartottunk kapcsolatot, ilyen pl. a már említett Radnóti Miklós Általános Iskola, mely kiválóan akkreditált tehetségpont, illetve tehetségműhely. Az ottani koordinátor minden segítséget megadott eddig is az iskolának, ez is szerepet játszott abban, hogy szeretnénk a hálózathoz csatlakozni. Szeretnénk kihasználni a tehetségponttá válás utáni lehetőségeket, tanáraink képzésében, olyan fórumokon való megjelenéseken (pl. tehetségnap) melyeken segítséget kapunk a munkánkhoz, illetve részt venni szakmai megbeszéléseken, véleménycseréken.
Tanáraink megfelelő szakmai fejlesztését, elsősorban a tehetséggondozás terén, a tehetségponttá válással látjuk biztosítottnak.
Az iskola jó kapcsolatot ápol:
- helyi civil szervezetekkel
- szakmai szolgáltatókkal, szakszolgáltatókkal
- helyi társadalommal, szülői közösséggel
- egyházzal, különböző felekezetekkel
- egészségügyi intézménnyel
- gyermekvédelmi szolgálattal
- óvodákkal (rendszeres programokat szervezünk az óvodások számára)
- Művelődési házzal
Ezeket a kapcsolatokat továbbra is ápolni, illetve erősíteni szeretnénk.
Logika-matematika területen:
- csoportbontás: kiemelkedő matematikai képességű diákok külön csoportban való oktatása 4.évfolyamtól
- megyei szintű versenyeken való részvétel
- matematikaverseny rendezése
- tehetségfejlesztő program elindítása kiscsoportban
Testi - kinesztetikus terület:
- folytatjuk továbbra is a kézilabdacsapatok felkészítését, edzését, versenyeztetését
- részt veszünk a megyei, országos versenyeken
- továbbra is teret adunk az atlétikában ügyes gyerekek számára, mind felkészítésben, mind versenyeztetésben már alsós koruktól
Idegennyelvi terület:
- folytatni szeretnénk a magas szintű versenyeztetést
- tehetséggondozó szakkört szervezünk angol nyelvből
- angol szakkört szervezünk azon diákok számára, akik német nyelvet választották idegen nyelvnek.
- nemzetiségi programok szervezése (vetélkedők, Márton-napi játszóház, halloween-i programok )
Továbbra is folytatjuk a "kijutó szoba" komplex tehetségfejlesztő szakkört felső évfolyamon, melyben megjelenik mind a logika-matematikai, mind a térbeli-vizuális, mind az interperszonális fejlesztés.
Elsősorban most az iskola támogatásával, a diákönkormányzat és alapítvány hozzájárulásával és a szülők támogatásával valósulnak meg a programjaink, kivéve a kézilabdát, melyet a Móri Sportegyesület támogat. A versenyek részvételéhez anyagi támogatást kapunk a fenntartótól. Az iskola segítséget kap a helyi önkormányzattól is, akik ugyanúgy szívügyüknek érzik az iskola tehetséggondozásban való részvételét. Szeretnénk kibővíteni anyagi forrásainkat pályázatok segítségével. Erre egyre nagyobb hangsúlyt szeretnénk fektetni.