A kuratórium (az ország majd minden régiójából) az oboapedagógia legkiválóbb képviselőiből került ki, akik több évtizede végzik munkájukat e területen, mind az alap-, közép-, és felsőoktatatás elismert szakemberei.
2003, az Alapítvány megalakulása óta épp azonos célzattal alakult meg e közhasznú szervezet, felismervén tehetséggondozási szakterületünk fejlesztésének, koordinálásának országos szükségességét, melyet 7 éve összehangoltan végzünk, egyelőre még ez irányú akkreditáció nélkül.
Hatókörünket országossá terjesztettük, mivel területünkön nincs az oboapedagógiának efféle együttműködése, s az egymástól országszerte elszigetelten dolgozó kollégáinknak kizárólag e szakmai tömörüléshez van módja integrálódni.
A fővárosban működő szaktanári munkaközösség kereteit kívánjuk a jövőben még szélesebb körűvé fejleszteni, s az Alapítvány kuratóriumának szakmai irányításával - az eddig már megkezdett - hatékony szakmai együttműködést kívánjuk a jövőben még sikeresebbé tenni a tehetséggondozás országos eredményessége érdekében.
Ennek jegyében rendszeres szakmai, metodikai, innovatív foglalkozások, bemutató óraelemzések, szakmai találkozók, továbbképzések, regionális, országos fesztiválok, versenyek megrendezésében vállaltunk eddig is aktív rendezői, támogatói ill. lebonyolítói feladatokat. A széles körű humán erőforrás egyre hatékonyabb bevonása mellett intenzív, szakmai és működési pályázati munkával, valamint az 1% felajánlott összegekkel próbáljuk fedezni és előteremteni a szükséges anyagi forrásokat is.
Referenciaként megjegyezzük, hogy így valósulhatott meg pl. 2010-ben az immár V. Országos Oboástábor és Fesztivál 1 hetes rendezvénysorozata az ország összes régió mintegy 20 művészetoktatási intézményéből 45 növendék, 8 kurzusvezető művésztanár, 2 korrepetitor részvételével, valamint a Párizsi Konzervatórium tanára, Hadady László oboaművész koncertfellépésével Salgótarjánban, az alábbi további erőforrások bevonásával, mely együttesen 3MFt-ot meghaladó összköltséggel zárult.
A Tehetségpont megalakulása utáni 1. évben folytatni kívánjuk az épp időszerű tehetséggondozási feladatainkat, melyet az Alapítvány Alapító Okirata általánosan rögzít.
a) - Pedagógiai, anyagszerkezeti elemzés kereteiben kerül sor a 2010-ben megjelenő Miniszteri Rendeletben előírt Munia: Oboaiskola 2. bővített, javított kiadás előkészítésére, tananyag-tartalmi korrekcióira, mely 1. kiadás megjelenése (2003.) óta ebből zajlik az új alapokra helyezett alapfokú oboatanítás.
b) - A hangszer specifikus népszerűsítésére, valamint hazánkat ért nemzeti katasztrófákra való tekintettel karitatív, jótékony célú koncert megrendezését tervezzük a fővárosban.
c) - Az oboanád faragás nemzetközi tapasztalatainak országos elterjesztése, bővítése jegyében új német szakmai kiadvány magyar fordítását és közreadását tervezzük magyar nyelvű kísérőfüzettel megjelentetni 2011-ben.
d) - Támogatjuk továbbá Veszprémben a Középiskolai Országos Oboa és Fagottverseny megrendezését, valamint minden egyéb tehetségkutató/segítő rendezvényt.
e) - Pályázati úton támogatást biztosítunk azon tehetséges oboát tanuló növendékeknek, akik családi körülményei, anyagi lehetőségeik végett nem képesek a szükséges oboanádat/nádanyagot tanulásukhoz megvásárolni.
Terveink szerint az alakuló Tehetségpont működése összességében megfelel az Alapítvány szakmai tevékenységének kiterjedt országos hálózatával, melyben az elmúlt 7 évben kellő tapasztalatot szerzett kuratóriumunk és az együttműködő intézményhálózat, valamint egyéb szervezetek, így a megkezdett úton kívánunk haladni a jövőben a szakmai és tehetséggondozói feladatvállalásunk érdekében.
Továbbra is számítunk a cégek, szervezetek, hangszerüzletek együttműködésére, az oboás társadalom szja. 1%-os felajánlásaira, valamint arra a kiterjedt pályázati munkára, amellyel többé-kevésbé (bár rendkívüli erőfeszítések árán) próbáltuk fedezni az Alapítvány közérdekű célfeladatainak sikeres megvalósítását.
Hatékony, sokfunkciós országos programjainkhoz eredményesen vontunk be más támogatókat is, (pl. a 2.pontban feltüntetett referencia), melyekkel a folyamatosan fenntartott kapcsolatainkra alapozva számítunk a jövőben is; tehetségponttá alakulásunk révén számítunk a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetségének tapasztalataira, a tagszervezetekkel való együttműködésre is.
A 9 fős országos kuratórium, valamint a 16 fős fővárosi oboa-munkaközösség művésztanárai aktívan vesznek részt e hatékonyságot segítő munkában, de e szervezetek tagjain kívül több vidéki kollégánk (volt kurzusvezető, orsz. zsűritag, továbbképzésen részt vevő) is folyamatosan csatlakozik e feladatvállalás mellé.
Kuratórium aktív tagjai:
Kerényi Sándor, ny. főisk. docens, Bpest, Dr. Girgás Ágnes főisk. docens, Győr, Ludmány Antal, zenekari művész, Debrecen, Meszlényi László, ny. főisk. docens, Szeged, Miklovicz László. ny.címz. igazg., Eger, Egyed József, szakisk. tanár, Veszprém, Kollár Béla, Rádiózenekar, ügyv. igazg., Bpest.
Fővárosi oboa-munkaközösség aktív művésztanárai:
Massányi Viktorné, II.ker., Boros Enikő, III.ker., Dávidné Szabó Melinda, IV.ker., Liget Regina, VI.ker., Kerényi Judit, Fias Gabriella XI.ker., Turáni Csaba XII.ker., Bodócs Edit, Rácz Ottó XIV. ker., Kovács Zsolt XV. ker., Pálinkás Márta, Eisenbacher Zoltán XVI. ker., Jutasi Miklós XVII.ker., Kocsi László XVIII.ker., Gáspár László, XIX.ker., Parák Klára, XXI.ker., Lados Lilla, XXII.ker.
Vidéki, aktív művésztanárok, akik a fenti szakmai testületekhez csatlakoztak:
Sándor Tímea Debrecen, Deákné Csonka Márta Szombathely, Bojtár Imre Pannonhalma, Vereb Katalin Kecskemét, Nyesténé Raizer Márta Nyíregyháza, Kovács Marianna Szigetszentmiklós, Kothencz Melinda, Sturcz László Pécs, Lukács Ildikó Úri, Kovács Ágnes Zirc, Kazinczi Andrásné Salgótarján, Szojka Sarolta Vác, Z. Molnár Ildikó Gödöllő, Vikol Judit Kaposvár, Székács Csilla Békéscsaba, Mohácsiné L. Andrea Miskolc.
(Jelen felsorolt kollégák kivétel nélkül felsőfokú főiskolai, vagy egyetemi szintű végzettséggel rendelkező oboa-művésztanárok)
Az országos kuratórium tagjai folyamatosan állnak kapcsolatban a főváros, valamint a vidéki művészetoktatási intézmények oboa-tanszakaival, művésztanáraival. A rendszeres módszertani, szakmai munkaközösségi foglalkozások, valamint általunk rendezett szakmai fórumok, találkozók, fesztiválok, versenyek alkalmával a kontaktus és tapasztalatcsere alkalmával pontosan mérhető az a szakmai igény, hogy hol, mely formában kérnek konkrét segítséget kollégáink tehetséggondozó munkájuk elősegítése érdekében.
A folyamatos konzultáció és visszajelzés a leghatékonyabb fokmérő, s ebből tudtunk eddig is előre lépni, így a jövőben a még célzottabb együttműködés, a közös, főleg tanárok számára rendezett konzultációk, óralátogatások, valamint a jelen tanévben megjelenő Miniszteri Rendelet országos tantervi keretszabályozása, értelmezése és integrációja az egyes művészetoktatási intézmények helyi tanterveibe - bőségesen nyújt lehetőséget e szándék megvalósulására - így ez a preferált célirány alakuló tehetségpontunk számára a jövőben.
A munkastílus az önkéntesség alapjaira épül, mely összecseng az Alapítvány 2003-ban önkéntes szándékkal, sokak ösztönzésére létrehozott közhasznú szervezet működtetésével, szándékosan a lépten-nyomon megjelenő korlátok elkerülése érdekében. A szaktanári szervezet felismerte a szervezett civil keretek között való működés elkerülhetetlen szükségességét, mely szakmai igényeket elégít ki, személyes tapasztalatokra, együttműködésre épül önkéntes jelleggel, társadalmi felajánlásból lép előre a pedagógiai, szakmai, humán erőforrás egyre hatékonyabb beépülésével. Ezt igazolja az a 7 éve nyújtott szakmai eredményesség, mely új alapokra helyezte a magyar oboapedagógiát, korszakalkotó fejlesztést végre hajtva a már teljesen leépülő tanszakok visszafordításában, szakmai felemelkedésében. Mindez az együttműködés személyes közvetlenségével, s kiváló kurátoraink, szaktanáraink áldozatkész, innovatív szemléletével valósult meg, mely szellemében kívánjuk továbbfejleszteni, s immár Tehetségpontként működtetni e szakmai együttműködés kereteit.
Sajnos az Alapítvány működtetésében, adminisztratív tevékenységében, (könyvelés, APEH adminisztráció, pályázati projekttervezés, beszámolók, elszámolás stb.) még mindig sok a bürokratikus elem, de ezt kizárólag a képviselő és 2 segítőtársa vállalja társadalmi munkában (a legminimálisabb költségráfordítással) csak azért, hogy a pedagógus gárda, s a szakterület ne érzékelje közvetlenül a hivatalszerű börokráciát, s kizárólag a szakmai előrelépéssel, a tehetséggondozás összetett, szerteágazó feladatköreivel foglalkozhasson.