Iskolánk elhivatott pedagógusainak nevelő-oktató munkájában a tehetséggondozás már évek óta kiemelt területként szerepel. Innovatív intézmény vagyunk, rendszeresen tartunk fejlesztő foglalkozásokat a tehetség kibontakoztatására, és a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatására. Nevelőtestületünk elhivatottsága és felelőssége a "rejtőzködő" tehetségek megtalálásában óriási. Célunk olyan optimális feltételek megteremtése a gyermekek számára, mely személyiségük harmonikus fejlődését, tehetségük mind teljesebb kibontakoztatását teszik lehetővé. A normál osztályok mellett 2000 óta működik a sárberki Minerva Közhasznú Alapítvány, melyet a nevelő-oktató munka színvonalának, és hatékonyságának emelése iránti igény hozott létre. Az alapítványi forma rendkívül kedvező feltételeket teremt: az iskola költségvetéséből nem finanszírozható foglalkozásokat biztosítja a tanulók számára, lehetővé teszi a csoportbontást a tanítási órákon, támogatja a versenyeztetést, önművelést. Komoly versenyeredményekkel büszkélkedhetünk mind a tanulmányi, a kultúra, és a sportélet területén is.
A tehetségpontot kistérségi szinten kívánjuk megvalósítani, működését kiterjesztve városunkra, illetve néhány megyei alapfokú oktatási intézményre is. A tervezett hatókör tehetségsegítő kezdeményezéseit elsősorban szülőkkel, környezetünkben lévő közművelődési társintézményekkel, és civil szervezetekkel szoros együttműködésben kívánjuk teljesíteni. Honlapunk illetve a helyi médiumok segítségét kiaknázva szervezzük a közreműködők közösségét. Csatlakozási szándékunkat jeleztük a Komárom-Esztergom Megyei Tehetségsegítő Tanácsnál.
Iskolai szinten szeretnénk a már beindult tehetségfejlesztő programot fejleszteni, erősíteni a tanítási órákon és a délutáni tevékenységekben is, de nem zárkózunk el a térségi műhelymunkáktól sem. Intézményünk előtérbe helyezi a komplex tehetségfejlesztést. Kiemelten szeretnénk foglalkozni a művészetek terén a drámával, a színjátszással, illetve képzőművészeti foglalkozások szervezésével. Bármely tehetségterületen kiemelkedő diák tanulmányi munkájának a segítése is a célunk (matematika, magyar nyelv és irodalom, természettudományok, idegen nyelv és sport területén). Megalakulásunk után fel kívánjuk kutatni tervezett hatókörünk tehetséggondozó kezdeményezéseit. Koordinálni szeretnénk a tehetséggondozó munkában aktív illetve elkötelezett szakembereket, pedagógusokat és intézményeket. Bemutatkozó napot szervezünk, amelyen iskolánk tanulói beavatják az érdeklődőket idegen nyelvi, drámapedagógiai és képzőművészeti foglalkozások műhelytitkaiba.
Iskolánk önkormányzati finanszírozású intézmény. Figyelemmel kísérjük a pályázati kiírásokat, alapítványaink alkalomszerű segítségére is számítunk. Civil szervezeteket, szponzorokat igyekszünk megnyerni ügyünknek.
Szeretnénk tanulóink önismeretét és személyiségét minél hatékonyabban fejleszteni, a szülőkkel való kapcsolattartást elmélyíteni. Célunk a fokozottabb önirányítás fejlesztése. A tehetség diagnosztizálásában, gondozásában, illetve a tanácsadásban pszichológus segíti munkánkat. Tehetségfejlesztő munkánkban támaszt jelentenek intézményünk szakemberei (tehetségfejlesztő szakértő, fejlesztőpedagógusok, tehetséggondozásban jártas szakemberek).
Tevékenységünk segítéséhez a következő szakemberek szakmai hozzáértésére számíthatunk:
- dr. Bodnár Gabriella NYME BPK Szociális és Neveléstudományi Intézet - Intézetigazgató, Egyetemi docens
- Horváth Judit Pszichológus
Tantestületünkben a következő pedagógusokat, illetve szakembereket nyertük meg:
- Krutilla Katalin - igazgató, tanító, közoktatás vezető, a Mosoly Lovagrend tagja, országos magyar nyelvi versenyeken tanulói kiemelkedő eredményeket értek el
- Kertész Henrietta - tanító, gyógytestnevelő, Zrínyi matematika versenyen (megyei és országos) tanulói kiemelkedő eredményeket értek el
- Pejov Ferencné - tanító, közoktatás vezető, tanácsos, országos magyar nyelvi versenyeken tanulói kiemelkedő eredményeket értek el
- Sturczné Borbás Tünde - tanító, alsós munkaközösség vezető, Zrínyi matematika versenyen tanulói kiemelkedő eredményeket értek el
- Jávor Tamás - földrajz, könyvtár szakos tanár, sakkoktató, Sakk országos és diákolimpiai dobogós helyezések
- Szűcs Péter - testnevelés, biológia szakos tanár, közoktatás vezető, Röplabda országos és diákolimpiai dobogós helyezések
- Vargáné Gíber Lilla - rajz, földrajz szakos tanár, rajz és képzőművészeti (megyei, országos és nemzetközi) pályázatok
- Aradi Erzsébet Matematika - kémia szakos tanár, kémiai versenyeken tanulói kiemelkedő eredményeket értek el
- Dobai Mónika Angol - történelem szakos tanár, drámapedagógus, kistérségi és megyei versenyeken tanulói kiemelkedő eredményeket értek el
- Moskovics Mariann Tanító - angol nyelvi oktató, tehetségfejlesztő szakértő, szakvizsgázott pedagógus, megyei, országos angol nyelvi versenyeken tanulói kiemelkedő eredményeket értek el
A hatékonyabb munka érdekében szeretnénk még több pedagógust megnyerni a tehetség ügyének, s velük együttműködve a tehetséggondozást minél sokrétűbben végezni, illetve bevonni őket a tehetségfejlesztési munkába.
Lehetőséget kívánunk biztosítani, hogy a tehetséggondozással foglalkozó pedagógusaink részt vehessenek szakmai továbbképzéseken, konferenciákon, konzultálhassanak hasonló területen tevékenykedő kollégákkal. Iskolai, iskolák közötti megmérettetéssel a tanulmányi versenyek lehetnek munkánk eredményességének a mutatói. A kliensektől érkező visszajelzések segítik munkánk kontrolálását (tanulók, szülők, kollégák, középiskolák visszajelzései).
Iskolánkat mindig is családias közvetlen légkör jellemezte. A szülőkkel, tanulókkal és kollégákkal ápolt személyes, jó viszony némileg ellensúlyozza a bürokratikus működést.