Közel három évtizedes elhivatott pedagógiai munka. Innovatív, sokrétű tantestület. Pedagógiai programba beépített komplex személyiségfejlesztő célok, értékközvetítés. Minőségbiztosítás magas szintű, szervezett működése. Középiskolák visszajelzései, mint a minőségbiztosítás egyik alappillére. Emelt szintű angol oktatás, bontott csoportok. Vizsgarendszer matematika és angol tantárgyakból. Művészeti iskola (néptánc, színjáték, fotó-videó, grafika-festészet tanszakok)
Nemzetközi diákkapcsolatok. Kompetencia mérések átlag feletti teljesítményei. Középiskolai felvételik országos átlag feletti eredményei, felvételi mutatók.
Tanítványaink nagy része nem diplomás szülők gyereke, de tanítványaink közül már többen diplomásak. Így munkánkkal hozzájárulunk a társadalmi mobilitás elősegítéséhez.
Minden tantárgy keretében kompetencia alapú oktatás. A tanórai, tanórán kívüli, közösségi tevékenységekben az egyik legfontosabb feladatunk az egyéni képességekre figyelő, hatékony, differenciáló pedagógiai munka.
Nevelőtestületünk tagjai elkötelezettek a tehetségek felismerésében, kibontakoztatásában és nyitottak az új módszerek megismerésében. Szívesen vesznek részt szakmai és módszertani megújulást szolgáló, gyakorlat orientált továbbképzéseken. A tehetség diagnosztizálásában, gondozásában pszichológus segíti munkánkat. A tehetségfejlesztő tevékenységünkben támaszt jelentenek intézményünk szakemberei gyógy és – fejlesztőpedagógusok, tehetséggondozásban jártas tanárok és tanítók. Külső szakemberek tudását is igénybe vesszük munkánk során. (pl.:Korom István-mentálhigiénés szakember, Dr. Jójártné Dr. Tóth Tünde-pszichológus, Sarusi Etelka- Pályaválasztási Tanácsadó vezetője, Ábrahám Krisztián- Kiskunsági Nemzeti Park munkatársa)
Az iskolánk életében fontos szerepe van a tehetséggondozásnak, így tevékenységünk saját általános iskolánkban felismert tehetségekre fókuszál. A közös cél érdekében a részt vevő szereplők hatékonyan együttműködnek. (szülők, tanárok, tanulók)
Fontos szempont számunkra a szülők támogatása is, így a tehetséggondozásban részt vevő tanulók szüleivel való kapcsolattartás módjainak kidolgozása és lényegesen javíthatja a jövőben munkánk hatékonyságát. Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a versenyeket szervező középiskolákkal illetve különböző kulturális intézményekkel.
Kapcsolatot tartunk:
- Radnóti Miklós Gimnázium
- Kőrösy József Közgazdasági Szakközépiskola
- Krúdy Gyula Szakközép és Szakiskola
- Tömörkény István Gimnázium
- Gábor Dénes Szakközépiskola
- Makói Magán Művészeti és Zeneiskola
- SZTE-BTK Néprajzi és Kulturális Antropológiai Tanszék
- Árendás Néptáncegyüttes Hódmezővásárhely
- SZTE JGYPK
- Gábor Áron Utcai Óvoda
- Király-König Péter Zeneiskola
- Százszorszép Gyermekház
- Tabán Utcai Óvoda
- Kemes Utcai Óvoda
- Talent énekstúdió
- REÖK palota
- Móra Ferenc Múzeum
- Somogyi könyvtár
- Belvárosi mozi
-Szent-Györgyi Albert AGÓRA
-SZERETED labor
Külföldi kapcsolatot tartunk fenn angol, holland, erdélyi csoportokkal. Együttműködési megállapodást kötöttünk a szegedi evezős, úszó, kosárlabda, kézilabda szakosztályokkal.
- Vezetőik: Lovász Csaba, Dani Zsolt, Nagy Attila, Dlusztus Imre, Sík Márton
Tanulóink folyamatosan részt vesznek országos levelezőversenyeken, ahol sok elismerést, előkelő helyezést érnek el.
Szeretnénk az iskolánkban kiválasztott tehetséges tanulóknak az általános és speciális képességeiket, motivációjukat kitartásukat, feladattudatukat nyitottságukat fejleszteni. A tehetség felismerése általában nem egyszerű feladat, kibontakozását serkenti a megfelelő légkör megteremtése, a motiváció, a tanár ösztönzése, a bizalom, a játékosság. Gátolja az érdektelenség, a kreativitás lebecsülése, a túlzott fegyelem, és teljesítménykényszer.
Fontos feladatunk a kapcsolatrendszer kiépítése helyi, térségi, regionális tehetségpontokkal. Minden évben városi szintű versenyeket rendezünk: Tabán-Teszt-Túra, alsós Kazinczy, felsős versmondó versenyt.
Hagyománnyá vált iskolai programjaink az angolszász ünnepekhez tartozó vetélkedők, Magyar Kultúra Napja alkalmából megrendezett koncertjeink, karácsonyi megemlékezés, Tabán est. Művészeti területen a néptáncos és színjáték tanszakos tanulóink fellépéseken szerepelnek a tanév során több alkalommal. A festészet tanszak diákjai különböző rajzpályázatokon mérik össze tudásukat. Városi, regionális, országos tanulmányi és sportversenyeken vesznek részt tanulóink. Ezekhez a versenyekhez szükséges a tehetségek kiválasztása és egyéni követésének működtetése. Pedagógusaink szakmai továbbképzéseken újítják meg ismereteiket, módszereiket követik a technika változásait.
- folyamatosan figyeljük a pályázatokat és részt veszünk bennük
2016-17. tanévben nyertes pályázatot vittünk végig a MATEHETSZ által kiírt: a Csoportos tehetségsegítő tevékenységek megvalósítására a
„Tehetségek Magyarországa” című EFOP-3.2.1-15-2016-00001 azonosítószámú kiemelt projekt keretében megvalósuló pályázatban,
2017-18. tanévben kezdjük el Nemzeti Tehetség Program által kiírt, általunk megnyert:
-1) A matematikai, a természettudományos és a digitális kompetenciák erősítését szolgáló hazai és határon túli tehetségsegítő programok című pályázatát,
- 2) A hazai és a határon túli művészeti tehetséggondozó programok támogatása című pályázatát,
-3) A tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok támogatása című pályázat.
- iskolai alapítványunk támogatását kérjük
- számítunk a fenntartó finanszírozására
- kihasználjuk a szülői felajánlásokat
- törekszünk a szponzorok megnyerésére