Iskolánkban több mint 500 diák tanul, évfolyamonként 2-3 osztály működik. Minden órát szaktanár tanít. Az intézmény jól felszerelt szaktantermekkel, számítógéptermekkel, intézményünk többször sikeresen pályázott, így többek között interaktív tábla áll rendelkezésünkre több osztályteremben, mely eszközök a kompetencia alapú nevelés-oktatás elengedhetetlen hozzátartozói. Tanulóink az angol és a német nyelv közül választhatnak, amit első osztálytól kezdhetnek el tanulni az angolt emelt óraszámban. Az 5-8. évfolyamon csoportbontásban folyik a nyelvtanulás. A nyelvtani ismereteken túl, az általunk alkalmazott módszer elősegíti tanulóink idegen nyelv használatát. Emelt óraszámban tanulhatják iskolánkban a tanulók az idegen nyelveket. Az emeltóraszámú nyelvoktatásunk feladata a tehetséges tanulóink középiskolára való felkészítése. 7-8. évfolyamon lehetőség van második idegen nyelv tanulására.
Ezen kívül diákjaink emelt óraszámban is elsajátíthatják az informatikát, melynek feladata a legkorszerűbb információáramlás eszközeinek és alapjainak megismertetése.
Az eddigi megmérettetéseken a gárdonyis tehetséges diákok kiváló helyezéseket értek el az országos versenyeken. A zenei tehetségterületen kimagasló képességű diákjaink az iskolai énekkarban mutathatják meg tudásukat. Az énekkar a rendezvények szinte állandó szereplője. Kulturális bemutatóink, szemléink sokéves hagyományra tekintenek vissza. Célunk, hogy művészeti csoportjainknak, osztályközösségeinknek bemutatkozási, önmegvalósítási terepet és keretet nyújtsunk.
Tanulóink évek óta országos átlag felett teljesítenek a kompetencia méréseken.
Többször bekerültünk a Legjobb Iskola iskolák közé matematikából és magyar nyelv és irodalomból, melyben tükröződik intézményünkben a pedagógiai munka fejlesztő hatása.
A megalakítandó Tehetségpont tevékenysége iskolánk tanulóira terjed ki. Intézményünk minden dolgozója elkötelezett a tehetséggondozás iránt. A tehetséggondozásban aktívan közreműködő kollégák ez irányú tudásukat legalább 30 órás továbbképzésen bővítették, illetve bővítenék, megszerezve így a tehetségazonosításhoz, gondozáshoz, tanácsadáshoz, pedagógiai, diagnosztikai feladatok ellátásához szükséges speciális ismereteket.
Iskolánk több területen is kiemelkedő tehetséggondozást végez, de 60 órás komplex tehetséggondozó program segítségével nyelvi (német) tehetségterületen tervezzük a következő tanévtől tehetséges tanulóinkat gondozni, szakképzett tehetségfejlesztő pedagógusunk segítségével. A tehetségfejlesztés rendszerét szeretnénk évről-évre más tehetségterületekre is kiterjeszteni. Jól működő együttműködés kialakítására törekszünk más tehetségpontokkal tapasztalatcsere szempontjából, civil szervezetekkel, vállalkozókkal, szülőkkel, akik bevonásával tehetségfejlesztő foglalkozásainkat szeretnénk színesebbé, élményszerűvé tenni. Fontosnak tartjuk az együttműködést a fenntartóval illetve a szülőkkel. Célunk az esélyegyenlőség biztosítása valamennyi tehetséges gyermek számára társadalmi hovatartozástól függetlenül. Kiemelten fontos feladat, hogy megpróbáljuk kompenzálni a családi és anyagi háttér hiányosságait. A rossz anyagi körülmények között élő tehetséges tanulók feltételeit pályázati forrás segítségével próbáljuk javítani.
Fontos cél ezen kívül – mivel a tehetséggondozás csak a család anyagi és erkölcsi támogatása mellett lehetséges – a családdal (esetleg más, tehetséggondozás segítő szakemberekkel) való szoros együttműködés. A családnak tudtára kell adni a felismert tehetséget, a fejlesztés lehetséges útjáról, formájáról, az elért eredményekről, sikerekről, kudarcokról, az aktuális helyzetről folyamatosan tájékoztatnunk kell.
Tehetséges tanulóink számára megrendezzük karácsonyi ünnepségünket, ahol különböző Gardneri tehetségterületek szerint mutathatják be tehetségüket. Megszervezzük a vers- és prózamondó verseny iskolai fordulóját, népdaléneklési vetélkedőnket. Diákjaink rendszeres résztvevői területi művészeti rendezvényeknek, fesztiváloknak.
A gyermekek szociális, interperszonális- és intraperszonális képességeinek fejlesztése érdekében iskolánk pedagógiai programjának egyik alapköve, hogy tanulóink - az osztálykiránduláson túl a 4 és 6. évfolyamosok erdei iskolai programokon vehetnek részt. A humán beállítottságú tanulóink színházi előadásokon vehetnek részt Zalaegerszegen. Tanulóinkkal kiállításokat tekintünk meg a múzeumban. A város művelődési intézményeinek irodalmi és zenei rendezvényein részt veszünk.
Iskolánk rendszeres részvevője a Városi Könyvtár által szervezett Detektív sarok vetélkedőnek. Tanulóink előkelő helyen végeznek évek óta. Felkészítő tanáruk „ Könyvtárpártoló díjat” vehetett át.
Specialitásaink közé tartozik az ÖKO-Iskolai programunk. Az elnyert Örökös Ökoiskola kitüntető címenek szellemében végezzük tevékenységünket. Rendelkezünk sövénnyel, szelektíven gyűjtjük a hulladékot, megemlékezünk ÖKO jeles napokról. Rendszeresen gyűjtünk papírt és PET- palackot.Iskolánk honismereti programját „Ismerd meg házadat és hazádat!” elnevezéssel 5-8. évfolyamos tanulóinknak szervezzük. A programban komplex módon jelennek meg a városunkhoz, annak környékéhez, Vas megyéhez és a Nyugat – Pannon euró régióhoz kapcsolódó ismeretek.
Szakköreink: alsó tagozaton emelt angol (heti 3 órás), német és angol (heti 1 órás), sakkpalota, színjátszó, énekkar, természet-, környezetvédelem, háztartási ismeretek , matematika,magyar (középiskolára felkészítő), közlekedési ismeretek, honismereti program. Felsős diákjaink rajz, zenei, képzőművészeti alkotó tevékenységet folytathatnak. Felső tagozaton működik a "Csengettyűs szakkör", ahol tehetséges tanulóink hangszeres (csengettyű) zenét tanulhatnak.
Minden tantárgyból rendezünk különböző életkorú tanulóinknak tanulmányi versenyeket. Az itt kiemelkedőket külön időkeretben készítjük fel a területi, megyei, országos versenyekre. A tehetséggondozás módszereiben célirányos tanulásszervezési eljárások alkalmazása. Iskolánk célja a tehetséges tanulók korai felismerése, hogy minél hamarabb elkezdhessük fejlesztésüket. Ennek érdekében céltudatos megfigyeléseket végzünk (óralátogatások, osztályfőnökök, szaktanárok megfigyelései, beszélgetés szülőkkel, szaktanárokkal, a tanulóval, iskolán kívüli elfoglaltság megismerése).
Célunk a felismert tehetség fejlesztése, ösztönzése, kibontakoztatása az önmegvalósítás jegyében. E cél érdekében szükséges a szakmai támogatás biztosítása, melynek eszközei:differenciált tanulásszervezés, tanórai csoportbontás,kooperatív technikák alkalmazása,projektmódszer,kreativitás fejlesztő programok szervezése,érdeklődés alapján szervezett szakkörök,könyvtárhasználati órák szervezése,tevékenységközpontú pedagógiák előtérbe helyezése,tanulmányi versenyekre felkészítés,speciális táborok.
A fenntarthatóság érdekében szponzorok, helyi vállalkozók segítségét kérnénk tehetséggondozó munkánk támogatásához. Intenzív pályázati tevékenységet szeretnénk folytatni a programok pénzügyi hátterének biztosítására, illetve szakköreink és táboraink megvalósításához, mint ahogy azt eddig is tettük.
Felhasználjuk induló tehetségműhelyeink működéséhez a már meglévő eszközeinket, melyek számát az elkövetkezendő években bővíteni szeretnénk annak érdekében, hogy tanulóink számára minden lehetőséget biztosítsunk képességeik megfelelő fejlődéséhez.