Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Czaun Ildikó

Munkakör: 
Veszprémi Báthory István Általános Iskola és Köznevelési Típusú Sportiskola - tanító
matematika, angol nyelv, ének-zene, tehetséggondozás

Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Több mint 25 éve dolgozom pedagógusként és pályám során mindig törekszem a megújulásra. Keresem az új kihívásokat és mindig találni valamit, ami az előttem álló feladatot érdekessé, vonzóvá teszi számomra. Kezdeményező, kitartó, céljaimat megvalósító embernek tartom magam. Igyekszem tanítványaimban is a teljesítés igényét kiváltani, és megtalálni a megfelelő módot és eszközöket ahhoz, hogy céljaik elérésében maximális támogatást nyújthassak. Ilyen kihívásnak tekintem a tutori szerepet is, hogy a tehetséges gyerekeket a lehető legsokoldalúbban támogathassam.

Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Tanítói pályám során mindig kiemelkedően fontosnak tartottam a gyerekek egyéni fejlődését, fejlesztését. A tanulási-, magatartási-, beilleszkedési problémával küzdő gyerekek felzárkóztatása mellett ugyan olyan fontosnak tartom a tehetséges tanulók fejlesztését is. Úgy érzem, ők a jelentős pedagógiai változások ellenére még mindig nem kapnak kellő támogatást. A tutorrendszer kiépülésével a tutoráltak szakember segítségégével kapnak megfelelő támogatást, fejlesztést csoportos vagy egyéni foglalkozás keretében.

További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
Tehetséggondozásban nem a különböző versenyekre való felkészítést tartom egyedül fontosnak, hanem a személyiségfejlesztést is. Véleményem szerint néha egy mély beszélgetés többet jelent tanítványaim fejlődésében, mint egy megoldott matek feladat. A tutorálás folyamatában a tutoré a felelősség tutoráltjai fejlődésében, de az egy csoportba tartozó tutoráltak is formálják egymást. Mindenképpen fejlődni fog kommunikációjuk, felelősségvállalási -, és döntési képességük, önállóságuk, de leginkább társas kapcsolataik, személyiségük.

Adatlap: