Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Szaktanárként, igazgatóhelyettesként majd igazgatóként is számtalan tehetséges tanulót volt módomban segíteni, mentorálni, egyéni útjukat egyengetni. A tutori szerep észrevétlenül is hozzátartozott eddigi munkámhoz: az iskola pedagógusainak és tanulóinak segítő támogatása, számukra különböző lehetőségek felkutatása, az iránymutatás. Azzal, hogy a képzést elvégeztem és bekapcsolódom hivatalosan is ebbe a munkába, professzionális szintre emelhetem az eddig tapasztalati úton nyert tudásomat, kiteljesíthetem eddigi tevékenységemet. Bízom abban, hogy a program során igazán tehetséges diákokkal dolgozhatok együtt.
Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Felgyorsult világunkban a tehetséges fiatalok minden eddiginél több kihívással szembesülnek, az értékválság nyilvánvaló. A problémák összetettebbek, a megoldási utak sokfélék, sok korábbi segítő is elbizonytalanodik. A szülők feladatai is kiegészültek, a legtöbben nem képesek segíteni a gyermekeiknek, mindannyian időhiányban is szenvednek. Komoly hiánypótló szerepe lesz az egyéni segítségnyújtás ilyen formájának, az egyéni lehetőségek felkutatásának. Egy jól felépített kapcsolatrendszer és a megfelelő önbizalom hosszú távon segítheti a tutorált fiatal életét.
További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
Azt gondolom, hogy a tutori munka közben én magam is nagyon sokat tanulhatok a tehetséges tanulókkal kapcsolatban: nagyon érdekel a gondolkodásmódjuk, motivációjuk, elképzeléseik. Őszintén remélem, hogy segíthetek nekik közelebb kerülni a céljaikhoz.