Szerző: | |
Kiadás éve: | 2014 |
Terjedelem: | 18 oldal |
ISSN: | 2064-5449 |
Fedél típusa: | Puha |
Kiadó: | Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége |
Kiadvány: |
A diákoknak a természettudományok iránti érdeklődése aggasztóan alacsony szinten van. A feladat jelenleg nem az, hogy a sok kiváló jelöltből kiválasszuk a legjobbakat, hanem hogy találjunk elegendő tehetséges diákot, akit van értelme egyetemen tanítani. E probléma okait – többek között – abban látjuk, hogy a természettudományos oktatás tananyaga és egész gondolkodásmódja alkalmatlan arra, hogy a diákok többségét számukra hasznos tudáshoz juttassa. Ez soha nem volt másképp, de a digitális kor változásai jelentősen felerősítik e tény következményeit. Különösen nagy kárt okoz ez a szemlélet a kisgyerekeknél, ahol nemcsak a gyerekek, de a tanítók gondolkodásmódja is távol esik az elvont fogalmakra építő, akadémikus tananyagtól. A változtatásokhoz a felnőttek fejekben is fogalmi váltásra lenne szükség, miként azt a gyerekektől is rendszeresen elvárják a természettudományos oktatás során.