Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Ernesztné Sebők Beáta

Munkakör: 
Kossuth Lajos Baptista Általános Iskola és Kollégium, Kisújszállás - Matematika-földrajz szakos tanár
Matematika tanítása felső tagozaton, felzárkóztatás, versenyeztetés, tehetségműhely vezetése, Földrajz és természetismeret tantárgyak tanítása

Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
A tutori szereppel kapcsolatban nem voltak elvárásaim, inkább a kíváncsiságom, és a feladat újszerűsége miatt jelentkeztem a pályázati felhívásra. Több, mint 20 éve készítek gyerekeket tanulmányi versenyekre, de emellett éreztem, hogy más fajta támogatásra is szükségük van. Az „új szemléletű” tehetséggondozás előnyeit, lehetőségeit akkor ismertem meg testközelből, amikor a –jelenleg 8. osztályos- nagyfiam beválogatásra került a Templeton Program tagjai közé. Ezután rengeteget olvastam a témáról, tudásomat konferenciákon, továbbképzéseken, műhelymunkákon gyarapítottam. Közoktatásvezetői diplomamunkámban a vezetők szerepét vizsgáltam az iskolai tehetséggondozó munkában. Szeretek tehetséges gyermekekkel dolgozni, mert különleges a gondolkodásuk, legtöbbször szerények, és tele vannak kérdésekkel, akár a világgal, akár önmagukkal kapcsolatban, így rengeteg támogatást, figyelmet igényelnek. Fejlesztenünk kell erősségeiket, támogatnunk gyengeségeiket, és biztosítanunk feltöltődésüket.

Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Minden gyermek egyéni célokkal, sajátos motivációval rendelkezik. Mindezek mellet más és más az a szociokulturális közeg, ahonnan érkeznek. Ami az egyikük számára megfelelő út lehet, a másikuk számára járhatatlan. Meg kell keresnünk azokat a lehetőségeket, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy felnőtt korukra a társadalom kiemelkedő, vezető alakjai, szakemberei, tudósai, kutatói lehessenek. A munkám során kiemelt figyelmet fordítok a személyes kapcsolatokra, a törődésre és az odafigyelésre. A program során lehetőség nyílik arra is, hogy a tutoráltak megismerjék egymást a csoportfoglalkozásokon, lazító programokon. Érezhetik, hogy nincsenek egyedül a nagyvilágban. Hiszek a csoport tanító, támogató erejében. Fontosnak tartom, hogy ezek a kis csoportok később hálózatot alkotva tanuljanak egymástól, és megosszák tapasztalataikat.

További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
A tutorálás egy érdekes, új formája a segítségnyújtásnak. Empatikus, segítőkész emberként nagy örömmel várom ezt a feladatot.