Menü megnyitása

Fülöp Márta Marianna

Munkakör: 
BGSZC Belvárosi Gazdasági Szakgimnáziuma - Munkaközösségvezető/Mérnök-informatikus mérnök-tanár
Szaktanácsadó mesterpedagógus, tehetségfejlesztési szakértő, informatika

Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Elkötelezett tehetségsegítő vagyok. Több projektben vettem részt tehetséggondozóként, oktatóként, mentorként, facilitátorként. A tutori szerepkör új kihívást jelentett számomra. Nyitott és motivált voltam arra, hogy megismerjem a tutori tevékenység módszertanát, majd a gyakorlatban egy tutorcsoport tutoraként megtapasztaljam a tehetségsegítés személyes támogatáson, egyéni segítségnyújtáson alapuló formáját.

Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
A tutor ismeri a tutorált tehetséges diák erősségeit, fejlesztendő területeit, ismeri céljait. Az egyéni segítségnyújtás így lehetőséget ad a tehetséges fiatal egyéni sajátosságainak és egyéni igényeinek fokozott figyelembevételére. Egyéni fejlesztési tervük megvalósításában nyújtott személyes támogatás, a motiváló- és segítő beszélgetések, személyiségfejlesztő foglalkozások hatékonyan segítik a fiatalokat céljaik elérésében. A tutoráltak látókörének szélesítésére szervezett egyéni-, kiscsoportos vagy csoportos programok, a hivatásuk iránt elkötelezett szakemberekkel történő találkozások, a tutorcsoportban zajló együttműködések, információk cseréje mind-mind új szempontokat hozhatnak a tehetséges fiatalok érdeklődési körének letisztulásában.

További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
A tutorálással kapcsolatosan nagyon fontosnak tartom a tutorcsoportban zajló folyamatokat is. Úgy gondolom, hogy jelentős ösztönző hatással bír a tehetséges fiatalok tutorcsoportban történő találkozása, a tutorált diákok együttműködése.